וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: הפיגועים שביצעו פליטים הם "לעג למדינה שקיבלה אותם"

קנצלרית גרמניה הבהירה כי המדינה "תשמור על עקרונותיה", ותשנה את מדיניות קבלת המקלט רק לאחר "בחינה מעמיקה" של האירועים. לדבריה, "הטרוריסטים רוצים שנאבד את הדרך"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל טענה היום (חמישי) כי העובדה ששני בני אדם שנכנסו למדינה כפליטים ביצעו פיגועים בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) היא "לעג למדינה שקיבלה אותם". במסיבת עיתונאים שכינסה, הבטיחה מרקל לעשות הכול כדי לגלות מי אחראי ל"מעשים הברבריים" האחרונים ולהביא אותם למשפט.

לדבריה, גרמניה "חייבת לעשות זאת" לא רק למען משפחות ההרוגים ואזרחי גרמניה, אלא גם למען הפליטים האחרים. מרקל הבהירה כי הרשויות הגרמניות יקבעו צעדים חדשים רק לאחר "בחינה מעמיקה" של המקרים האחרונים, והבטיחה כי המדינה "תשמור על עקרונותיה" ותתן מקלט מדיני למי שזכאי לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה נגד טראמפ: "בחירתו תיפגע ביחסים בין אירופה לארצות הברית"
דאעש פרסם את סרטון המחבל מגרמניה: "העם הגרמני עוד ישמע מאיתנו"
בהלת "הזאבים הבודדים" בגרמניה משחקת לידי הימין הקיצוני

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, ברלין, 28 ביולי 2016. רויטרס
"הטרוריסטים רוצים שנאבד את הפתיחות שלנו". מרקל, היום/רויטרס

"הטרוריסטים רוצים שנאבד את הדרך ואת מה שחשוב לנו; לסדוק את האחידות ואת תחושת הקהילה, כמו גם את דרך חיינו, את הפתיחות שלנו ואת הרצון לקבל אנשים במצוקה", הוסיפה מרקל, שקיצרה את חופשתה בשל האירועים האחרונים. "הם רואים שנאה ופחד בין תרבויות, והם רואים שנאה ופחד בין דתות. אנחנו עומדים באופן נחרץ נגד זה".

ביום שני, מוחמד דליל, פליט סורי בן 27, ביצע פיגוע התאבדות בסמוך לאתר שבו נערך פסטיבל מוזיקה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה, והביא למותו, ולפציעתם של 12 בני אדם. סוכנות הידיעות של דאעש "אעמאק" פרסמה סרטון שבו נשבע אמונים לארגון, והרשויות בגרמניה אישרו כי הוא פעל בשם הארגון האסלאמיסטי.

בשבוע שעבר תקף מוחמד ריאד, פליט בן 17 מאפגניסטן או פקיסטן, בגרזן ובסכין נוסעים ברכבת בעיירה ורצברג שבדרום גרמניה. חמישה אנשים נפצעו, בהם שניים באורח אנוש. הנער נורה למוות בידי המשטרה לאחר שנמלט מהקרון. "אעמאק" פרסמה סרטון שבו הבטיח "לשחוט כופרים". בחדרו נמצא דגל מצויר של דאעש. בשני המקרים, לא ידוע על קשר ממשי לתשתית של הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
"משכנעים צעירים להצטרף לדאעש". זירת פיגוע ההתאבדות באנסבך, השבוע/רויטרס

בתוך כך, בוריס פיסטוריוס, שר הפנים של מדינת סקסוניה תחתית בצפון גרמניה, מסר היום כי המשטרה ביצעה חיפוש במסגד ובשמונה דירות מגורים בעיירה הילדסהיים, במסגרת פעילות נגד תאים קיצוניים. לדבריו, כ-300 שוטרים, כולל אנשי יחידות מיוחדות, היו מעורבים בפשיטות אתמול. הוא הוסיף כי הפשיטות בוצעו לאחר פעילות מודיעינית ממושכת.

לדברי פיסטוריוס, כמה מחברי המסגד שעליו פשטו הכוחות הגיעו לאחרונה לסוריה או לעיראק במטרה להצטרף ל"מדינה האסלאמית", ובחלק מהדרשות שנישאו בו היו קריאות ל"שנאה נגד כופרים". גורמים רשמיים הוסיפו כי על פי ההערכות, חיים בגרמניה כ-8,900 תומכים באידאולוגיות סלפיות קיצוניות.

"לא נשלים עם ההתאגדויות הסלפיות ותומכיהן, שמזלזלים בחוקים שלנו ומפקפקים בשלטון החוק", הבהיר פיסטוריוס. הוא הוסיף כי הם "משכנעים צעירים להצטרף לדאעש". לדבריו, "אני משוכנע שהחופש שלנו חזק יותר מהאידאולוגיה הלא אנושית של הקיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully