וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה על פרישתה מישראל ביתנו

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

19.5.2016 / 18:55

חברת הכנסת, מספר שתיים במפלגה, קיבלה את ההחלטה בעקבות השיחות על הרחבת הקואליציה, שבהן לא עלו לטענתה נושאים חברתיים. "דרשתי שהנושאים החשובים לי יקבלו מקום ראוי", כתבה בפייסבוק. בסביבת ליברמן טוענים כי למדו על פרישתה מהתקשורת

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) הודיעה הערב (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלה על סיום דרכה במפלגת ישראל ביתנו, בראשותו של אביגדור ליברמן. "חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך. לכן החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ולנוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב'ישראל ביתנו'".

מקורב לחברת הכנסת, מספר שתיים במפלגה, סיפר כי טרם פרסמה את הפוסט היא התקשרה ליו"ר המפלגה ליברמן והודיעה לו על החלטתה. עם זאת, בסביבת ליברמן דחו את הטענה ואמרו כי היא לא עדכנה אותו והוא למד על התפטרותה מהתקשורת. לדברי המקורב ללוי-אבקסיס, בשיחות על צירוף המפלגה לקואליציה נידונו רק נושאי ביטחון, בהם הצעת החוק עונש מוות למחבלים. הנושאים החברתיים, שאותם ביקשה חברת הכנסת לדחוף, לא עלו לדיון. ח"כ לוי-אבקסיס הבינה כי זה הזמן להמשיך הלאה, אמר המקורב.

לקריאה נוספת:
אלקין: ההתנגדות למינוי ליברמן נובעת מהיותו רוסי | כל העדכונים
הפסקת אש: הפרק החדש ברומן החמוץ של נתניהו וליברמן
לבני: "ההיסטוריה לא תסלח לנתניהו על הנזק שהוא מסב לישראל"

ראשי מפלגות בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
אורלי לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

לוי-אבקסיס, שמסרה כי היא תמשיך לפעול כחברת כנסת עצמאית, הסבירה את ההחלטתה בפוסט. "הימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין ושוב נותרו בצד חרף עמדותיי הברורות שלפיהן פעלתי ושאותן העליתי בפעילותי הפרלמנטרית והמפלגתית".

חברת הכנסת, שהצטרפה למפלגת הימין לקראת בחירות 2009, חתמה את דבריה: "אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור".

בסיעת ישראל ביתנו סיפרו כי הופתעו לשמוע על צעדה של חברת הכנסת לוי-אבקסיס. "ישראל ביתנו צפויה להשיג במשא ומתן המתנהל כעת הישגים משמעותיים מאוד בתחום החברתי וצר לנו שח"כ לוי-אבקסיס לא תהיה חלק מהם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אביגדור ליברמן במשכן הכנסת. נועם מושקוביץ
בסביבתו טענו כי למדו על החלטתה בתקשורת/נועם מושקוביץ

חברי המחנה הציוני הגיבו בחום להודעת הפרישה של ח"כ לוי-אבקסיס וקראו לה להצטרף למפלגתם. ח"כ איציק שמולי אמר: "פרישה של חברתי מחברות מפנקת בקואליציה מלמדת על האבדון שאליו לוקחת אותנו הממשלה החדשה גם בתחום החברתי. אורלי - בואי לביתך הטבעי". עם זאת, באופן חוקי, הפורש לסיעת יחיד אינו יכול להצטרף לסיעה מכהנת בקדנציה הנוכחית, אך היא תוכל לשתף פעולה עם מפלגה כלשהי באופן מוצהר אם היא תהיה מעוניינת בכך.

ח"כ עמר בר לב אמר כי "אורלי לוי-אבקסיס היא ח"כית מעולה. הכיסא הריק שלה יהיה אובדן ענק למדינה ולכנסת. אני קורא לה להצטרף למפלגת העבודה, הבית האידיאולוגי הטבעי שלה". חברת כנסת קסניה סבטלובה הוסיפה כי "אורלי היא חברת כנסת ערכית, מובילה מאבקים חברתיים בכנסת, ומבינה כי הממשלה הרעה הזאת פושטת רגל גם בתחום החברתי. צעד עזיבתה האמיץ מראה כי חשוב שיהיו יותר נשים בפוליטיקה. מקומה של אורלי איתנו, בסיעה החברתית ביותר בכנסת, במחנה הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully