וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד יצא לישראל: ביקש מחסידיו להימנע מאלימות נגד שוטרים

19.7.2016 / 2:05

הרב החשוד שביצע עבירות מין בנשים מקהילתו הוצא מתא כלאו בדרום אפריקה. במשטרה נערכים להגעתו והוא צפוי להיחקר עם נחיתתו. מחסידיו ביקש הרב "לנהוג במתינות ובדרך ארץ" ולא להתנגד למשטרה

עריכה: מתן חדד

הרב אליעזר ברלנד, החשוד שביצע עבירות מין בנשים שהשתייכו לקהילתו, הוצא אתמול (שני) מתאו בכלא בדרום אפריקה והועבר לטיפול האינטרפול. לאחר מכן, הגיע לשדה התעופה והחל בדרכו ארצה. הוא צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון סמוך לשעה 9:00 בבוקר, ובמשטרה נערכים לקראת הגעתו. מיד עם נחיתתו, הוא ייעצר ויובא לחקירה.

באת כוחו של ברלנד, עו"ד רחל תורן, מסרה כי הרב יצא מהארץ ללא קשר לחקירה ולא יכול היה לדעת עליה, וכי חזרתו לארץ נעשית מרצונו החופשי ומתוך רצון לשתף פעולה עם הרשויות. "מדובר באדם מבוגר וחולה כבן 80, ראש ישיבת 'שובו בנים' וגדול המחזירים בתשובה בדורנו, עילוי בתורה ומנהיג עתיר זכויות, איש רב חסד וחמלה, והוא סומך על הרשויות שתסיימנה את הטיפול בעניינו במהירות וביעילות", אמרה תורן.

עוד בנושא:
המשטרה הזהירה את המתלוננות נגד הרב ברלנד: היערכו להגעתו לארץ
העד המרכזי נגד הרב ברלנד: "עברה עלינו שואה. נילחם על האמת"
הרב אליעזר ברלנד: "החלטתי מרצוני הטוב לחזור לארץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרא לחסידיו לנהוג "במתינות". ברלנד עם חסידיו ב-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת עורכת הדין, בניגוד לפרסומים קודמים, הרב נחשד במעשים שדרגת חומרתם על פי ספר החוקים נמוכה - קשר לתקיפה, שבה התוקפים עצמם נדונו לעבודות שירות, ומעשים מגונים הנחשבים לעבירות ברף נמוך יחסית בתחום עבירות המין. "אין בלבנו ספק כי בתום החקירה חשדות אלה יופרכו", הוסיפה תורן.

בהקלטה שהופצה לתומכיו של ברלנד, הוא הורה לחסידיו כיצד לנהוג עם חזרתו ארצה. "כל עם ישראל, כל אלה שבאים לקבלת פנים הבוקר, מבקשים מכולם להתנהג במתינות, בדרך ארץ, דרך ארץ קדמה לתורה. מבקשים מכולם לצאת בדרך ארץ ולקבל את הרב בדרך ארץ, לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד, לא להתחצף, לא להגיד מילים לא יפות, הכל צריך להיות על פי ההלכה", נאמר בהקלטה.

עוד נאמר לחסידיו של הרב כי "בעזרת השם כולם יתנהגו בדרך ארץ ובמתינות, בענווה, בשפלות, לא להתחצף לשום שוטר, להישמע לכל הוראות הסדר בכדי שהרב יוכל לנסוע ישר הביתה. רק תראו שהקהל מתנהג בסדר, במתינות וברוח טובה עם השוטרים. בזכות שהרב חוזר לארץ גם השופטים יעשו תשובה, וגם השוטרים רוצים לעשות תשובה, וכל עם ישראל רוצה לקבל את פני השכינה, ושנוכל כבר בראש השנה לקבל פני משיח ולראות בית מקדש של אש".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנה כנגד תנאי מעצרו של הרב ברלנד, מול שגרירות דרום אפריקה, רמת גן. מאצ'י הוף
הפגנה למען ברלנד מול שגרירות דרום אפריקה ברמת גן/מאצ'י הוף

לפני ארבע שנים נחשף כי הרב, שנחשב לאחד הכריזמטיים בעולם החרדי בעבר, חשוד שביצע עבירות מין בנשים שהשתייכו לקהילתו. בזמן שהמשטרה אספה את העדויות, נמלט הרב לחו"ל. בין היתר הוא שהה בשוויץ, ארצות הברית, מרוקו, דרום אפריקה והולנד, שם נעצר אך הצליח בעזרת אנשיו לברוח פעם נוספת.

מאז התפוצצות הפרשה ספגה קהילתו מכה תדמיתית קשה, נקלעה לחובות כספיים וחלק מאנשיה עזבו אותה. לבקשת ההסגרה מישראל, הרב החשוד נעצר לפני כשלושה חודשים בדרום אפריקה, שם הוא שוהה כבר יותר מחצי שנה. כל ניסיונותיו להשתחרר למעצר בית או לערער על הסגרתו כשלו.

(עדכון ראשון: 21:26)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד במטוס לישראל לפני ההמראה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully