וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מעצר עשרות להט"בים: השר האוגנדי הבטיח "תכנית שיקום"

שר המוסר והיושרה של אוגנדה התחייב למנוע אירועי גאווה נוספים בבירה קמפלה, לאחר פשיטה משטרתית על תחרות יופי בשבוע שעבר. "קוראים לישראל להיעזר בקשריה עם אוגנדה ולעצור את פשעי השנאה"

עריכה: מתן חדד

כמה ימים לאחר שכ-20 מחברי הקהילה הלהט"בית נעצרו באירוע של שבוע הגאווה בקמפלה, שר המוסר והיושרה של אוגנדה, סימון לוקודו, הכריז אמש (שני) כי הממשלה "תמשיך לדכא" את פעילותם הציבורית של הפעילים הלהט"בים. לוקודו אף הגדיל והבטיח לאפשר להומואים וללסביות במדינה "תכנית שיקום, שתאפשר להם לשוב ולחיות חיים נורמליים".

לוקודו אף טען כי אירועי הגאווה אורגנו "בהשפעת כוחות זרים", אולם לא ציין באילו גורמים מדובר. ביום חמישי האחרון, כוחות המשטרה פשטו על תחרות יופי שנערכה במסגרת אירועי הגאווה בבירה, והחזיקו בפעילים, שחלקם נזקקו לטיפול רפואי בעקבות אלימות השוטרים, למשך כמה שעות. בעקבות החשש לחיי הפעילים, נאלצו מארגני מצעד הגאווה, שהיה אמור להיערך בסוף השבוע, לדחות אותו.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה - לסבית בממשלת סרביה: "בחירותיה לא רלוונטיות"
חבריו של הפליט הסורי שנרצח באיסטנבול: "אין מי שמגן עלינו"
שנה לרצח במצעד והתקציב לנוער גאה לא הוכפל: "בנט לא עמד במילתו"

אירועי שבוע הגאווה בקמפלה, אוגנדה, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
"הסתה לעוינות נגד הקהילה". תחרות היופי שעליה פשטה המשטרה, חמישי/צילום מסך, טוויטר
"ישראל נמצאת בעמדה ייחודית של קשרים עם ממשלת אוגנדה, כך שהיא יכולה לפעול למען שינוי משמעותי"

הומוסקסואליות נחשבת לפשע במדינה, ופעילים להט"בים רבים מדווחים על אפליה שיטתית ועל אלימות שמופנית כלפיהם. עם זאת, בשנים האחרונות הצליחו הפעילים לערוך מצעדי גאווה, גם אם קטנים יחסית. פרנק מוגישה, פעיל להט"ב מוכר במדינה, הבטיח לערוך אירוע פומבי למרות אזהרתו של השר לוקודו. בשנת 2009, ניסיון להעביר חוק שיטיל עונש מוות על הומוסקסואליות נחסם על ידי בית המשפט.

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" הצטרף לארגונים נוספים בעולם וגינה בחריפות את דבריו של לוקודו. "דברי השר, שמגיעים זמן קצר לאחר שהמשטרה תקפה משתתפים באירוע פרטי של הקהילה הגאה בקמפלה, הם חסרי אחריות, ומשמעותם היא קידום שנאה והסתה לאפליה", טענה שרה ג'קסון, סגנית ראש אזור מזרח אפריקה בארגון. לדבריה, "על ממשלת אוגנדה לפעול כדי להביא לדין את האחראים לתקיפה הנפשעת, שהובילה לאשפוזו של אדם אחד לפחות עם פציעות קשות והותירה עשרות אחרים פצועים, במקום לתמוך במתקפות כאלו ובמקום להסית לעוינות נוספת נגד הקהילה הלהט"ב".

אירועי שבוע הגאווה בקמפלה, אוגנדה, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
"חשש כבד מפני התרת דמם של להט"ב". פעילים בתחרות היופי, לפני פשיטת המשטרה/צילום מסך, טוויטר

גיא כהן, ראש קמפיין גאווה בסניף הישראלי של הארגון, הוסיף כי "הפשיטה של משטרת אוגנדה על אירועי הגאווה היא חמורה ביותר ומשקפת את הידרדרות מצבה של הקהילה הגאה באוגנדה, שסובלת מהקצנה בדיכוי ובאלימות שהשלטון במדינה מפנה כלפי חבריה וחברותיה". לדברי כהן, "האלימות הממסדית באוגנדה, שכבר ידועה לשמצה כאחד המקומות הגרועים ביותר בעולם לקהילה הגאה, מעוררת חשש כבד מפני התרת דמם של להט"ב במדינה ומעוררת חשש כבד לשלום הקהילה".

"אנו קוראים לממשלת ישראל, שמתיימרת לתמוך בקהילה הגאה ומתגאה בהישגי הקהילה הישראלית ברחבי העולם, להיעזר בקשריה עם ממשלת אוגנדה ולעצור את פשעי השנאה כלפי הלהט"ב במדינה, לרבות דברי ההסתה הבוטים של שרי ממשלתה", עוד מסר כהן. "ישראל נמצאת בעמדה ייחודית של קשרים עם ממשלת אוגנדה, יחד עם מחויבות ציבורית לקהילה הגאה, כך שהיא יכולה לפעול למען שינוי משמעותי באוגנדה, שיאפשר חיים בטוחים בכבוד לכל בני האדם באשר לנטייתם המינית ולזהותם המגדרית במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully