וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו שרידי המטוס המצרי שהתרסק; מתחזקת ההערכה כי מדובר בטרור

על פי הודעת החברה, שני חלקים ממטוס "איג'יפטאייר" שהיה בדרכו מפריז לקהיר נמצאו באזור האי היווני קרפטוס, כ-80 ק"מ ממקום אובדן הקשר עמו. גורמים בממשל האמריקני: הנחת העבודה היא כי מטען התפוצץ על המטוס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כוח ימי יווני שהצטרף הבוקר (חמישי) למאמצים לחיפוש אחר מטוס חברת "איג'יפטאייר", שנעלם הלילה ממסכי המכ"ם מעל הים התיכון, מצא שני חלקים שככל הנראה שייכים לו, מדרום לאי היווני קרפטוס וכ-80 קילומטרים מהמקום שבו אבד עמו הקשר - כך מסרו גורמים ביטחוניים באתונה. כמו כן, נמצאות חגורות הצלה מהמטוס.

החברה אישרה באופן רשמי את איתור ההריסות, וכך גם גורמים רשמיים במדינות המעורבות בחקירה, אולם בהמשך נמסרה הכחשה יוונית למציאת השרידים, ונטען כי לא מדובר בחלקים מהמטוס המדובר. שר התעופה המצרי שריף פתחי הבהיר כי קהיר תמשיך להתייחס למטוס כ"נעדר". לדבריו, "אנחנו לא רוצים להיכנס לספוקלציות או השערות".

בתוך כך, פתחי מסר כי מתחזקת ההערכה כי מדובר במתקפת טרור. מוקדם יותר העריך ראש שירות הביטחון ברוסיה, אלכנסדר בורטניקוב, כי המטוס, שהיה בדרכו מפריז לקהיר, התרסק עקב מתקפת טרור. הרשויות בבריטניה ובארצות הברית הודיעו על נכונותן לסייע בחקירה. גורמים אמריקנים מסרו לרשת CNN כי הנחת העבודה של הממשל בוושינגטון הוא כי מטען התפוצץ על המטוס, אולם הם הבהירו כי אין כל הוכחה לכך, לפי שעה.

עוד כתבות מהעולם:
מטוס נוסעים מצרי שעליו 66 בני אדם נעלם: "מעריכים שהתרסק"
טראמפ: "אני התייחסתי באופן נורא לנשים? ביל קלינטון אנס"
המתיחות גוברת: מטוסי קרב סיניים הסיטו ממסלולו מטוס אמריקני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לשלול או לאשר אף אפשרות". החלקים שנמצאו באזור קרפטוס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אישר המטוס התרסק מעל הים התיכון. זאת, לאחר דיווחים רבים על כך שהוא נפל בים התיכון, ליד האי היווני קרפטוס, שלא זכו עד אז לאישור רשמי. המסתורין עדיין אופף את התרסקות המטוס וגורמים רבים, בהם הנשיא הולנד, ראש הממשלה מנואל ואלס ומקבילו המצרי איסמעיל שריף, טענו כי לא ניתן לשלול אפשרות שמדובר בפעולת טרור.

"עלינו לוודא כי אנו יודעים הכול על נסיבות האירוע, אין לשלול או לאשר אף אפשרות", אמר הולנד בנאום מארמון האליזה. "אם זו הייתה תאונה או מקרה אחר שכולם חושבים עליו - פעולת טרור, בשלב זה עלינו להתמקד בהזדהות עם משפחות הנוסעים ובחינת נסיבות הקטסטרופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הטלגרף הבריטי, חוקרים מאמינים כי מדובר בפעולת טרור. דבר שמגביר חשד זה הוא דבריהם של גורמים רשמיים ביוון, שלפיהם הטייס אמר כי "אין כל בעיה" בפעם האחרונה שיצר קשר עם מגדל הפיקוח באחד משדות התעופה במדינה, זמן קצר לפני ההתרסקות. כמו כן, שר ההגנה של יוון, פאנוס קמנוס, אמר כי המטוס ערך "תפנית פתאומית" וצלל לפני שנעלם ממסכי המכ"ם. "בשעה 03:39 המטוס היה מדרום לאי קרפטוס", אמר והוסיף: "ישר לאחר מכן הוא סטה ממסלולו וצלל מטה". המאמצים לאיתור שרידי המטוס נמשכים בשיתוף פעולה בין מצרים ויוון.

קרובי משפחה וחברים של נוסעי הטיסה שנעלמה מפריז לקהיר מחכים מחוץ לשדה התעופה. רויטרס
בת משפחה של אחד הנוסעים מתפללת לשלומם/רויטרס

מומחי תעופה מסרו לטלגרף כי ייתכן שהמטוס, ששהה בנמל התעופה שארל דה גול שבפריז 90 דקות לפני שהמריא חזרה למצרים, לא נבדק כהלכה על ידי כוחות הביטחון בצרפת. המטוס המריא מקהיר לפריז, הוריד את הנוסעים ולאחר מכן העמיס נוסעים חדשים בדרכו חזרה לבירה המצרית. החוקרים טוענים כי קיימת אפשרות שפצצה נשתלה במטוס עוד בטרם המריא מקהיר.

כמו כן, מומחים בנושא מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לא נראה סביר שתקלה טכנית הובילה להתרסקות. "תקלה משמעותית – פיצוץ של מנוע למשל, נראית בלתי-סבירה" אמר ג'ררד פלדזר, מומחה תעופה. הוא אף ציין כי המטוס שהתרסק, מדגם A320 שיוצר בשנת 2003, הוא חדש יחסית ויש לו מוניטין טוב. "מטוס מסוג זה נוחת וממריא כל 30 שניות", אמר.

קרובי משפחה וחברים של נוסעי הטיסה שנעלמה מפריז לקהיר מחכים מחוץ לשדה התעופה. רויטרס
בני משפחה של נוסעי המטוס בפריז, היום/רויטרס

ז'אן פול טרודק, מנהל לשעבר של הלשכה הצרפתית לחקירת תאונות אוויריות, אמר גם הוא כי הסיכוי שתקלה הובילה להתרסקות אינו גבוה."זה מטוס מודרני. המקרה אירע באמצע הטיסה ובמצב מזג אוויר יציב לחלוטין", אמר. "איג'יפטאייר היא חברה בעלת אישור לפעול באירופה, כך שהיא אינה נמצאת ברשימה השחורה". עוד נטען כי אין זה סביר שהמטוס הופל באמצעות טיל מהקרקע, כמו במקרה של המטוס המלזי שהופל מעל אוקראינה ביולי 2014. זאת, מאחר שהמטוס היה בגובה של 37 אלף רגל מעל הים ונעלם מרחק רב מהיבשה.

האירוע מגיע על רקע דבריו של פטריק קלבר, יו"ר סוכנות הביון הצרפתית, שהזהיר רק לפני כמה ימים שהמדינה נתונה בסיכון לחוות "סוג חדש של מתקפת טרור" בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "אנו נמצאים תחת סיכון לחוות סוג חדש של מתקפה, המאופיינת בהשארת מטען נפץ באזורים שבהם קהל רב", אמר.

שוטר בשארל דה גול לאחר היוודע דבר היעלמות מטוס אי'גפט אייר בטיסה לפריס. רויטרס
שוטר בשארל דה גול, לאחר ההתרסקות/רויטרס

על המטוס היו 30 אזרחי מצרים, 15 אזרחי צרפת ו-11 נוסעים נוספים ממדינות שונות, בהם לפחות בריטי אחד. משפחות הנוסעים הגיעו לנמלי התעופה בקהיר ובפריז, שם הוקצה להם מקום שבו הם יקבלו עדכונים בזמן אמת. בשעה זו נערכים עושה הצבא המצרי, בשיתוף פעולה עם צוותי חילוץ מיוון, מאמצים כדי לאתר את שרידי המטוס תחת המקום שבו אותר לאחרונה. גורמים מנמל התעופה היווני טענו כי המטוס התרסק ליד האי קרפטוס, אך הודעה רשמית בנושא טרם התקבלה.

שר החוץ של צרפת, ז'אן-מארק איירו, נפגש עם משפחות הנוסעים הצרפתים במלון הסמוך לנמל התעופה, לשם הגיעו גם פסיכולוגים ורופאים. "אנו מביעים הזדהות עם המשפחות הסובלות", אמר איירו בתום הפגישה. "הם ממתינים לעדכונים והם נתונים בלחץ רב". לדבריו, יש להמתין ולחכות לעדכונים הרשמיים על גורל המטוס והנוסעים.

(עדכון ראשון: 14:00)

עיתונאים מדווחים על היעלמות טיסת איג'פט אייר בקרבת דלפק החברה בשדה התעופה שארל דה גול בפריז. רויטרס
כלי תקשורת בנמל התעופה בצרפת/רויטרס
קרובי משפחה וחברים של נוסעי הטיסה שנעלמה מפריז לקהיר מחכים מחוץ לשדה התעופה. רויטרס
קרובות משפחה של אחד הנוסעים מגיעים לנמל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully