וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: בתי חולים בחאלב הופצצו על ידי המשטר; בן שנתיים מת

לפחות ארבעה בתי חולים בעיר הנצורה הושבתו בעקבות התקיפות האוויריות, שהתגברו ביממה האחרונה. התינוק המאושפז מת לאחר שאספקת החמצן נקטעה בשל ההפצצה. איגוד הרופאים הזהיר מפני "משבר חמור"

עריכה: יאיר דניאל

לפחות ארבעה בתי חולים אזרחיים באזור חאלב הושבתו היום (ראשון) בעקבות תקיפות אוויריות של חיל האוויר של צבא אסד – כך נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה. דיווחים נוספים לא מאומתים מתייחסים לשישה או שבעה בתי חולים שנפגעו ביממה האחרונה. הארגון לזכויות אדם לא התייחס למניין הנפגעים מהמתקפות האחרונות, אולם בכלי תקשורת מקומיים דווח על לפחות ארבעה הרוגים, בהם תינוק בן שנתיים, ועל עשרות פצועים.

בכלי התקשורת דווח על הפצצות נרחבות באזורים שבשליטת המורדים בחאלב ביממה האחרונה, שהביאה למותם של לפחות 60 בני אדם. "בית החולים ניזוק באופן חמור, וזו לא הפעם הראשונה", סיפרה מאליכה, אחות באחת מבתי החולים שהותקפו, לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריה, התינוק בן השנתיים מת לאחר שאספקת החמצן שלו נקטעה בעקבות ההפצצה.

עוד בוואלה! NEWS:
עריפת ראש של פלסטיני בן 12 מטלטלת את האופוזיציה הסורית
סוריה: עשרות אזרחים נהרגו בתקיפת הקואליציה במעוז דאעש
כלי טיס חדר מסוריה לישראל ושב על עקבותיו; ניסיונות היירוט כשלו

אדם סוחב פצוע בשכונה שבשליטת המורדים בעיר חאלב, סוריה, 16 ביולי 2016. רויטרס
"להפסיק מיד את העונש הקולקטיבי". פצועים לאחר הפצצה אווירית בחאלב, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר, דווח כי האזורים המוחזקים בידי המורדים בחאלב כותרו לחלוטין בידי צבא סוריה, לאחר שבשבועות האחרונים התנהלו באזור קרבות עזים בין צבא אסד וכוחות האופוזיציה, שעדיין שולטים בעיר. על פי ההערכות, כ-200 אלף בני אדם חיים באזורים הנצורים.

על פי איגוד הרופאים המקומי, חמישה בתי חולים נותרו מתפקדים בעיר. "אנחנו עומדים בפני משבר הומניטרי חמור, עם השהיית הסיוע הרפואי", נמסר בהודעה רשמית מהאיגוד. "המצור והשמדת מרכזי הרפואי מהווים פשע מלחמה", הוסיף האיגוד, שקרא בהודעתו ל"הפסקה מידית של העונש הקולקטיבי שהוטל על העיר".

בתוך כך, ממשלת סוריה הודיעה היום כי היא מוכנה לחידוש שיחות השלום עם ארגוני האופוזיציה, וכי היא נחושה בדעתה לשים קץ למלחמת האזרחים שנמשכת זה חמש שנים. "מוכנים להמשיך את הדיאלוג ללא כל תנאים מוקדמים", נמסר, "ללא התערבות זרה ובתמיכת האו"ם". ארגוני האופוזיציה דרשו בעבר את הסרת המצור והעברת סיוע הומניטרי לאזרחים כתנאי לשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully