וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שמונה חודשים: עליית הח"כים להר הבית צפויה להתחדש

14.6.2016 / 0:12

ועדת האתיקה תדון בביטול האיסור על עלייה למקום הקדוש, שהוטל עם פרוץ גל הטרור בניסיון להרגיע את השטח. לפי הסיכום, שפורסם בחדשות 2, בשבוע האחרון של הרמדאן יעלו להר הח"כים המוסלמים - ולאחר מכן היהודים

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: נתניהו נזק בגליק על עלייתו להר הבית, מאי 2016)

ועדת האתיקה של הכנסת תדון היום (שלישי) בהסרת האיסור על עליית חברי כנסת להר הבית. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים העבירו גורמים בכירים במשטרה הערכת מצב מחודשת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד), ולפיה אין מניעה מעליית חברי כנסת למתחם הקדוש.

לפי הסיכום, שעליו דווח הערב לראשונה בחדשות 2, בשבוע האחרון של הרמדאן יחזרו חברי הכנסת המוסלמים להר - ולאחר מכן היהודים. הסיכום טעון אישור של ועדת האתיקה, שהטילה את האיסור מלכתחילה. לדברי גורם בכנסת, המשך הסרת האיסור תלוי בהערכות מצב תקופתיות של המשטרה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אביו של אחד המחבלים משרונה: "היה מהנדס מצטיין; אנחנו לא מאמינים"
אובמה: היורה מאורלנדו "לא היה חלק מתשתית נרחבת" של דאעש
חברי סיעת הליכוד הכריעו: ח"כ חזן לא ישמש יותר סגן יו"ר הכנסת

הר הבית בירושלים, 8 אפריל 2016. רויטרס
המשך העלייה תלוי בהערכות מצב תקופתיות של המשטרה. הר הבית/רויטרס

לפני כשבועיים התקיימה בלשכתו של אדלשטיין ישיבה מיוחדת בנושא, בעקבות בקשתם של ח"כים מרשימה המשותפת לעלום להר הבית במהלך חודש הרמדאן. בדיון, שבו השתתפו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי וגורמים בכירים במשטרה, הוצגה הערכת מצב מחודשת ולפיה בתום שמונה חודשים של איסור בשל גל הטרור, המשטרה לא מוצאת כעת סיבה למנוע את עליית חברי הכנסת.

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), פעיל למען עלייה להר הבית, בירך הערב על ההחלטה והודה לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים. בחשבון הטוויטר שלו כתב גליק כי הוא "קורא לכולם לשתף פעולה להפיכת המקום למרכז עולמי לשלום, פיוס ודו קיום".

"בכוונתי לשוב ולעלות להר הבית ביום הראשון שיתאפשר לי", אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי. "התפיסה לפיה יש למנוע מחברי כנסת לעלות להר, כאשר הגורם המרכזי והבלעדי למתיחות היא ההסתה הפלסטינית, הייתה שגויה. ברור שעליית נבחרי ציבור יהודיים להר תהווה עילה להגביר את ההסתה, אולם אסור להיכנע. זהו המקום המקודש ביותר לעם היהודי".

יהודה גליק, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"קורא להפיכת המקום למרכז עולמי לשלום, פיוס ודו קיום". גליק/נועם מושקוביץ

איסור העלייה החל בסוף אוקטובר 2015, עם פרוץ גל הטרור. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אז לשרים ולחברי כנסת לא לעלות להר הבית עד להודעה חדשה, לאחר דיון הביטחוני שקיים על רקע ההסלמה במצב הביטחוני.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully