וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד מינוי הרב הצבאי הראשי; מקורבו: "סיפור מהבוידעם"

12.7.2016 / 10:14

יו"ר מרצ גלאון גינתה את מינוי אל"מ אייל קרים שהתבטא על אונס נשים במלחמה ואמרה כי הוא מתיר את דמן של נשים. הרב הצבאי לשעבר וחברו: "הוא אדם שקט ולא מתלהם"

צילום: ישיבת הגולן, עריכה: אביב אירגז

(הרב אל"מ אייל קרים ב-2014: "לא הייתי מתיר ליפה ירקוני לשיר מול חיילים")

הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי, נחלץ הבוקר (שלישי) לעזרת חברו הטוב, הרב הצבאי המיועד אלוף-משנה אייל קרים, והגיב לסערה שעוררו דבריו, מהם השתמע כי מותר לאנוס נשים זרות בזמן מלחמה. "זה לא מפתיע שהוציאו מהבוידעם את הסיפור הזה", אמר בשיחה לוואלה! NEWS. "עשו לי את אותו דבר כשהשם שלי עלה בתור מועמד, לקחו דברים שכתבתי ופרסמו דברים מתשובה הלכתית שלי והוציאו אותה לחלוטין מהקשרה. רצו שאוציא הבהרה. אנחנו פוגשים חדשות לבקרים מהלכים מתוקשרים נגד הציבור הדתי לאומי בצה"ל. זה חלק מהמאבק נגד הציבור הדתי-לאומי, המוביל והמצליח, שמשקיע את כל כולו בנתינה למדינה שלנו".

לדבריו, "הרב קרים הוא אדם שקט, לא מתלהם, בעל ענווה גדולה מאוד. מתוך ידיעה, אני מכיר אותו מקרוב – מעולם לא השמיע דברים מהסוג הזה, גם לא לגבי גיוס בנות. הציבור הדתי-לאומי נמצא בחזית והוא סופג מדי פעם אבל צריך להמשיך הלאה". יו"ר מרצ זהבה גלאון גינתה את המינוי ואמרה כי קרים אינו ראוי להיות הסמכות הרבנית הראשית בגוף שבו משרתות עשרות נשים. ח"כ עאידה תומא-סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, הוסיפה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיתנגד למינוי.

קרים, ראש מחלקת הרבנות ברבנות הצבאית הראשית ומפקד סיירת צנחנים לשעבר, שצפוי לקבל דרגת תת-אלוף, מונה על ידי הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. המינוי מותנה בחתימתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שצפוי לאשרם. לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים, בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

לקריאה נוספת:
סבב מינויים בצה"ל: מפקדים חדשים לעוצבות האש והגליל
ליברמן מינה פורש נוסף מישראל ביתנו: השר לשעבר לנדאו - יו"ר רפא"ל
עד במשפט אזריה: "אם הייתי יודע שהוא הולך לירות הייתי עוצר אותו"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
אל"מ קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

"אל"מ אייל קרים אינו ראוי לייצג את המוסר היהודי בשום צורה שהיא", אמרה גלאון. "ההתבטאות המחרידה, הגזענית והאלימה שלו שמתירה את דמן של נשים לא הייתה עוברת בשום מקרה שבו אדם מתמנה לתפקיד בכיר, ובטח לא כשהוא מקבל לידיו את המטה הדתי של אחד מהארגונים הגדולים במדינה, שמעביר תחתיו אחוזים ניכרים מהצעירים במדינת ישראל". גלאון קראה לרמטכ"ל שלא לעבור על הנושא לסדר היום. "בימים של הסתה גזענית ושל חשיפת פרשיות אלימות מינית - אסור לגלות גרם של סבלנות כלפי אמירה כזאת, על אחת כמה וכמה כשהיא מגיעה כפירוש להלכה".

ח"כ תומא-סלימאן הוסיפה כי "אמירתו של אל"מ קרים אינה משתמעת לשני כיוונים, ואין לנסות לייפות אותה. מי שמחפשות לדאוג לרווחת החיילות ומעמדן צריכות להיות מודאגות ממינוי רב ראשי שמתיר אונס של נשים, שאינו 'ממליץ' על הופעת זמרות בטקסים צבאיים, וכנראה יביא עוד פרשנויות יצירתיות ומיזוגניות מסוג זה. פסיקה זו של אל"מ קרים בדבר התרת אונס נשים לא יהודיות דומה אך ורק ל'פתווה' של ארגון רצחני לא רחוק כל כך מגבולות ישראל", אמרה ברמיזה לפסקי הלכה שמפרסם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) החולש על שטחים בסוריה ובעיראק.

רצות לפוליטיקה – עאידה תומא. יוסי ציפקיס
כמו פתווה. תומא-סלימאן/יוסי ציפקיס

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) נחלץ להגן על מינוי קרים לתפקיד. "‏יש מי ששוב לא מסוגלים להשלים עם קידום של כיפה סרוגה בצבא ובדרך חושפים את בורותם המוחלטת ביהדות". הוא הוסיף: "אף על פי כן נוע תנוע", אמר.

בהודעה שנמסרה אתמול מדובר צה"ל, נכתב: "אל"מ קרים מבקש להבהיר כי דבריו נאמרו בתשובה לשאלה פרשנית בלבד, אך בשום פנים ואופן לא לשאלה הלכתית מעשית. הרב קרים מעולם לא כתב, אמר או אפילו חשב שחייל צה"ל רשאי לפגוע פגיעה מינית באישה במהלך מלחמה. המפרש את דבריו באופן אחר טועה ומטעה".

(עדכון ראשון: 8:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully