וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חקירה של האו"ם: המשטר האריתראי ביצע פשעים נגד האנושות

עינויים, אונס, רצח, עבדות ומעצר בני מיעוטים: אלה רק חלק מהאישומים העולים מדוח החקירה של המועצה לזכויות אדם, שקראה להטיל סנקציות על אסמרה ולהאשים את בכירי המשטר בבית הדין בהאג

צילום: מד''א

בווידאו: עימות בין מבקשי מקלט לתומכי המשטר בתל אביב, בחודש שעבר

ועדת החקירה של מועצת האו"ם לזכויות אדם בנוגע לאריתריאה קראה היום (רביעי) להעמדתם של מנהיגי המדינה לדין בגין פשעים נגד האנושות, הכוללים אחריות לעינויים, לאונס ולרצח. כמו כן, הוועדה קראה למועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על המשטר האריתראי ולהפנות את המשטר באסמרה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

במסיבת עיתונאים בז'נבה מסר ראש ועדת החקירה מייק סמית כי נמצאו ראיות להפרות של זכויות אדם מצד המשטר מאז היווסדו בשנת 1991. כמו כן, סמית ציין כי המשטר שעבד כ-400-300 אלף בני אדם במסגרת שירות החובה בצבא. הוא הסביר כי העבדות באריתריאה "אינה במובן הישן שלה, אלא לצעירים אין בחירה כלל, והם לא מתוגמלים על עבודתם".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: ראש תשתית להברחת מהגרים מהים התיכון הוסגר לאיטליה
משבר הפליטים: האיחוד האירופי שוקל שיתוף פעולה עם דיקטטורות
בני ערובה בלב המדבר: ניצולי העינויים בסיני "התחננו למות"

חייל אריתראי מדרום לבירה אסמרה, יוני 2000. AP
"הפרות זכויות האדם לא מתרחשות ברחובות אסמרה". חייל אריתראי מדרום לבירה/AP

סמית, דיפלומט אוסטרלי, הוסיף כי ועדת החקירה מעריכה ששירותי הביטחון האריתראיים ממשיכים ליישם מדיניות של ירי למטרת הריגה בגבולות על מנת למנוע מאזרחים להימלט מאריתריאה. נוסף על כך, הוא התייחס למעצרים שרירותיים של בני מיעוטים אתניים ולהוצאות להורג של בני קונאמה ואפאר במדינה.

הדוח עסק גם בעדויות של מבקרים מערביים באריתריאה, והזהיר מ"האווירה הכללית השלווה והמסודרת" בבירה אסמרה. "אין פלא שמבקרים ואזרחים זרים מציגים תמונה אחרת של אריתריאה", הבהיר סמית. "הפרות זכויות האדם לא מתרחשות ברחובות אסמרה, אלא במרכזי מעצר ובמחנות אימונים, שאין לזרים שום גישה אליהם".

במסגרת החקירה ביקרו שלושת חברי הוועדה ב-13 מדינות וראיינו יותר מ-800 בני אדם. אריתריאה לא אפשרה לוועדת החקירה לפעול בשטחה, וכך גם סודאן, שבשטחה חיים מבקשי מקלט אריתראים רבים. נוסף על כך, התקבלו עדויות כתובות.

"פועלים לקחת עוד מדינה אפריקנית להאג"

ימאנה גבריב, היועץ לנשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי, דחה את דוח האו"ם. בהודעה רשמית שפרסם טען באריכות היועץ הבכיר כי ועדת החקירה "פועלת לקחת מדינה אפריקנית נוספת לבית הדין הבינלאומי". הוא הוסיף וטען כי לוועדת החקירה אין ראיות ממשיות או בסיס חוקי לתמוך בטענות להפרות זכויות האדם, וכינה את המידע בדוח "איומים קיצוניים ומשוללי בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully