וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל חוששים שחוליית הטרור מפיגוע הירי תכה שוב: "בסוף נתפוס אותם"

3.7.2016 / 18:40

כוחות הנדסה חסמו 250 נתיבי גישה לכביש 60, לחברון ולסביבתה במסגרת המצוד אחרי המפגעים שרצחו את מיכאל מרק. במקביל ל"כתר הנושם", שנועד למנוע תסיסה, מסייעים במערכת הביטחון לגורמי מודיעין

צילום: דו"צ, עריכה: מתן חדד

בווידאו: פעילות כוחות צה"ל בחברון, בסוף השבוע

כוחות ההנדסה של חטיבת יהודה פעלו מאז יום שישי האחרון כדי לממש את החלטת הקבינט לכתר את העיר חברון בעקבות גל הפיגועים. הכוחות חסמו באמצעות קוביות בטון, סוללות עפר וסלעים יותר מ-250 נתיבי גישה לכביש 60, לעיר ולכפרים בסביבתה.

באופן שניתן לאפיינו כנוסחה קבועה של צה"ל, הצבא ממשיך לסייע במקביל באבטחת כביש 60, שעליו נוסעים ישראלים ופלסטינים, כדי למנוע גישה למחבלים המעוניינים לבצע פיגועים ולחסום נתיבי מילוט אפשריים. במקביל, מבצעים צה"ל ושב"כ פעולות שונות כדי לסייע באיתור חוליית הירי שרצחה את מיכאל מרק בפיגוע בכביש 60 בסוף השבוע האחרון, ובכך להתמודד עם החשש שאותם מפגעים יוציאו לפועל מתקפת טרור נוספת.

בניגוד למראות שהמילה "כתר" מעלה בדמיון, התנועה מהעיר חברון ואליה אמנם איטית, אך זורמת. בשונה מחברון, הוחלט להטיל כתר מלא על הכפר בני נעים, שממנו יצא המחבל שרצח את הלל אריאל בת ה-13 במיטתה בקריית ארבע. על אף שהחיילים לא מאפשרים כניסה ויציאה של כלי רכב מהכפר, גם בכתר זה יש "חורים", שכן רק יממה לאחר הרצח בקריית ארבע יצאה פלסטינית מבני נעים וניסתה לדקור לוחם מג"ב במערת המכפלה.

לקריאה נוספת:
אורית ספדה לאביה שנרצח בפיגוע: "חיבקת אותי והבטחת שלא תעזוב"
נעצרה אחותו של המחבל שרצח את הלל: חשודה שידעה ולא דיווחה
הקבינט מתכנס: ישראל לא צפויה "להסיר את הכפפות" בגדה

בידוק בטחוני של גדוד 13 של גולני באזור חברון – בכניסה לכפר סמועה. אמיר בוחבוט באמצעות מצלמת הטלפון החכם של וואווי, אמיר בוחבוט
בידוק של גדוד 13 באזור חברון/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט באמצעות מצלמת הטלפון החכם של וואווי

בנוסף לכתר על חברון ולאבטחת הציר, כוחות מגדודים 13 ו-77 מפעילים שבעה חסמים זמניים במרחב חברון, שלושה מהם בכפרים בסמוע, אל-פוואר ובעיר חברון, זאת על מנת לאתר מבוקשים ואמצעי לחימה. גדוד קדם של פיקוד העורף הוקפץ לגזרה כדי לסייע לגדוד 77, שבפיקודו עומד סגן-אלוף יפתח נורקין. כמו כן, הלוחמים השוהים בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים יוחלפו בכוחות מיומנים יותר מגדוד 890 של החטיבה.

בצה"ל ובשב"כ חוששים כי בזמן שמתנהל המצוד אחר חוליית המחבלים שהוציאה לפועל את הפיגוע בכביש 60, ינסו המפגעים שנמלטו לבצע מתקפת טרור נוספת. גורמי צבא מסרו הבוקר כי צה"ל ושב"כ ביצעו פעולות שונות כדי לסייע לגורמי המודיעין לאתר קצה חוט שיחשוף את החוליה.

בידוק בטחוני של גדוד 13 של גולני באזור חברון – בכניסה לכפר סמועה. אמיר בוחבוט באמצעות מצלמת הטלפון החכם של וואווי, אמיר בוחבוט
"בסוף נתפוס אותם". בידוק בחברון/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט באמצעות מצלמת הטלפון החכם של וואווי

לדברי קציני חטיבת גולני, שמסייעים לחייליהם לבדוק את כלי הרכב באזור חברון תחת השמש היוקדת, צה"ל מפעיל כרגע "כתר נושם" על העיר. "הפלסטינים יוצאים ונכנסים מהכפרים אבל תחת בידוק שלנו. בודקים תעודות הזהות ואת תא המטען. אלו ההנחיות", הסבירו. "האיום הכי רציני כרגע בשטח זו חוליה שתבצע פיגוע ירי נוסף. בנוסף לזה, יש סיורים בציר 60 כדי לתת מענה אם יקרה משהו. החוליה ביום שישי הצליחה לברוח מהר, כנראה לאחד הכפרים בדרום הר חברון, זה היה פיגוע מאוד מתוכנן".

תוך כדי הבידוק בכניסה לאחד הכפרים הפלסטיניים, פועלים החיילים לפי נהלים ברורים. באחד המקרים מעוכבים לחקירה כמה חשודים מאחר שפרטים בתעודת הזהות שלהם עורר את חשדם של הלוחמים, שהעבירו על כך דיווח בקשר. לאחר בדיקה בכלי רכב נוספים, אותרו שני סכינים במכוניות. "אם הסכין נמצאת במכונית, אנחנו לא עוצרים אותם. אם הוא היה מחזיק עליו את סכין המטבח או מברג – רק אז היינו עוצרים", הסביר אחד מלוחמי גולני הבודקים את כלי הרכב.

מחסום צה"ל בקרבת חברון, 3 ביולי 2016. אמרי בובחוט באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אמיר בוחבוט
מחסום ליד אחד הכפרים באזור חברון/אמיר בוחבוט, אמרי בובחוט באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

קצין נוסף הנמצא בעמדת הבידוק הוסיף: "המטרה של הפעולות היא להפעיל לחץ על החוליה, לגרום להם לעשות טעות. בסוף נתפוס אותם, נעשים מאמצים גדולים לאתרם. זה עניין של זמן עד שנניח עליהם את היד".

על פעילות הכוחות בנפת חברון מפקד מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה יריב בן עזרא, שאמור לסיים את תפקידו ביום שלישי הקרוב. הפיקוד על החטיבה יימסר לאלוף-משנה איציק כהן. בעקבות סדרת הפיגועים של הימים האחרונים, בוטל ערב פרידה שהיה אמור להתקיים בגזרת החטיבה, אך טקס ההחלפה בחטיבת יהודה יתקיים כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully