וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזריה כפר באישומים נגדו מול הרכב חדש: "יעלון פגע בהליך המשפטי"

סנגוריו של הלוחם טענו לאכיפה בררנית מצד הפרקליטות הצבאית וכי לתחושתו של הלוחם הייתה סכנה לחייו בעת שירה למוות במחבל: "זו כפירה מפורשת, לא נוותר עד זיכויו המוחלט". אתמול נפסל אחד משלושת השופטים בתיק

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

לוחם חטיבת כפיר, סמל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל הפצוע בחברון, כפר היום (שני) באישומים נגדו בדיון המענה לכתב האישום שנערך בבית הדין הצבאי ביפו. בפתח הדיון בית הדין הצבאי הודיע מיהו השופט השלישי בהרכב, זאת לאחר שאתמול נפסל אחד מהשלושה עקב קשר חברי בינו לבין מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה יריב בן עזרא. לאחר ההודעה על זהות השופט החדש בתיק, הציגו הסנגורים את תגובת הלוחם לכתב האישום וטענו כי הוא כופר בכל סעיפיו, ואף טענו בשמו להגנה עצמית ולאכיפה בררנית מצד התביעה הצבאית.

לדברי בא כוחו של החייל עו"ד אייל בסרגליק בתום הדיון הסנגורים מטעמו של אזריה, עורכי הדין איל בסרגליק, אילן כץ, כרמית שחיבר ובנימין מלכא, טענו כי להרגשתו הייתה סכנה ממשית לחייו בעת האירוע. "אכן כפרנו היום בכתב האישום. הכפירה היא כפירה מפורשת. העלנו את מה שעלה מבדיקתנו שהחייל פעל כראוי בנסיבות הלא-פשוטות שבהן הוא היה, שהוא חש בסכנת חיים לו ולחבריו, ושיש הרבה מקרים שבהם החליטו לא להגיש כתב אישום ואפילו להסתפק בנזיפה", אמר עו"ד בסרגליק בתום הדיון.

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל לתלמידים לפני גיוס: "חיי אזרחים לא קודמים לחיי חיילים"
"צה"ל: אידיאולוגיה מעוותת הובילה את החייל אלאור אזריה לירות במחבל"
ח"כ ביטן יוזם חנינה לאזריה: "להגן על חיילים חשוב יותר ממשפט הוגן"

החייל אלאור אזריה, בית הדין בקסטינה. 29 במרץ 2016. לירון מולדובן
אזריה בבית הדין הצבאי, בחודש שעבר/לירון מולדובן

הסנגורים טענו במהלך הדיון כי בית הדין הצבאי נקט באכיפה בררנית כלפי אזריה. לדברי בסרגליק, "התביעה לא נותנת לנו את האינפורמציה ובגלל זה יתקיים דיון מאוחר יותר כדי שנוכל לעיין בחומרי החקירה ולקיים הליך מהיר, יעיל אך גם הוגן. לכן לא נוותר על שום פסיק עד לזיכויו של החייל, וכך אנחנו עושים". בתום הדיון נקבע מועד לדיון הוכחות בתיק.

לטענת הפרקליט אילן כץ, התנהלות שר הביטחון היוצא משה יעלון פגעה בהליך המשפטי. "אנחנו טענו מתחילת התהליך שהיו התבטאויות בלתי ראויות מצד שר הביטחון היוצא, ואותן התבטאויות גרמו לסחף ולעירוב המערכת הפוליטית בהליך המשפטי. עד היום הוכיחו השופטים עצמאות, אומץ לב ומקצועיות. אין ספק שאילולא שר הביטחון היוצא היה פותח את פיו ואומר ש'החייל סרח', דברים שהסתמכו על תחקיר ביטחוני שהחייל לא היה מעורב בו, לא היינו מתייחסים למעורבותו בעניין הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ההרכב החדש שדן בתיק היום לא יכלול את סגן אלוף-יוגב יפרח, שהתביעה הצבאית הודיעה לפני כמה ימים כי הוא מקיים קשר חברי עם מח"ט חברון. סנגוריו של אזריה טענו כי הואיל והמח"ט הוא עד מרכזי בתיק, יש להחליף את השופט למען הסר ספק. בית הדין הצבאי קיבל את בקשתם.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד אזריה בבית הדין הצבאי ביפו בגין הריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון בחג פורים. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום". אזריה מואשם גם בהתנהגות שאינה הולמת ושוהה במהלך משפטו במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

(עדכון ראשון: 08:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully