וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי G7 ביפן: הכלכלה העולמית, משבר הפליטים וסין על השולחן

ראשי המדינות המתועשות נפגשו לוועידה שנפתחה בשתילת עצים במקדש מקומי. אובמה השתלח בטראמפ, קמרון מקווה לתמיכה לקראת משאל העם על הישארות באיחוד, וסין איימה: "שיתעסקו בעניינים שלהם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיגי ה-G7 התכנסו היום (חמישי) בעיר הפסטורלית איסה שבמרכז יפן לכינוס השנתי, שיימשך יומיים, ובמהלכו ידונו ראשי המעצמות בכלכלה העולמית, באיום הטרור, במשבר ההגירה באירופה ובמתיחות סביב מאבקי השליטה הסיניים במזרח אסיה. הוועידה המתוקשרת נפתחה בביקור שנוי במחלוקת במקדש הגדול של איסה, שלדברי המבקרים נועד לרצות את תומכיו השמרנים של ראש הממשלה היפני שינזו אבה.

לצדו של אבה, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, שתלו עצים במקום, בפתח הוועידה. מחר צפויים המנהיגים לבקר בהירושימה, שנפגעה במלחמת העולם השנייה מפצצת אטום שהשליכו מטוסי חיל האוויר האמריקני.

עוד בוואלה! NEWS:
לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים
סין: נשיאת טייוואן החדשה "קיצונית ורגשנית" – כי היא לא נשואה
"הפגישה היא המסר": המנהיג הסוני הבכיר בעולם נפגש עם האפיפיור

מנהיגי ה-G7 בוועידה באיסה, יפן, 26 במאי 2016. רויטרס
"סימן ברור". מנהיגי המדינות בפגישת עבודה, היום/רויטרס

המנהיגים ניצלו את ההזדמנות של המפגש הנדיר לקדם גם את ענייניהם הפנימיים. כך, למשל, אובמה מסר כי מנהיגי העולם "משקשקים מפחד" מהאפשרות שדונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית, ייכנס לבית הלבן, והבהיר כי "יש להם סיבה טובה" להרגיש כך. הוא הוסיף כי המועמדים הדמוקרטים הילרי קלינטון וברני סנדרס "לא כל כך שונים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בוועידת G7, איסה, יפן, 26 במאי 2016. רויטרס
"יש להם סיבה טובה לשקשק מפחד". אובמה, היום/רויטרס

סגן מזכיר הממשלה היפנית הירושיגה סקו, מסר כי "ראש הממשלה אבה הוביל דיון על המצב הנוכחי בים סין הדרומי". בהתייחסות למתיחות עם סין באזור, בעיקר בנוגע לשליטה במרחב הימי, הוא הבהיר כי "מנהיגי G7 האחרים הבהירו כי על הקבוצה לנפק סימן ברור". המנהיגים, שמצדדים ביפן במאבקה עם סין, זכו לקבל גם מסר מבייג'ינג, שאינה משתתפת בוועידה. במאמר שפרמה סוכנות הידיעות הממשלתית שינוואה, נטען: "כדי שה-G7 לא יהפוך למיושן לחלוטין ולכוח שלילי שמשפיע על היציבות העולמית ועל השלום, הוא חייב להתעסק בעניינים שלו, במקום להפנות אצבעות כלפי אחרים ולהצית סכסוכים".

מנהיגי ה-G7 בוועידה באיסה, יפן, 26 במאי 2016. רויטרס
מחר: ביקור בהירושימה. המנהיגים שתלו עצים סמוך למקדש הגדול/רויטרס

בשולי הוועידה, התייחס נשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טוסק למשבר הפליטים באירופה. "אנחנו מודעים לכך שמרבית האחריות מוטלת, ותמשיך להיות מוטלת, על אירופה", טען. "עם זאת, היינו רוצים שהקהילה הבינלאומית תפגין סולידריות ותכיר בכך שמדובר במשבר עולמי". בשנה האחרונה, כ-1.3 מיליון מבקשי מקלט, מרביתם מסוריה ומעיראק, הגיעו למדינות האיחוד האירופי, בראשן גרמניה.

המנהיגים גם ערכו שיחות בילטראליות בנושאים שונים, אולם דווח כי השיחות עם ראש הממשלה הבריטי התרכזו במידה רבה במשאל העם הקרוב בממלכה, בנוגע לאפשרות של יציאת המדינה מהאיחוד האירופי, שייערך בעוד כשלושה שבועות. קמרון תומך נלהב בהישארות באיחוד, והוא מקווה להשיג תמיכה מפורשת ומאוחדת ממנהיגי המעצמות לעמדתו.

מנהיגי ה-G7 בוועידה באיסה, יפן, 26 במאי 2016. רויטרס
אובמה "מלקק" לסין, ואבה - לאובמה. שוטרים באזור הוועידה, היום/רויטרס

לקראת הוועידה, האבטחה ברחבי יפן תוגברה באופן משמעותי, והרשויות בטוקיו הבהירו כי "לא לוקחים סיכונים" במסגרת המאמצים למנוע מתקפת טרור במדינה. כך, למשל, פחי אשפה ותאי אחסון לתיקים הוסרו או נחסמו בתחנות הרכבת בבירה טוקיו ובאזור הוועידה. מהרשויות נמסר כי תוגברה האבטחה גם ביעדים שמוגדרים "מטרות רכות", כמו אולמות מופעים או אצטדיונים.

מנהיגי ה-G7 בוועידה באיסה, יפן, 26 במאי 2016. רויטרס
"משבר עולמי". מרקל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully