וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה חדשה: החטופה ששוחררה משבי "בוקו חראם" נפגשה עם הנשיא

יומיים לאחר שאותרה, הנשיא הבטיח כי "המשך חינוכה" של הנערה הראשונה שנחלצה מידי הארגון "יהיה בעדיפות עליונה עבורנו". המושל המחוזי הבטיח "לשחרר את שאר הבנות בשבועות הקרובים"

עריכה: מתן חדד

אמינה עלי דרשה נקקי, שאותרה יותר משנתיים לאחר שנלקחה בשבי ארגון "בוקו חראם" בצפון-מזרח ניגריה, נפגשה היום (חמישי) עם הנשיא מוחמדו בוהארי בבירה אבוג'ה, יומיים לאחר שנמצאה על ידי מיליציה אזרחית באזור יער סמביסה שבמדינת בורנו. נקקי הוטסה לארמון הנשיאותי מבית החולים במידוגורי, בירת בורנו, יחד עם אמה, בינטה, פעילים לשחרור הנערות החטופות והיועץ לביטחון לאומי של הנשיא.

נקקי היא הראשונה מבין 219 הנערות שנחטפו מהעיירה צ'יבוק בחודש אפריל 2014 שנמצאת בחיים. כעת, הפעילים והרשויות מקווים כי שחרורה יוביל לאיתור 218 הנערות הנוספות. היא הגיעה לאבוג'ה עם תינוקה, בן ארבעה חודשים. מי שהזדהה כבעלה, מוחמד היאתו, ונמצא יחד עמה, נעצר בחשד שהוא חבר בארגון האסלמיסטי, לאחר שליווה את נקקי לבית החולים במידוגורי.

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים לחטיפת הנערות בניגריה, האימהות טוענות: "ראינו אותן בסרטון"
בנות שמונה עם פצצות: עלייה במספר הילדים המחבלים במערב אפריקה
טרור מסוג חדש: בוקו חראם סובל מהרעב שיצר - ובוזז מזון

אמינה עלי נקקי, ששוחררה משבי "בוקו חראם", במשכן הנשיא, אבוג'ה, ניגריה, 19 במאי 2016. רויטרס
"נבטיח ששארית חייה יראו אחרת לגמרי". אמינה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא בוהארי מקווה כעת להגיע להישג משמעותי במאבק ב"בוקו חראם", כפי שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו בשנה שעברה. עם זאת, קבוצת הפעילים בצפון-מזרח המדינה שפועלת לשחרור החטופות הבהירו כי הן ככל הנראה נשמרות על ידי אנשי הארגון תחת אבטחה כבדה מאוד ביער סמביסה.

"למרות שלא ניתן לעשות דבר על מנת לשנות את זוועות העבר, הממשלה תעשה כל שביכולתה על מנת להבטיח ששארית חייה יראו אחרת לגמרי", מסר היום בוהארי, והבטיח לספק לנקקי סיוע. הוא הוסיף כי היא נבדקה אתמול על ידי גורמי רפואה ועל ידי מומחים לטראומה מטעם יוניסף. האם בינטה סיפרה בריאיון לארגון מקומי כי אביה של נקקי מת כמה חודשים לאחר שהיא נחטפה.

אמינה עלי נקקי, ששוחררה משבי "בוקו חראם", בבית חולים במידוגורי, בורנו, ניגריה, 19 במאי 2016. רויטרס
התינוק נולד בשבי. נקקי ובעלה - שנעצר בחשד לחברות ב"בוקו חראם" - במידוגורי, אתמול/רויטרס

לדברי הנשיא, "המשך חינוכה של אמינה, שהופר באופן קשה כל כך, יהיה בעדיפות עליונה עבורנו. נבטיח שאמינה תוכל לשוב ללימודים". הוא הוסיף כי "אף ילדה בניגריה לא צריכה לעבור את הברוטליות של נישואים בכפייה. לכל ילדה יש את הזכות לחינוך ולחירות".

כמו כן, בוהארי הבטיח "להמשיך לעשות הכול" על מנת להביא לשחרורן של החטופות הנוספות. "הצלתה של אמינה נותנת לנו תקווה חדשה ומציעה הזדמנות ייחודית להשיג מידע חיוני", אמר. עד כה, יותר מ-15 אלף בני אדם נהרגו בשל פעילות "בוקו חראם", ושני מיליון אזרחים נאלצו להימלט מבתיהם למחנות פליטים בניגריה ובצ'אד, ניז'ר וקמרון השכנות.

מפגינים מגיבים לידיעה על שחרור חטופה משבי "בוקו חראם", אבוג'ה, ניגריה, 18 במאי 2016. רויטרס
המפיגינים באבוג'ה מגיבים באושר לשינוי מספר החטופות - מ-219 ל-218, היום/רויטרס

מושל מדינת בורנו קשים שטימה, שהצטרף לביקור המרגש באבוג'ה, מסר כי צבא ניגריה מתקדם לעבר מעוז "בוקו חראם" ביער סמביסה. "אנו מאמינים שבשבועות הקרובים נשחרר את שאר הבנות", אמר, "הצבא כבר מתקדם לתוך היער". עם זאת, הבטחות דומות נשמעו פעמים רבות בעבר, וניסיונות קודמים של הצבא לא הצליחו להדוף את אנשי הארגון באופן משמעותי.

מפגינים מגיבים לידיעה על שחרור חטופה משבי "בוקו חראם", אבוג'ה, ניגריה, 18 במאי 2016. רויטרס
הפעילות חוגגות את שחרורה של אמינה, היום באבוג'ה/רויטרס
מפגינים מגיבים לידיעה על שחרור חטופה משבי "בוקו חראם", אבוג'ה, ניגריה, 18 במאי 2016. רויטרס
פעילים באבוג'ה מגיבים לשחרורה של נקקי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully