וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוח החסוי חושף: כך ממשיך דומרני לשמור על מעמדו מתוך הכלא

26.7.2016 / 2:15

ראש ארגון הפשיעה שוהה במאסר מבודד. ממסמכים שהגיעו לוואלה! NEWS עולה כי המשטרה ושב"ס מתנגדים לבקשתו להכניס אסירים לתאו: "מעביר מסרים מחוץ לכותלי הכלא אל מקורביו וחייליו"

עריכת וידאו: ניר חן, לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, צילום: שי מכלוף

(בווידאו: דיון בעניינו של דומרני ובו נקבע כי ימשיך לשהות במעצר, בחודש שעבר)

ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני יתייצב מחר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם יקבע השופט אם לשחרר את העבריין ואת אנשיו למעצר בית או להשאיר אותם בין כותלי בית הסוהר. לוואלה! NEWS הגיעו מסמכים חסויים של המשטרה ושל שב"ס, המסבירים מדוע שני הארגונים מתנגדים לכך שראש ארגון הפשע יצא מהפרדה וישב עם אסירים אחרים בתא משותף.

לפני כחודשיים הגיש דומרני לבית המשפט בקשה, שנועדה לאפשר לו להיות עם אסירים אחרים בתא ולצאת מהפרדה. העבריין שוהה בהפרדה מאז שבנו, שחלק עמו תא, השתחרר מהכלא בסוף 2015.

מתגובת הפרקליטות לבקשה עולה כי המשטרה והשב"ס טוענים כי דומרני מפעיל את אנשיו גם מהכלא. "משטרת ישראל המליצה בפני המבקש להמשיך ולהחזיק את המשיב בהפרדה בשל העילות הבאות: מסוכנות גבוהה ביותר העולה מהאסיר עצמו, מסוכנות גבוהה ביותר העולה מעבריינים אחרים לפגוע באסיר, מסוכנות גבוהה ביותר העולה משילוב האסיר יחד עם שותפיו להמשך פעילות פלילית בין כותלי הכלא, וניהול העניינים הפליליים", נמסר.

לקריאה נוספת:
החברות שהפכה לסכסוך: כשאברג'יל אמר "רוצה להיות חייל של דומרני"
למרות הקביעה על "חולשה ראייתית": שלום דומרני יישאר במעצר
העליון קבע: חרף האישום בניסיון רצח - יש לבחון חלופת מעצר לדומרני

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
בתא לבד מאז שבנו השתחרר מהכלא. דומרני, בשנה שעברה/מערכת וואלה!, בני בן סימון

עוד נכתב: "העותר פועל נמרצות מתוך כותלי הכלא, באופן אינטנסיבי וללא הפסק, על מנת לקדם מעמדו בכלל רחבי הארץ ואף מחוץ לארץ. התנהלות זאת מתבצעת על ידי העברת מסרים בדרכים שונות מחוץ לכותלי הכלא אל מקרוביו 'וחייליו', ביצוע פעילויות פליליות ואף אלימות תוך כדי שליחת אותם 'עושי דבריו', בראשם עומד העותר – מעורבות בפגיעה ממשית בחיי אדם".

לפי המשטרה, דומרני מתגבר על המכשולים הרבים מתאו. "על אף מגבלותיו מאחורי סורג ובריח, לרבות הגבלה טלפונית והיותו בהפרדה, העותר פועל מבלי חשש ומנצל כל הזדמנות שניתנת לו לטובת העברת מסרים לפעילות פלילית ענפה מחוץ לכותלי הכלא. העותר אינו בוחל בכל אמצעי על מנת לממש מטרותיו וכוונותיו הפליליות. בשל המעורבות של העותר בפלילים, אף בהיותו מאחורי סורג ובריח, ולאור המידע המודיעיני אשר מצטבר בכל רגע נתון, משטרת ישראל מבקשת להשאירו בהפרדת יחיד".

גם חטיבת המודיעין של שב"ס מבקשת להחזיקו בתא נפרד. "זאת לצורך שמירה על שלומו וביטחונם של אסירים אחרים מפניו ומניעת עבירות אלימות", נכתב. בארגון טענו כי לאחר דיונים הוחלט כי דומרני לא יכול לשהות באגף רגיל ואף לא באגף שמור. בעבר, נמסר משב"ס, נעשו ניסיונות לשלב את דומרני בהפרדה זוגית, אך ניסיונות אלו לא הצליחו ושלב זה האסיר אינו נמצא מתאים לכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שחושף את מסוכנותו של דומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, הוגשה לבית המשפט חוות דעת סוציאלית שקבעה כי לדומרני אין רקע אובדני וגם לא רקע של התמכרות. "הוא משתף פעולה בשיחות הן במצבו האישי והן במצבו המשפחתי... ללא עבירות משמעת מיום מעצרו", נכתב.

בדיון האחרון הצליחה פרקליטתו של דומרני, עו"ד עמית ויצמן, לשכנע את השופט כי הפרדת מרשה מיתר האסירים אינה במקומה. השופט החליט לקצר את תקופת ההפרדה משישה לשלושה חודשים, וגם אז לפקח על מציאת אסיר מתאים שישהה עם דומרני בהפרדה זוגית.

עו"ד רועי אטיאס, המייצג את דומרני, מסר: "משטרת ישראל תחפש כל דרך אפשרית להתיר את מרשי במעצר ואם אפשר בתנאי בידוד קשים, זאת כחלק מהמלחמה המוצהרת שלה בו כיעד מרכזי. בנסיבות הללו, גם אם ידבר עם אשתו או ילדיו, המשטרה תתן פרשנות פלילית לכל דיבור ולכל מילה. מאחר שראיות הם לא יודעים לאסוף, הם משתמשים בנשק יום הדין, מידע מודיעיני, כזה שלא מובא לדיעתי ושלא ניתן להתגונן נגדו. ממש כמו במשטרים אפלים שבו דינו של אדם נחרץ ללא ראיות וללא הגנה משפטית, זוהי דרך הפעולה המיושמת נגד מרשי למרבה הצער".


(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully