וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה צעיר שהותקף בידי שוטרים בזמן הרצח בבנק בב"ש

24.5.2016 / 17:34

רמו ווקנין היה בין הנוכחים בבנק בעת שאיתמר אלון ירה למוות בארבעה בני אדם ב-2013, ולטענתו השוטרים שהגיעו הכו אותו ומאז הוא במצב נפשי קשה. הוא תבע את המשטרה ואת הבנק, שהסכימו לפצותו

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

רמו ווקנין, בן 24 מבאר שבע, יקבל פיצוי כספי מהמדינה ומבנק הפועלים לאחר שלטענתו הותקף בידי שוטרים במהלך מסע הרצח בסניף הבנק בעיר לפני כשלוש שנים. ווקנין היה בין הנוכחים בבנק כשנכנס למקום איתמר אלון במאי 2013, ירה לכל עבר והרג ארבעה בני אדם. על פי תביעה שהגיש נגד המשטרה, השוטרים שהגיעו למקום סברו שהוא מעורב במעשה והוציאו אותו מהמקום באלימות.

לדברי ווקנין, מאז אותו אירוע, שבו עמד מטרים ספורים מאלון בעת הירי ואף סייע לאחד הפצועים לעצור את הדימום, מצבו הנפשי קשה. לטענתו, הוא סובל מסיוטים, מחליף עבודות ואינו מפסיק לחשוב על המקרה.

עוד על מסע הירי בבנק בבאר שבע:
עדים בבאר שבע: "שני אנשים לידי נורו בגב"
כך התרחש מסע הנקמה הקטלני בבנק - שלב אחר שלב
ההרוגה בבאר שבע נקברה: "רצח ארבעה ופצע עיר שלמה"

רמו ווקנין שהיה בסניף בנק הפועלים בבאר שבע בעת מסע הירי של איתמר אלון ב-2013. שי מכלוף, צילום מסך
"פתאום הרגשתי מכות בכל גופי". ווקנין/צילום מסך, שי מכלוף

ווקנין סיפר כיצד השוטרים שהגיעו לזירת הירי הצמידו לו אקדח לראש בעת ששכב על הרצפה. "הם ביקשו ממני להוריד מעידן סברי את הכובע שהיה לראשו, אזקו אותי באזיקים, השכיבו אותי על הרצפה ואחד השוטרים בעט בי", הוא סיפר. "מחוץ לבנק שכבתי על המדרכה, ופתאום הרגשתי מכות בכל גופי. באותו יום הגעתי למיון בסורוקה עם מכות יבשות בכל חלקי גופי".

בעקבות המקרה הגיש ווקנין תביעה נגד המשטרה וכן נגד הבנק. היום הגיעו הצדדים לפשרה שלפיה יקבל ווקנין פיצוי כספי שטיבו נותר חסוי כחלק מהסכם סודיות. המדינה החליטה לפצות את ווקנין במסגרת של "ערכי מטרד", שמשמעותה שהיא אינה מקבלת אחריות על המקרה, אולם היא מוכנה לשלם פיצוי נמוך על מנת למנוע משפט בנושא. גם הבנק עצמו הסכים לשלם פיצוי לצעיר, והתביעה נמחקה.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר: "המדינה כפרה באחריותה לאירוע ובין היתר על מנת לחסוך מזמנו של בית המשפט ומזמנם של הצדדים, הסכימה כי ישולם לתובע סכום סמלי הנמוך מהעלות הצפויה של ניהול ההליך. יצוין כי התביעה נדחתה בהסכמת התובע, כאשר התברר לתובע במהלך הדיון בתיק כי סיכויי התביעה אינם גבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully