וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שנסגר נגדו תיק בחשד לעבירות מין בבתו שב לעבודתו

27.6.2016 / 18:48

שופט בית משפט השלום שנחקר בחשד שפגע בבתו הקטינה שב לעבודתו, לאחר שהתיק נגדו נסגר מחוס ראיות על ידי היועץ המשפטי לממשלה. הוא נכנס לאולם הדיונים כרגיל, נראה מחויך ולא הזכיר את הפרשה

אולם השופט החשוד בביצוע עבירות חמורות, בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קאסטרו, אתר רשמי
אולם בית משפט השלום/אתר רשמי, ראובן קאסטרו

שופט בית משפט השלום אשר נחקר באזהרה בחשד לעבירות מין ואלימות כלפי בתו הקטינה שב היום (שני) לעבודתו, לאחר שהתיק נגדו נסגר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בעקבות ההחלטה על סגירת התיק, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושרת המשפטים איילת שקד קבעו כי ישוב כרגיל לתפקידו.

לשופט נקבע היום דיון אחד בתיק פריצה שהתרחשה לכאורה לפני חמש שנים. הוא נכנס לאולם ללא גינונים ופתח את הדיון כרגיל, על אף שנעדר מכס השיפוט זמן רב בשל פגרה שלאחריה הוצא לחופשה כפויה. הוא שאל את הצדדים לשלומם, נראה מחויך ולא הזכיר כלל את הסערה שעברה עליו - מלבד כאשר ציין כי עליו להדביק את הפער בתיקים המחכים לו.

מדובר בשופט מוערך ואהוב מאוד. החקירה בעניינו החלה, באישור היועץ המשפטי לממשלה, זמן קצר לאחר שהתקבל דיווח מפקידת סעד שהעלה חשד לביצוע העבירות. במסגרת החקירה נגבו בין היתר גרסאות הבת ואחותה באמצעות חוקרת ילדים, וכן גרסאות צוות גן הילדים וגורמים נוספים אשר טיפלו בה.

בעקבות בחינת חומר החקירה החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז מרכז בתחום הפלילים, ולסגור את התיק נגד השופט מחוסר ראיות. בהחלטתו ציין מנדלבליט כי החליט לסגור את התיק נגד השופט מחוסר ראיות, משום שחומר הראיות שנאסף בעניינו רחוק מהתשתית הנדרשת לביסוס כתב אישום ונמצא ברף נמוך יחסית בטווח התיקים הנסגרים בעילה של חוסר ראיות.

עוד בנושא:
היועמ"ש סגר את תיק החקירה נגד שופט שנחשד בעבירות מין בבתו
הסיבה לגניזת תיק החקירה תשפיע על שובו של שופט לכס שיפוט
לאחר סגירת התיק: השופט שנחשד בעבירות מין בבתו חזר לכהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully