וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי שוחח עם נתניהו: "ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי יו"ר חדשות 10"

7.6.2016 / 17:00

יו"ר ש"ס שוחח עם רה"מ, שנמצא ממוסקבה, לאחר שסיעתו איימה בסנקציות אם לא יפוטר רמי סדן מתפקידו. זאת, לאחר שפורסם כי סדן אמר בישיבת דירקטוריון שהוא "שונא את ש"ס". הליכוד: "אם הדברים נאמרו, רה"מ דוחה אותם על הסף"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

תנועת ש"ס דרשה היום (שני) מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, לפטר מידית את רמי סדן שנבחר אתמול ליו"ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10. "כל עוד שדבר זה לא יבוצע חברי הכנסת של התנועה יצביעו במליאת הכנסת כראות עיניהם", נמסר מש"ס. זאת, בעקבות דבריו של סדן כפי שדווחו לראשונה בעיתון "הארץ": "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי, אבל אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ ולפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". את הדברים אמר סדן לכאורה בישיבת הדירקטוריון של ערוץ 10, שבה הציג את מועמדותו לתפקיד. לדברי תנועת ש"ס, "חמור שאדם כזה מקורב לראש הממשלה ולמשפחת נתניהו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח עם ראש הממשלה ממוסקבה. "הבהרתי לו בצורה ברורה - ש"ס לא תעבור לסדר היום על דברי הבלע והגזענות של סדן. מזרחים לא שותקים יותר", כתב.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "יש לברר אם הדברים המיוחסים למר סדן אכן נאמרו שכן הוא מכחיש זאת בכל תוקף. אם יתברר שאכן הדברים נאמרו הרי שמדובר בהתבטאויות חמורות מאד וראש הממשלה דוחה אותן על הסף".

עוד בוואלה! NEWS:
סוזן רייס: "ישראל סובלת מביקורת אובססיבית, זה חייב להיפסק"
הרצוג: "מנהיגי ערב צעירים, עצמאיים, ורוצים לעבוד עם ישראל"
על רקע ההדלפות מהקבינט: הח"כים עשויים לחתום על תצהיר סודיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חמור שאדם כזה מקורב לראש הממשלה ולמשפחת נתניהו". רמי סדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הגיב דרעי לדברים ואמר כי "בישיבת דירקטוריון סגורה אנשים מרשים לעצמם להוציא את האמת הכואבת. בישראל 2016 יש גזענות. בישראל 2016 בזים לציבור המזרחי. בישראל 2016 יש מי שמרשה לעצמו להתנשא על ציבור שלם שהא חלק ממדינת ישראל. מצביעי ש"ס אינם סרח עורף, הם מאות אלפים של מזרחיים שהחליטו להתאגד ולהרים את ראשם כדי למגר מן העולם תופעות כמו רמי סדן. אנחנו כאן כדי להישאר, כדי לומר לאנשים כאלה שבישראל 2016 לא נעבור לסדר היום על התבטאויות כאלה. לא בפומבי ולא בישיבת דירקטוריון סגורה".

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) אמר כי מצד סיעתו ומצד שלי יחימוביץ' נעשתה בדיקה עם חברי הדירקטוריון והדברים של סדן אכן נאמרו. "יכול להיות שלא אמר מסעודה, אלא פורטונה. אבל זה לא משנה את תוכן הדברים ואת המהות שלו. ברור מהכול שהגזענות חיה נושמת ובועטת. אלה דברי בלע ושנאה. יצא המרצע מהשק, זו משנה סדורה של שנאה מסוכנת של מיליוני אזרחים מעדות המזרח בגלל מוצאם", אמר לאולפן וואלה! NEWS. "הודעתי הבוקר לחברי יו"ר הקואליציה דוד ביטן שלא יספור אותי בהצבעות. כל עוד שראש הממשלה לא ייקח את הדברים לידיו ויבקש את פיטוריו של סדן, אני אהיה אצל מסעודה בשדרות".

ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) יצאה אף היא בחריפות נגד דבריו של סדן וכינתה אותו "גזען עלוב ממתיק סוד, לוביסט, מאכער, זרוע השתקה של בלפור", ש"שונא את מסעודה אבל צריך אותה". עוד הוסיפה יחימוביץ': "אוי לאצבעות שאישרו את המינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"אוי לאצבעות שאישרו את המינוי". יחימוביץ'/ניב אהרונסון

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ביקר בשמו ובשם סיעתו את "ההתבטאות הגזענית, המסיתה ורווית השנאה של יו"ר חדשות 10 החדש רמי סדן". לדברי לפיד, "לא יכול להיות שאדם המחזיק בתפקיד מנהל מערכת חדשות מרכזית במדינה דמוקרטית יתבטא בצורה כזאת נגד אף אדם ואף ארגון או מפלגה". הוא קרא לסדן לחזור בו מדבריו ולהתנצל בפני מצביעי ש"ס, חברי הסיעה והעומד בראשה. גם שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס לדברים בעמוד הטוויטר שלו. "אם הדברים אכן נאמרו זוהי בושה גדולה. בעוד שאנו משקיעים בוועדת ביטון בקירוב לבבות, השידור בישראל לא יכול להיות מנוהל על ידי מי שמעודד דעות חשוכות", כתב.

יו"ר ועד עיתונאי חדשות 10, הכתב הכלכלי מתן חודורוב, צייץ בטוויטר כי טלפן לסגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס "כדי להתנער בשם כל עיתונאי חדשות 10 מההתבטאות האומללה של סדן נגד מצביעי המפלגה". חודורוב הוסיף כי "לגזענות, התנשאות ואליטיזם אין מקום אצלנו".

סדן: "חי באהבה גדולה עם הציבור הספרדי והחרדי"

מרמי סדן נמסר בתגובה כי "‏לא היו דברים מעולם". לדבריו, "המודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. אני חי באהבה גדולה עם הציבור הספרדי והחרדי וסבור שיש לתת לו יותר מקום גם בשדה התקשורת".

(עדכון ראשון: 11:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully