וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונן על כאבים וחולשה - ומת אחרי יומיים מחיידק טורף ברמב"ם

8.7.2016 / 14:50

משפחתו של בן 36 מאזור העמקים שמת כתוצאה מסיבוך רפואי, תובעת מיליונים מרמב"ם בטענה שהתעלם מממצאי בדיקת דם ושחרר את המנוח ללא טיפול מתאים. בית החולים: "הוקמה ועדת בדיקה"

פרופ' רוני וולף על חיידק טורף/עריכה: ניר חן

בווידאו: פרופ' רוני וולף בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בנושא החיידק הטורף, דצמבר האחרון

משפחתו של גבר בן 36 מאזור העמקים שמת כתוצאה מסיבוך רפואי, תובעת פיצויים על סך מיליוני שקלים מבית החולים רמב"ם בחיפה. בתביעה נטען כי המנוח לקה בחיידק טורף, אך שוחרר מבית החולים עקב "חוסר בממצאים אורתופדיים" וכעבור יומיים נפטר. התביעה, שהוגשה נגד בית החולים ונגד מדינת ישראל המפעילה אותו, נידונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לדברי עורכי הדין דוד פייל ועדי אברג'יל-ברוורמן, המייצגים את משפחת הנפטר, הגבר פנה לרופא המשפחה עם תלונות על כאבים בצוואר וחולשה, וטופל במשככי כאבים ונוגדי דלקת. לאחר שאלה לא עזרו, הופנה לרופא פנימאי בקופת החולים, שם ציין כי הוא סובל גם מחוסר תאבון ומחולשה כללית זה שבועיים. הרופא העלה חשד כי מדובר בזיהום והפנה אותו לבירור דחוף בבית החולים רמב"ם.

עוד נטען בתביעה כי המנוח נבדק בידי אורתופד, אשר ערך לו בדיקת סי-טי עמוד שדרה שלא העלתה ממצאים כלשהם, וכן נערכו לו בדיקות דם שהצביעו על מדדי דלקת גבוהים במיוחד - אך הוא נשלח לביתו עם משככי כאבים בלבד. לדברי עורכי הדין של משפחת המנוח, "במקום להתייחס לממצאי בדיקות הדם החריגות, ולחשד שמדובר בפגיעה שאיננה אורתופדית ובמקום להפנות את הגבר לבדיקות פנימיות נוספות, החליט האורתופד לשחרר את האיש לביתו, ובכך למעשה הפקיר אותו לגורלו".

עוד בוואלה! NEWS:
העליון דחה את העתירה נגד ההסכם עם טורקיה: "בשביל זה יש בחירות"
מנדלבליט: חוק הפונדקאות מפלה הורים יחידניים - צריך לשנות אותו
צל של ספק: פתחי המילוט המשפטיים שנותרו בידיו של זדורוב

נפגע בפיצוץ בלון גז בבניין שקרס בעכו מטופל בבית החולים רמב"ם בחיפה. בית חולים רמב"ם,
חדר טיפולים בבית החולים רמב"ם/בית חולים רמב"ם

לאחר יומיים הגיע הגבר שוב לבית החולים עם חולשה כללית, דופק מהיר וחלש, וקשיים בבליעה. מיד עם כניסתו לבית החולים, נכנס למצב של הלם, הורדם והונשם, והמערכות שלו קרסו. חרף מאמצי הרופאים להצילו, הוא נפטר. פרופ' מרדכי רביד, מומחה ברפואה פנימית והמנהל הרפואי של בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק, בדק את המקרה וכתב חוות דעת עבור התביעה. בחוות הדעת נטען כי הסממנים מהם סבל הגבר בפנותו אל בית החולים אינם מאפיינים פגיעה אורתופדית, ועל כן על האורתופד הייתה מוטלת חובה להפנות את המטופל לקבלת חוות דעת נוספות.

לדברי פרופ' רביד, הגבר סבל מזיהום של חיידק סטרפטוקוקוס, המצוי גם בגופם של אנשים בריאים ורגיש יחסית לאנטיביוטיקה, ולכן רוב החולים מבריאים ממנו. לדבריו, במקרים בודדים עלול להתרחש זיהום קשה במיוחד הנפוץ בשם "חיידק טורף", אשר בעקבותיו מתפתח הלם. החיידק מוכר כגורם המוביל לשיעור תמותה גבוה מאוד, ועל כן קיימת חשיבות עליונה לאבחון מהיר שלו.

לתביעה צורף דוח של ועדת בדיקה שהוקמה ברמב"ם כדי לבחון את נסיבות המקרה. בין השאר נכתב בדוח כי "בביקורו הראשון של החולה במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה, א"א) לא ניתן היה לשער, במחשבה קלינית מושכלת וסבירה, שמדובר בתחילת התפתחות TSS (תסמונת הלם רעלי הנגרמת מהחיידק, א"א), והשיקולים הקליניים שהביאו את האורתופד לשחרורו של החולה היו סבירים מאוד".

אילוסטרציה. ShutterStock
"החיידק הטורף" מוכר כגורם המוביל לשיעור תמותה גבוה מאוד/ShutterStock

למרות זאת נכתב בדוח כי "יתכן שהיה שיקול דעת מוטעה של האורתופד, באי התייחסותו האינטגרטיבית לממצאי בדיקות המעבדה ולסימנים החיוניים שעמדו לפניו". עוד צוין, כי יתכן שהיה מקום להפנות את החולה גם לייעוץ רופא פנימאי וכי "יתכן מאד שהיועץ הפנימאי היה משאיר את החולה להמשך השגחה". לדברי עורכי הדין פייל ואברג'יל-ברוורמן, "לו ערך בית החולים מעקב צמוד וראוי אחר מצבו הבריאותי של המנוח תוך מתן טיפול אנטיביוטי, במקום לשחרר אותו לביתו ללא כל טיפול, ניתן היה למנוע את מותו".

מבית החולים רמב"ם נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל ברמב"ם, ואנו נגיב עליו כמקובל – בבית המשפט. יחד עם זאת, חשוב לנו להדגיש כי הנהלת רמב"ם הקימה מיד ועדת בדיקה מוסדית שבדקה את מקרה המוות המצער, כתבה מסקנות ויידעה את המשפחה בממצאים באופן מידי ובשקיפות המלאה ביותר. גם הנתיחה לאחר המוות שבוצעה ברמב"ם נעשתה בשיא המקצועיות והאמינות, וממצאיה הוצגו למשפחה מידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully