וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי פנה באנגלית לעולם: "הרב הצבאי החדש אמר שצריך לשרוף הברית החדשה"

14.7.2016 / 13:45

הח"כ צייץ בחשבון הטוויטר שלו תשובה שנתן הרב אייל קרים לשאלה הלכתית שהופנתה אליו לפני כ-13 שנה. המיועד לרב הצבאי ענה: "מידת הצדק והחסד תובעת לבער עבודה זרה מן העולם"

צילום: ישיבת הגולן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

(בווידאו: הרב דוד סתיו מגבה את הרב אייל קרים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס הבוקר (חמישי) לסערה סביב מינוי הרב הצבאי הראשי, אלוף-משנה הרב אייל קרים. טיבי צייץ בחשבון הטוויטר שלו תגובה שנתן קרים בעבר לשאלה הלכתית, והוסיף הערה באנגלית: "הרב הצבאי הראשי החדש רמז כי חיילים יכולים לאנוס בזמן מלחמה ושיהודים צריכים לשרוף את הברית החדשה".

טיבי התייחס לתשובה שנתן קרים לשאלה שהופנתה אליו לפני כ-13 שנה. "כבוד הרב, אמנם אסור ליהודי לעבוד עבודה זרה וכו', אך אחרי שקראתי את תשובתך לאחת השאלות, נראה לי הדבר תמוה. האם זה מכובד, שיהודי ישרוף ספר שחשוב למישהו אחר? הרי יהודי צריך לכבד את הבריות ולנהוג במידת צדק, אז איך אפשר להשמיד ספר, אפילו שבשבילנו הוא לא קדוש כלל וכלל?", נשאל הרב.

קרים השיב כי המטרה מקדשת את האמצעים. "ודאי שיהודי צריך לכבד את הבריות ולנהוג במידת הצדק והחסד, ואדרבה, לא רק את הברית החדשה צריך לשרוף, אלא את ספר התורה שכתבו מין, היות שמידת הצדק והחסד תובעת לבער עבודה זרה מן העולם, כדי שהעולם יהיה טוב יותר".

לקריאה נוספת:
הרב קרים באיגרת מיוחדת: "מכיר בשונות החיילים ללא קשר לנטייה מינית"
איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"
נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד

הסערה סביב קרים החלה עם בחירתו לתפקיד הרב הצבאי הראשי. תשובות שהעניק לגולשים באתר "כיפה" בין השנים 2003-2002 חשפו דעות שנויות במחלוקת, בין היתר על יחסו לנשים וללהט"בים.

עם זאת, הרמטכ"ל גדי איזנקוט הודיע אתמול כי בחירתו של קרים עומדת בעינה. בשיחה בין השניים הבהיר איזנקוט לרב הצבאי המיועד כי הוא אמנם מסתייג מניסוחיו בעבר וכי דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל, אך לא יפעל לביטול המהלך.

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"לבער עבודה זרה". המיועד לרב הצבאי הראשי, אייל קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully