וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת שרה נתניהו לפסול את נשיאת בית הדין בתיק גיא אליהו

23.5.2016 / 12:57

אחרי שבית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשתה של נתניהו, שטענה כי דעתה של השופטת דיתה פרוז'ינין, הדנה בתביעה מצד העובד לשעבר, "נעולה" בעקבות תיק מני נפתלי, בית הדין הארצי דחה את ערעורה בנושא. "אין חשש ממשי למשוא פנים", קבע השופט

שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
הערעור נדחה. נתניהו/נועם מושקוביץ

בית הדין הארצי לעבודה דחה היום (שני) את הערעור שהגישה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו על החלטת בית הדין האזורי לעבודה לדחות את בקשתה לפסול את נשיאת בית הדין, השופטת דיתה פרוז'ינין, מהדיון בתביעה שהגיש נגדה העובד לשעבר גיא אליהו. כמו כן, הורה לה בית הדין לשלם הוצאות משפט בסך 2,000 שקלים לאליהו ולמדינה. "לא נמצאו נסיבות אובייקטיביות המעלות חשש ממשי לקיומו של משוא פנים מצד בית הדין האזורי", קבע נשיא בית הדין, השופט יגאל פליטמן.

נתניהו ביקשה לפסול את השופטת פרוז'ינין בטענה שדעתה "נעולה" בעקבות פסק הדין שניתן נגדה בתביעתו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה. נתניהו טענה כי קביעתה של פרוז'ינין, שלפיה מעון ראש הממשלה נוהל באופן המהווה "העסקה פוגענית" כלפי העובדים בו, צריכה להוביל לפסילתה מלדון בתיק של אליהו, העוסק בטענות דומות. השופטת פרוז'ינין דחתה את בקשת הפסילה שלה, ונתניהו ערערה על החלטה זו לבית הדין הארצי.

עוד על התביעה נגד שרה נתניהו:
המדינה: לבקשת נתניהו לפסול את השופטת בדיון גיא אליהו "אין עילה"
שרה נתניהו בבית הדין: "הטענות נגדי מתואמות ומתועבות"
בעל חוב: "התביעה נגד שרה נתניהו - לצורך כיסוי חובות הימורים"

גיא אליהו לשעבר עובד בית ראש הממשלה עם מני נפתלי בבית הדין הארצי לעבודה, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו תשלם לו את הוצאות בית המשפט. גיא אליהו/נועם מושקוביץ

"בית הדין האזורי הצביע בהחלטתו על כמה הבדלים מהותיים בין שני ההליכים, השוללים את הטענה כי דעתו 'נעולה' בתביעת מר אליהו", קבע השופט פליטמן. בין היתר, הוא ציין כי "אין מדובר באותו הרכב אשר פסק בעניין נפתלי, הצדדים אינם זהים, הסעדים שנתבעו אינם זהים ואף התשתית הראייתית אינה זהה".

עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את נפתלי ואת אליהו, הביעה תקווה כי נתניהו "תיתן כעת מנוח לבתי הדין לעבודה בישראל ותשקיע את כוחותיה ואת משאביה לביצוע חשבון נפש אישי ועמוק". עוד מסרה עו"ד לנדאו: "לא ייתכן כי הגברת נתניהו, שהתעמרה בעובדי מעון ראש הממשלה במשך שנים ארוכות, לא תסיק מסקנות ולא תפעל לשינוי עמוק ומקיף בהתנהגותה כלפי העובדים, ובמקום זאת תתיש את בתי הדין לעבודה בישראל, על ערכותיהן השונות, בבקשות שווא ובניסיון להלך עליהם אימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully