וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן במתקפה נגד צוקרברג: "מאז גל הטרור פייסבוק הפכה למפלצת"

השר לביטחון הפנים רמז בריאיון בערוץ 2 כי "חלק מהדם של הנרצחים" על ידיו של מנכ"ל פייסבוק. זאת, מכיוון שהחברה לא העבירה מידע על פוסטים שפרסמו מחבלים. מקורבים לבנט: "המשך בפעולות המיושנות לא יבלום את הטרור הוויראלי"

ספק 500

בווידאו: סרטון אנימציה שהופץ אתמול ברשתות החברתיות, ובו קריאה להתנקש בח"כ יהודה גליק

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס אמש (שבת) בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 2 להשפעת השיח ברשתות החברתיות על גל הטרור, וטען: "אין לי ספק שפייסבוק הביאה מהפכה חיובית מדהימה לעולם, אך לצערי הרב, אנחנו רואים את זה מאז עליית דאעש וגל הטרור, היא פשוט הפכה למפלצת". זאת, בהתייחסות לצעדים שעליהם אמור להחליט הערב הקבינט המדיני-ביטחוני, בעקבות שלושת הפיגועים בימים האחרונים.

לטענת ארדן, "הדור הצעיר ברשות הפלסטינית אוגר את כל ההסתה והשקרים" מהרשת החברתית, "ובסוף יוצא לבצע מעשי רצח. זה קורה על הפלטפורמה של פייסבוק". השר עוד רמז כי "חלק מהדם של הנרצחים, כולל בפיגועים האחרונים" על ידיו של מנכ"ל פייסבוק מרק צוקרברג. "ניתן היה לדווח למשטרה או לגורמי הביטחון על הפוסט שהעלה המחבל", טען.

עוד בוואלה! NEWS:
המצוד אחר המחבלים מפיגוע הירי נמשך: "אין כיוון חקירה ממוקד"
סגירת פייסבוק וגירוש מחבלים לעזה לא ימנעו את הפיגועים הבאים
גולשים פלסטינים יצאו נגד המחבל מקריית ארבע: "פושע שפל"

העדלאידע בחולון. ראובן קסטרו
"ניתן היה לדווח למשטרה על הפוסט". ארדן/ראובן קסטרו

"פייסבוק היום גם מחבלת בעבודה של משטרת ישראל, כי גם כשמשטרת ישראל פונה אליה, ומדובר בתושב יהודה ושומרון, פייסבוק איננה משתפת פעולה וגם מציבה רף מאוד גבוה להסרת תכנים מסיתים ופוסטים", הוסיף ארדן. "אם פייסבוק מרוויחה מיליארדי דולרים מזה שהיא יודעת אחרי מי את עוקבת ומי עוקב אחריך ומה את אוהבת, היא גם צריכה לערוך ניטור עצמי".

חרף פעילותם של שירותי המודיעין הישראליים, ארדן יצא נגד "אוזלת היד של פייסבוק ושל מרק צוקרברג". לדבריו, "אני חושב שזה הזמן שאזרחי ישראל יציפו אותו בכל מקום אפשרי בדרישה הזאת, לנטר את הפלטפורמה שהוא מרוויח ממנה מיליארדים".

השר נפתלי בנט, סיעת הבית היהודי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"מחזור החלטות ישנות מלפני שנה וחצי". נט/נועם מושקוביץ

בתוך כך, גורמים בסביבת השר נפתלי בנט אמרו הערב כי "הפעולות כרגע הן מעטות מדי ומאוחרות מדי ולא יעצרו את הטרור הוויראלי". לטענת הגורמים, "מדובר במחזור החלטות ישנות מלפני שנה וחצי. ניכר שהמחבלים אינם מורתעים ואינם פוחדים מאיתנו".

"יש כאן טרור ויראלי מסוג חדש הדורש פעולות חדשות", הוסיפו הגורמים. "המשך בפעולות המיושנות לא יבלום את הטרור. הגיע הזמן לשינוי כיוון רדיקלי. השר בנט לא יסתפק בתגובה רפה ומיושנת והוא יציג בקבינט את תכניתו המקיפה לבלימת גל הטרור הוויראלי".

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
"פייסבוק הפכה חממה של הטרור החדש". מרגלית/ניב אהרונסון

במקביל, חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) טען שלשום בדברים שנשא בכנס טרור הסייבר בפריז כי "פייסבוק הפכה חממה של הטרור החדש - בין אלפי הלייקים והשיתופים להם זוכים המחבלים כעת, מסתתר הפיגוע הבא". לדבריו, "השילוב בין הסתה, טכנולוגיה וטרור משפיע על כל מדינות המערב".

"מה שהוביל מחבל בן 17 לדקור למוות ילדה תמימה הוא בין היתר קרקע פוריה של הסתה והכוונה לפעולה", טען מרגלית. "ההסתה ברשת והקריאה של אלפי פלסטינים לעוד פעולות טרור נגד ישראלים, מחייבות פעולות מיידיות שלא מצריכות שום 'קבינט'". לדבריו, "ממשלת ישראל וגופי הביטחון לא יכולים להתעלם ממה שקורה ברשת".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully