וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד חתם על הסגרתו מדרום אפריקה לישראל בתוך שבוע

26.5.2016 / 16:18

הליך הסגרתו של מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בישראל החשוד בעבירות מין יושלם בימים הקרובים. "עד השבת הבאה הרב יהיה בארץ", אמר גורם המקורב אליו. בכך יסתיים מסע הבריחה בן שלוש השנים שלו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(תומכי הרב ברלנד מפגינים מול שגרירות דרום אפריקה, בחודש שעבר)

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בישראל, החשוד בעבירות מין חתם ביממה האחרונה על מסמך הסגרתו לארץ. הליך ההסגרה של הרב מדרום אפריקה יושלם בימים הקרובים, ובכך יגיע לסיומו מסע הבחירה של ברלנד, הנמשך זה יותר משלוש שנים. "עד השבת הבאה הרב יהיה בארץ", אמר היום (חמישי) גורם המקורב אליו.

עדיין לא ברור תאריך ההסגרה המדויק אך חתימתו של הרב מקצרת את ההליך המשפטי. בעצם חתימתו ויתר למעשה הרב ברלנד על הליך הערעור שהגיש בבית המשפט המקומי בדרום אפריקה, שהיה עלול להיגרר חודשים רבים.

חסידי הרב ברלנד הבהירו בתקופה האחרונה כי אם "המשטרה תתנהג לרב בכבוד הראוי למנהיג רוחני - הם יכבדו את מערכת אכיפת החוק באותה מידה. אם יזלזלו ברב, יאזקו אותו ביציאה מהמטוס ויעשו דברים דומים שלא תואמים את הכבוד של רב בישראל - נפעל בהתאם ונדאג להדיר שינה מעיניהם של קציני ושוטרי משטרת ישראל".

לפני שלוש שנים פתחה המשטרה בחקירה נגד הרב בעקבות תלונות על ניצול מיני של נשים שביקשו את ברכתו ועצתו. בעקבות כך, הוא נמלט מהארץ והסתובב ביעדים רבים בעולם. לאחרונה הוא נעצר בדרום אפריקה בעקבות בקשת הסגרה מצד ישראל והוא ממתין להכרעת בית המשפט המקומי.

לקריאה נוספת:
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית
"הוא זכאי, זאת רדיפה": בנו של ברלנד יוצא לראשונה להגנת אביו
מאות הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה נגד מעצר הרב ברלנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד בבית המשפט בדרום אפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully