וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור בירדן מוכיחה: הסיוט הגדול של הממלכה מתחיל להתגשם

22.6.2016 / 8:23

לוחמי דאעש שצמחו במחנה פליטים סורי פוצצו מכונית באזור מגוריהם, מה שעלול להוות נקודת מפנה. הצבא פתח בצעדים למניעת מתקפות דומות, והממשלה תשקול להפסיק להקים מחנות עבור הנמלטים מסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מתקפת הטרור שאירעה אתמול (שלישי) במחנה פליטים סורי בירדן, ובמהלכה פעילים חמושים רצחו שישה חיילי משמר הגבול הירדני, עשויה להיות הפעם הראשונה שבה מתממש החשש הגדול של כוחות הביטחון בממלכה ההאשמית: "תאים רדומים" שהתפתחו במחנות שהוקמו עם תחילתה של מלחמת האזרחים במדינה המשוסעת החלו "להתעורר".

בשונה ממתקפות אחרות שבוצעו במדינה בשנים האחרונות, הפעם, כך לפחות על פי דיווח בעיתון אל-רד, הוטענה מכונית התופת שבה השתמשו המחבלים, השייכים ככל הנראה לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), בחומרי נפץ בתוך מחנה הפליטים אל-רכבאן שבסמוך לגבול עם סוריה. המכונית הממולכדת התפוצצה והביאה למותם של החיילים, כמו גם לפציעתם של 14 נוספים.

הדיווח זכה לאישוש בדבריו של דובר ממשלת ירדן מוחמד אל-מומני, שהתייחס לנושא ואמר כי ירדן "תבחן את הפסקת בניית המחנות לפליטים הסורים". אין זה סוד שהארגון הקיצוני כבר ניסה לשתול פעילים בתוך המחנות, וזאת משתי סיבות עיקריות: גיוס מודיעין והוצאה לפועל של פיגועים. בהרבה מובנים, הפיגוע ממחיש את הפוטנציאל האדיר לגיוס וחימוש תומכי דאעש בתוך המחנות הללו.

עוד בוואלה! NEWS:
התיעוד הרוסי חשף בטעות: פצצות מצרר על מטוסי הקרב בסוריה
מצרים: בית משפט ביטל את העברת שני האיים לערב הסעודית
הפגנות ענק בבחריין לאחר שנשללה אזרחותו של מנהיג שיעי בכיר

פינוי פצוע במתקפת חמושים שחדרו מסוריה למחנה פליטים במזרח ירדן. 21 ביוני 2016. רויטרס
שישה חיילים נרצחו. אחד ההרוגים מובא לבית החולים בעמאן/רויטרס

עד כה הצליח המודיעין הירדני להתמודד עם האיום הזה ולסכל לא מעט פיגועים. הצבא עצמו מפעיל לא מעט אמצעים כדי לוודא שהמחנות הללו לא יהפכו לקיני טרור, ועד אתמול המתקפות על כוחות הביטחון הירדנים בוצעו באזור הגבול עם סוריה או באמצעות חוליות שפעלו מחוץ למחנות הפליטים. אך על אף המאמצים נראה כי הפעם החוליה הצליחה להוציא לפועל את המתקפה האחרונה מתחת לאפו של המודיעין הירדני.

כעת, הצבא ממשיך לנקוט באמצעים יוצאי דופן כדי למנוע מתקפות דומות. בהודעה של מפקדת הצבא, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה, נאמר כי כל אזור הגבולות הצפוני והמזרחי של ירדן – משמע הגבול עם סוריה ועם עיראק, הוכרזו כשטח צבאי סגור, וכל "אדם או כלי רכב שינוע באזור זה ללא תיאום מראש ייחשב כמטרה עוינת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עבדאללה מלך ירדן בכנס הביטחון במינכן, פברואר 2016. רויטרס
"נכה ביד ברזל במי שינסה לפגוע בנו". עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

עבדאללה מלך ירדן התייחס לפיגוע ואמר כי "ירדן תכה ביד ברזל כל מי שינסה לפגוע בביטחונה ובגבולותיה". בביקור שערך במפקדת הצבא הירדני, הכריז המלך כי לירדן "ביטחון מוחלט באומץ ליבם של החיילים ואנשי כוחות הביטחון", והבטיח כי הפיגוע רק "יחזק את נחישותה של ירדן להילחם בכנופיות הטרור אשר מבקשות לפגוע בשלום המדינה".

יש לציין כי עבדאללה נמנע לאחרונה ממתקפות מילוליות נגד ישראל. הוא מבין את חשיבותה של השכנה ממזרח והסיוע הטכנולוגי והמודיעני שהיא מעניקה לה במלחמה נגד הארגונים הקיצוניים.

אך ללא קשר לסיוע הישראלי, איום דאעש בתוך ירדן רק יילך ויגבר כל עוד הארגון סופג מהלומות קשות בעיראק ובסוריה. הממלכה עלולה להפוך מבחינתו לתא שטח שבו ינסה לשקם ולו במעט את גאוותו הפגועה מפלוג'ה או מהשטחים הסוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully