וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שאף אישה לא התלוננה: התיק נגד סילבן שלום נסגר אחרי חצי שנה

30.6.2016 / 20:00

היועץ המשפטי לממשלה הורה על סיום הבדיקה לאחר שהמשטרה לא הצליחה להשיג עדויות של נשים שהוטרדו לכאורה על ידי השר לשעבר. הבדיקה נפתחה בעקבות פרסומים על עבירות מין שביצע לכאורה שלום, שפרש לפני חצי שנה

עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה הערב (חמישי) על סיום הבדיקה בעניינו של השר לשעבר סילבן שלום בעקבות חוסר בראיות לפתיחת חקירה פלילית. הבדיקה נפתחה בעקבות פרסומים שונים סביב עבירות מין שביצע לכאורה השר לשעבר, שפרש מתפקידו לפני יותר מחצי שנה.

ראש אגף החקירות מני יצחקי מסר ליועץ המשפטי כי המשטרה עשתה כל שניתן כדי לאתר את הנשים שלגביהן נטען במידע מודיעיני ובפרסומים שונים כי הותקפו מינית בידי השר לשעבר שלום ולגבות מהן עדות – אך ללא הצלחה. אל עמדתה של המשטרה הצטרף גם פרקליט המדינה שי ניצן. מעבר לכך, שלום עצמו מעולם לא זומן לחקירה בנדון.

לקריאה נוספת:
האישה שטוענת שהוטרדה על ידי שלום: "נשים לא מתלוננות מסיבות ידועות"
נתניהו על פרישתו של סילבן שלום: "קיבל את ההחלטה הנכונה"
אחרי הטענות להטרדה מינית: סילבן שלום פורש מהחיים הפוליטיים

שר הפנים סילבן שלום בוועידה ברומא, דצמבר 2015. רויטרס
הסתיימה הבדיקה. השר לשעבר שלום/רויטרס

לפי המשטרה, הנשים שהותקפו לכאורה לא אותרו או שלא הייתה עילה לפנות אליהן בשל המידע לגביהן, וחלקן אף לא אישר את הטענות שהועלו נגד השר לשעבר. עוד נמסר כי אלו שלא שללו את הטענות סירבו למסור עדות באופן רשמי. בנוסף לכך, מסרה המשטרה, חלה התיישנות על המקרים המדוברים.

בחודש דצמבר הודיע שלום, שכיהן כשר הפנים, כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים בעקבות טענות שהושמעו נגדו מצד שש נשים. "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר", מסר שלום בהודעת הפרישה. "קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי, ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully