וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור מפתיע בדמשק: שר ההגנה של רוסיה נפגש עם אסד

19.6.2016 / 3:34

השניים דנו בהמשך שיתוף הפעולה הצבאי במלחמת האזרחים במדינה. במקביל, מתגברת המתיחות בין ארה"ב ורוסיה: חיל האוויר הרוסי תקף כוחות הנתמכים בידי ארה"ב - דבר שהוביל לזעם בקרב בכירים אמריקניים

עריכה: יאיר דניאל

נשיא סוריה בשאר אסד נועד בדמשק עם שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ודן עמו בהמשך שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות – כך דיווחה אמש (שבת) הטלוויזיה הממלכתית בסוריה. לא נמסרו פרטים נוספים על ביקור הפתע של שויגו, שאמר כי הוא נשלח על ידי הנשיא ולדימיר פוטין. משרד ההגנה הרוסי אישר את דבר הביקור ומסר כי שר ההגנה שוחח עם אסד על נושאים טכניים ועל המלחמה במורדים.

ההתערבות הרוסית בסוריה שהחלה בספטמבר האחרון גרמה לתפנית בלחימה לטובתו של הנשיא, אחרי חודשים ארוכים שבמהלכם רשמו המורדים, שנתמכו בידי מדינות זרות וקיבלו טילי נ"ט אמריקניים, הישגים טריטוריאליים במערב המדינה. מאז הפציץ חיל האוויר הרוסי אזורים רבים שנשלטים בידי האופוזיציה המתונה, והוא הואשם בפגיעה באזרחים ובבתי חולים, בתי ספר ובתשתיות אזרחיות. במרץ הודיעה מוסקבה על הסגת רוב כוחותיה מהמדינה, אך בפועל היא ממשיכה לסייע לכוחות המשטר ברחבי המדינה.

עוד כתבות בנושא:
עשרות דיפלומטים נגד מדיניות אובמה בסוריה: "יש לתקוף את אסד"
"החזרתי להם": הרגע שבו הצעירה הסורית השתחררה משלטון דאעש
הפוגה בקרבות בחאלב ביוזמת רוסיה: "רוצים הפסקת אש ארוכת טווח"

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש עם שר החוץ של רוסיה סרגיי שויגו בדמשק, יוני 2016. AP
נשיא סוריה אסד ושר ההגנה הרוסי שויגו, אתמול/AP

בתוך כך, המתיחות בין רוסיה וארצות הברית סביב המצב בסוריה מתגברת: ביום חמישי האחרון אירעה תקיפה רוסית בדרום סוריה, בסמוך לגבול עם ירדן, שבה נהרגו כמה לוחמים מ"צבא סוריה החדש" – כוחות מורדים הנאבקים בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ונתמכים בידי ארצות הברית. בעקבות האירוע ערכו גורמים רשמיים מצבאות ארצות הברית ורוסיה שיחת וידאו חריגה.

"אנשינו הביעו דאגה רבה מהמתקפה על הכוחות הנתמכים בידי הקואליציה למאבק בדאעש בא-תנף", אמר דובר הפנטגון פיטר קוק. "מדובר בכוחות הכלולים בהסכם הפסקת האש. אנשינו מסרו כי המשך המתקפות בא-תנף, שנערכו גם לאחר שארצות הברית ניסתה ליידע את רוסיה על כך שהקואליציה תומכת בכוחות הקרקע מהאוויר, יוצר דאגות הנוגעות לבטיחות המטוסים"

לטענת גורמים בארצות הברית, לאחר המתקפה הוקפצו לאזור מטוסים אמריקניים וניסו ליצור קשר עם הטייסים הרוסיים, אך לא נענו. עוד נמסר כי ברגע שהמטוסים האמריקניים עזבו את האזור, המטוסים הרוסיים שבו ותקפו מטרות נוספות. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר התייחס לנושא יום לאחר המתקפה ואמר: "במקרה זה הם תקפו כוחות הנאבקים בדאעש, ואם זו הייתה כוונתם, מדובר בהיפך ממה שהם אומרים שהם עושים בסוריה". לדבריו, "אם זו לא הייתה כוונתם, זה אומר דבר מה על איכות המודיעין שלפיו הם עורכים את מתקפותיהם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חיל האוויר הרוסי בסוריה, אוקטובר 2015. AP
תקף כוחות הנתמכים בידי ארצות הברית. מטוס קרב רוסי בסוריה/AP

דבר נוסף שהגביר לאחרונה את המתיחות בין רוסיה וארצות הברית הוא הדיווח בסוף השבוע, שלפיו 51 גורמים במחלקת המדינה בוושינגטון קוראים לתקיפת מטרות של צבא אסד בשל הפרתו את הפסקת האש שנחתמה בפברואר האחרון על ידי ארצות הברית ורוסיה. הנשיא ברק אובמה סירב לעשות זאת עד כה, ולכן סביר שהדלפת המזכר הפנימי נועדה להעביר מסר ליורשו או ליורשתו בתפקיד. הילרי קלינטון, המועמדת המסתמנת לראשות המפלגה הדמוקרטית ושרת החוץ לשעבר שכיהנה תחת אובמה, הייתה בין אלו שתמכו במהלומה נגד דמשק בתחילת מלחמת האזרחים במדינה.

במוסקבה, אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב כי הוא רק ראה את הדיווחים בתקשורת על המזכר, אך הדגיש: "קריאה להדחה אלימה של משטר במדינה אחרת לא צפויה להתקבל בברכה במוסקבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully