וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה נגד הרצוג בישיבת הסיעה: "הוצאת אותנו טיפשים"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

22.5.2016 / 20:00

ארבעה ח"כים החרימו את הישיבה במחאה על התנהלות היו"ר, ושלושה נוספים נעדרו, לדבריהם, ללא קשר לסערת המגעים הקואליציוניים. ח"כ שמולי: "אני ואחרים מרגישים נבגדים". לבני: "זו לא הדרך להתנהל"

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

(הרצוג, אתמול באירוע שבתרבות: "לא זחלתי לממשלה")

שורה של חברי כנסת מסיעת המחנה הציוני בחרו שלא להגיע לישיבת הסיעה שנערכה היום (ראשון), לראשונה מאז שפורסמה כוונתו של יושב הראש יצחק הרצוג להצטרף לממשלה וכישלון המגעים הקואליציוניים עם הליכוד, שהביאו למתיחות במפלגה. חברי הכנסת שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, יוסי יונה ומיקי רוזנטל הודיעו כי בחרו שלא להשתתף בישיבה, שהתכנסה בתל אביב, במחאה על התנהלותו של הרצוג.

גם חברי הכנסת אראל מרגלית ועמר בר-לב נעדרו מהישיבה, אך גורמים המקורבים אליהם מסרו כי לא מדובר בחרם, אלא בשיקולי לוח זמנים. ח"כ חיליק בר נעדר גם הוא מהישיבה, אולם מלשכתו נמסר כי הוא שוהה בחו"ל.

למרות ההודעה הראשונית, שהגדירה את הישיבה "עניינית ושקטה", ביקורת חריפה נמתחה במהלכה על הרצוג. לדברי גורם שנכח בישיבה, היא הייתה מתוחה, אולם קונסטרוקטיבית. עם זאת, הח"כים אמרו להרצוג שחבל שהוא לא שיתף אותם במגעים, אך נתנו לו גיבוי מלא. הרצוג, מצדו, מסר כי הוא "לוקח אחריות" על אירועי השבוע האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג: "לא ידעתי שנתניהו ניהל במקביל משא ומתן עם ליברמן"
הרצוג קרא ליעלון וללוי-אבקסיס להצטרף למחנה הציוני
כך ניסו טוני בלייר וא-סיסי להכניס את המחנה הציוני לממשלה

ח"כ יצחק הרצוג, אירוע שבתרבות כפר סבא. 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
"רטוריקה זהה לזו של נתניהו". הרצוג/ניב אהרונסון

לדברי אותו הגורם, חבר הכנסת איציק שמולי הטיח בהרצוג: "אני ואחרים מרגישים נבגדים". אולם בהודעת המפלגה, נמסר כי שמולי תקף את חבריו לסיעה שהחרימו את הישיבה ואמר כי מדובר ב"מעשה ילדותי ואגואיסטי" וכי "קרבות הבוץ האישיים" רק מחריבים את המפלגה.

עוד נמסר בהודעת המפלגה כי מיכאלי, יו"ר הסיעה, אמרה כי "עברנו משבר בשבוע האחרון, וחלק גדול מזה בגלל ההתנהלות הפנימית של המפלגה. בכל משפחה יש חילוקי דעות שצריכים להישמע וזה מה שעשינו היום בצורה יעילה ובונה". לטענתה, "חבל שיש מי שבחרו שלא להגיע ולא לנצל את ההזדמנות הזו, ובוחרים גם עכשיו לייצר קרע ולהזיק למפלגה. הסיעה נערכת בכל כוחה לקראת החזרה לכנסת, כדי להמשיך להוביל את האופוזיציה נגד הממשלה הקיצונית והימנית הרעה הזו".

ח"כ קסניה סבטלובה הוסיפה: "הוצאת את כולנו טיפשים, כשמשהו הולך כמו כלב ומריח כמו כלב...". בסיום הישיבה, אמרה כי היא הייתה "עניינית", והפצירה בחבריה לסיעה "לא לירות בתוך הנגמ"ש. כשאנו עושים זאת, יש רק אחד שמרוויח: בנימין נתניהו".

עמר בר-לב: "כשהציבור יהיה איתנו, לא נצטרך לנזוף אחד בשני"

גם ח"כ ציפי לבני, יו"ר התנועה, ביקרה את הרצוג, וטענה כי "זו לא הדרך להתנהל. חשבתי שהשותפות בין העבודה לתנועה חזקה יותר". ח"כ עמיר פרץ הוסיף, בדבריו להרצוג: "כמו שאינני מוכן לקבל ביטויים שקוראים לך כלב, איני מוכן שתשתתף במסע דה-לגיטימציה לשמאל".

פרץ, שמולי ומנואל טרכטנברג קראו להרצוג "לסנדל סופית כל אפשרות של כניסה לממשלה ולקבל החלטה כבר מחר שאין שום מגעים". כמו כן, פרץ קרא לגבות את האמירה בהחלטה בסיעה או בוועידת העבודה, ואילו הרצוג מצדו תקף את הקבוצה שהחרימה את הישיבה, ואמר שמדובר ב"אנרכיסטים שרוצים להרוס ולפרק את המפלגה".

במהלך הישיבה, שהוגדרה "הכנה לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת", הרצוג תיאר בפירוט בפני הח"כים את המהלכים שהתקיימו בשבועות האחרונים. כמו כן, דנה הסיעה בקידום המהלך של הקמת גוש פוליטי מרכזי גדול, כפי שהציעה יו"ר התנועה לבני, במטרה "לייצר תקווה מול ממשלת הימין הקיצונית והפגיעה בערכים הדמוקרטיים".

כ"כ מיקי רוזנטל בהצבעה בכנסת על מתווה הגז, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"חגיגה מתלהמת עם יועץ התקשורת החדש". ח"כ רוזנטל/נועם מושקוביץ

יחימוביץ', שתקפה בחריפות את הרצוג בימים האחרונים, מסרה כי "התכוונתי להגיע לישיבת הסיעה, אך הבנתי שבמקום ליטול אחריות ולהרגיע את הרוחות, הרצוג ממשיך להשתלח בחברי מפלגתו באופן מפלג ומסית וברטוריקה זהה לזו של נתניהו".

ח"כ שפיר נימקה את החלטתה בכך שהוחלט על קיום הישיבה בדלתיים סגורות. "אחרי השבוע האחרון, אני מצפה לדיון אידיאולוגי וערכי בסיעה על דרכנו הלאה", אמרה. "כדי לקבוע את המשך הדרך, מפלגת העבודה זקוקה לדיון שקוף ורציני, לחשבון נפש ולמבט מפוקח קדימה - לא לעוד אינטריגות פוליטיות וסכסוכים פרסונליים וציניים, שהציבור מאס בהם, ובצדק".

ח"כ עמיר פרץ, מחאת "דיי לאלימות, דיי להסתה", כיכר רבין, תל אביב, אוגוסט 2015. דרור עינב
"לסנדל סופית כל אפשרות של כניסה לממשלה". פרץ/דרור עינב

ח"כ רוזנטל הסביר כי בחר שלא להגיע לישיבת הסיעה מפני שאיבד אמון בהרצוג וביכולתו להנהיג אופוזיציה לנתניהו. "לא רציתי לקלקל להרצוג את החגיגה המתלהמת שהוא רוקח יחד עם יועץ התקשורת, הרכש החדש, רונן צור, משרתם של משפחת עופר, תשובה והנשיא האנס קצב", טען. "הרצוג אימץ לעצמו יועץ ששיטותיו המטונפות ידועות ואף קיבלו באחרונה גושפנקא בפסק דין: עזוב מה עשינו – העיקר ללכלך אחרים".

חבר הכנסת איציק שמולי בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
"קרבות בוץ אישיים". ח"כ שמולי/ניב אהרונסון

לדברי ח"כ יונה, "ישיבת סיעה שאינה מן המניין, שתהיה המשך לקרבות הבוץ המתחוללים בימים האחרונים, אינה המענה למשבר בו שרויה סיעתנו". הוא גרס כי "הדבר המתבקש לעשותו הוא לקבוע מועד לכינוסה של ועידת מפלגת העבודה, כפי שנקבע, שבה ייקבעו פריימריז מוקדם ככל האפשר לראשות המפלגה".

(עדכון ראשון: 18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully