וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מצ"ח לשעבר על פיצוץ הרימון בגולן: "יש להקים ועדת חקירה"

23.7.2016 / 9:30

תא"ל מיקי בראל הסביר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי האירוע שבו נהרגו שני חיילים מעלה "שאלות קשות". לדבריו, בידי נהג הרכב הצבאי לא היו אמורים להימצא רימונים: "למה הוא שיחק עם זה? אולי היו לו כוונות אחרות"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

כשבוע לאחר פיצוץ הרימון ברמת הגולן שגבה את חייהם של שני חיילי צה"ל, הסביר תת-אלוף מיקי בראל, קצין משטרה צבאי ראשי ומפקד מצ"ח לשעבר, כי האירוע מעלה "שאלות קשות". בריאיון באולפן וואלה! NEWS הבהיר בראל כי פיצוץ הרימון, שבו נהרגו סמל שלמה רינדנאו בן ה-20 וסמל-ראשון חוסאם טאפש בן ה-24, מחייב בדיקה של מצ"ח והקמת ועדת חקירה לשם הפקת לקחים.

"לא ברור למה אותו חייל החזיק רימון, הוא לא היה אמור להחזיק אותו", אמר בראל. "עולה השאלה – מה היה לו לשחק עם זה? אלא אם היו לו כוונות אחרות. גם לגבי הימצאותם של רימונים עולות שאלות – איך הם עוברים מסיור לסיור, מי אמור לאחסן אותם? לנהג לא אמורים להיות רימונים".

עוד בנושא:
מאות ליוו למנוחות את חוסאם שנהרג בהתפוצצות רימון: "נתגעגע אליך"
שלמה היה חייל בודד וחוסאם התעקש על קבע: ההרוגים בפיצוץ בגולן
אחיו של החייל הבודד שנהרג בצפון: "רצה להיות קרבי עד הסוף"

זירת תאונת רכב צבאי בחרמון – מג'דל שמס. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
מקום האירוע ברמת הגולן, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

ניר שאול, לוחם ימ"מ לשעבר וכיום מנכ"ל פל"ם, פיתח בשירותו מתקן לנשיאה בטוחה ולשחרור מהיר של רימוני רסס והלם המאוחסנים בתוף האפוד. המתקן, הסביר שאול, נועד למנוע תאונות כמו זו שכנראה קרתה בחרמון.

המוצר יצא לשוק לפני כחצי שנה ונועד למנוע עד כמה שניתן טעויות אנוש. לדברי שאול, יחידות עילית במשטרת ישראל כבר עובדות עם האפוד, ויחידות צבא ומשטרה ברחבי העולם משמשות בו אף הן. כמו כן, צה"ל התחיל לבחון את השימוש באביזר החדשני, ובימים אלו עורך פיילוט בנושא בשיתוף עם שאול.

מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל על אירוע הפיצוץ, עולה כי בסמוך למחסום מג'דל שמס, המחסום התחתון של הר החרמון, התפוצץ אחד הרימונים שהיה בידיו של טאפש, נהג ג'יפ "דוד" שהיה במהלך נסיעה מבצעית. כתוצאה מהפיצוץ, נהרגו טאפש ורינדנאו, שלא שהה בכלי הרכב, ונפצעו שלושה חיילים נוספים באורח בינוני וקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully