וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח הישראלי שחצה את הגבול לעזה: ג'ומעה אבו גנימה, תושב הפזורה

אחיו סלימאן אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ג'ומעה בן ה-19 אינו אדם בריא. "אימא שלי התקשרה אליי וחשבה שעצרו אותו על שוטטות בגלל הקרבה לגדר", סיפר. הוא הוסיף כי הוא השאיר את טלפונו באוהל ולא לקח עמו כלום

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז/צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

ג'ומעה אבו גנימה, בן 19, תושב שבט בפזורה ליד נבטים, הוא האזרח הבדואי שחצה אתמול (שלישי) את הגדר לרצועת עזה. "הוא לא בן אדם בריא, אימא שלי חשבה שהוא הלך לכבשים והוא נעלם לה", אמר היום בשיחה עם וואלה! NEWS אחיו סלימאן. "אני לא יודע כלום על מצבו. הוא בכלל לא דיבר על כוונות כאלה קודם לכן", הוסיף.

סלימאן סיפר כי אתמול לאחר שפורסם על אדם שחצה את הגבול הבינו במשפחה כי מדובר באחיו. "אנחנו גרים שני קילומטרים או שלושה מהגבול. אנחנו רועים שם את עדר הכבשים שלנו", העיד. "הוא הגיע עם חבר לשם. אף אחד לא ראה אותו. כשהגיעה השעה שבה היה אמור לחזור, אימא שלי התקשרה אליי וחשבה שעצרו אותו על שוטטות בגלל הקרבה לגדר".

אתמול הודיע דובר צה"ל כי אזרח ישראלי חצה בשעות הצהריים אתמול את גדר הגבול לרצועת עזה. האירוע נמצא בבדיקת גורמים במערכת הביטחון ובהם גם שב"כ ומשטרה. חמ"ל התצפיות של החטיבה הדרומית באוגדת עזה זיהה דמות חשודה המתקרבת לגדר והקפיץ את לוחמי גדוד רותם של חטיבת גבעתי על מנת לבדוק את האירוע. הלוחמים מיהרו להגיע לנקודת הדיווח, אך האזרח כבר הספיק לעבור את הגדר בקלות יחסית ולהיכנס לעומק השטח הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת תא"ל קרים: הרמטכ"ל זימן לשיחה את הרב הצבאי הראשי המיועד
תיעוד הבהלה ב"רמי לוי": צעיר הוכש על ידי נחש בסניף במודיעין
נהג מואשם שדרס למוות אישה לעיני ילדיה, תחקר עדים בזירה ונמלט

ג'ומעה אברהים אבו ע'נימה – בדואי שחצה את הגבול ועבר לעזה. באדיבות המשפחה
"לא לקח את הטלפון שלו". אבו גנימה/באדיבות המשפחה

לדבריו, אחיו אינו אדם בריא, "יש לו בעיה בראש. בנאדם נורמלי לא עושה דברים כאלה. כשהיה בבית ספר אמרו שיש לו בעיה, אבל לא לקחנו את עניין הבעיות הנפשיות והרפואיות ברצינות. הוא עשה בבית ספר דברים מוזרים, היה מפריע אבל אחרי שיחות נרגע".

האח ציין כי הוא לא יודע מדוע אבו גנימה חצה את הגדר. "אין לו מישהו או קשר לעזה. הוא השאיר את הטלפון שלו באוהל ולא לקח אתו כלום". הוא פנה לחמאס, השולט ברצועה, ואמר: "מה יש לכם מהבנאדם? הוא בן אדם דפוק מה אתם צריכים ממנו?. יצרנו איתנו קשר מהממשלה. אולי ישחררו אותו בעוד יומיים. הרי אין להם מה לעשות אתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אחיו של הבדואי שחצה את הגבול ויבר לרצועת עזה. שי מכלוף
סלימאן, אחיו של האזרח/שי מכלוף

בשעות לאחר חציית האזרח את הגדר הגביר חיל האוויר את טיסותיו בשמי רצועת עזה כדי לאסוף מידע על האזרח ועל נתיב הכניסה שלו. גורמי ביטחון הבהירו כי הגבול מאובטח על ידי כוח סיור של חמאס, וברגע שבו אזרח חוצה אותו - הוא במהירות נתפס על ידי הארגון.

מדובר באזרח השלישי שהגיע בשנתיים האחרונות לרצועת עזה באופן עצמאי. בספטמבר 2014 חצה את הגדר אברה מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28 הלוקה בנפשו, ומאז על פי דיווחים שונים הוא מוחזק בידי ארגון חמאס. שלושה חודשים לפני כן, הישאם א-סייד, תושב הפזורה הבדואית הלוקה גם הוא בנפשו, חצה את הגבול. על שתי הפרשות הוטל צו איסור פרסום עד יולי 2015.

הכפר ערואר בנגב – ממנו יצא הבדואי שחצה את הגבול לעזה. שי מכלוף
הכפר שבו התגורר האזרח/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully