וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסתה בהלוויה: ארדן הורה לעצור את החזרת גופות המחבלים

השר לביטחון הפנים מתח ביקורת בפייסבוק על הוראת בג"ץ להשיב גופות מחבלים למשפחותיהם. זאת בעקבות הלוויה המונית שנערכה בג'בל מוכאבר למחבל מפיגוע דריסה בירושלים, ובה נשמעו קריאות הסתה

עריכה: יאיר דניאל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה להפסיק להחזיר לרשות הפלסטינית גופות של מחבלים שחוסלו בתוך תחומי ישראל, לאחר שבהלוויה של מחבל הלילה נשמעו קריאות הסתה. בפוסט שהעלה השר ארדן בפייסבוק היום (שלישי) הוא מתח ביקורת על בג"ץ שהחליט לאפשר את החזרת הגופות לקבורה.

"נחשפתי כעת לתמונות המקוממות מההלוויה הלילה במזרח ירושלים, שבה הופרו תנאי המשטרה וההתחייבויות של משפחת המחבל, ונערכה הלוויה מרובת משתתפים עם קריאות להסתה ותמיכה בטרור", כתב ארדן, בהתייחסו להלווייתו של עלא אבו ג'מאל בן ה-32, עובד בזק שביצע פיגוע דריסה בירושלים באוקטובר האחרון, שהתקיימה בשכונת מגוריו, ג'בל מוכבר.

"משפחות המחבלים שיקרו לבג"ץ לאחר שהתחייבו לעמוד בדרישות המשטרה, וחבל שבג"ץ האמין להן ולחץ על המשטרה למסור את הגופות עד הרמדאן", הוסיף השר הפוסט. "אני מקווה שבג"ץ ייחשף גם כן לתמונות ההסתה שאסור שייקרו בשום מקום ובטח לא בירושלים בירת ישראל".

עוד על החזרת גופות מחבלים:
שעות לאחר שחוסל: הוחזרה גופת המחבל מפיגוע הדריסה ליד רמאללה
אביו של חייל שנפצע בפיגוע בבנימין: "למה החזירו את גופת המחבל?
הושבה גופתו של המחבל שתקף חייל בגרזן: "תקלה שמקורה באי הבנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתו של עלא אבו ג'מאל בג'בל מוכבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד הלווייתו של אבו ג'מאל התקיימה הלילה גם הלווייתו של חסן מנאסרה בן ה-15, שדקר יחד עם בן דודו בן ה-13 צעיר בן 25 ונער בן 13 בפסגת זאב באוקטובר האחרון. בניגוד להלווייתו של אבו ג'מאל, זו של מנאסרה בבית חנינא הייתה שקטה. גופותיהם של שני המחבלים הוחזקו בישראל מאז נורו למוות, והושבו למשפחותיהם הלילה בהוראת בג"ץ.

בג"ץ קבע בתחילת החודש, לאחר התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אין מניעה להחזיר גופות של תושבי מזרח ירושלים לידי משפחותיהם לצרוך קבורתם בתחומי ירושלים. זאת בכפוף לתנאים שתקבע המשטרה, על מנת להבטיח שלא ייערכו מסעות הלוויה שיהללו את שם המחבל ויהפכו אותו למודל לחיקוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully