וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד מגנה את השתלחות חברו של קובי פרץ בשופטת: "קו אדום"

17.5.2016 / 0:36

מקורבו של הזמר, שנידון לשנתיים מאסר, קרא לעבר השופטת בתום הדיון: "יש אלוהים בשמיים, ואת תשלמי על זה". שרת המשפטים הגיבה: "השופטים בישראל ישרים ועצמאיים ואינם נרתעים מאיומים"

צילום: אבי כהן עריכה: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה אתמול (שני) להשתלחות מקורבו של קובי פרץ בשופטת לימור מרגולין-יחידי, שגזרה על הזמר עונש של שנתיים מאסר. "קללות ושימוש בשפה בוטה כלפי שופטים הם קו אדום חמור", אמרה שקד.

לדבריה, מערכת המשפט לא מפחדת מאיומים. "השופטים בישראל ישרים ועצמאיים ואינם נרתעים מאיומים. הם שמים מול עיניהם את הפסוק מספר דברים: 'לא תטה משפט, לא תכיר פנים'".

בתום הדיון אתמול בבית משפט השלום, קרא החבר לעבר השופטת, לאחר שזו יצאה מהאולם: "השם ישלם לך. יש אלוהים בשמיים, ואת תשלמי על זה. אני גונב מסים גם, ואני שם זין". פרץ הורשע בעבירות מס ומלבד עונש המאסר, הוטל עליו קנס של 175 אלף שקלים.


עוד בוואלה! NEWS:
בתוך דקות: הרוג בתאונת פגע וברח בחיפה, שניים נהרגו בתאונה בנגב
שש שנים אחרי האסון המשפחתי, לילך שם טוב שוב אימא: "בחרה בחיים"
אש פרצה בשוק הסיטונאי בירושלים וכילתה מחסנים ורכבים; בית כנסת פונה

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
השופטים לא מטים פנים. שקד/ניב אהרונסון

בדיון אמרה השופטת כי מעשיו של פרץ היו החלטה מושכלת ומודעת, שנעשתה מתוך תאוות בצע. "הנהנה היחיד מכספי העבירה הוא הנאשם", ציינה והוסיפה כי אין ממש בטענותיו של פרץ, שלפיהן סכומים שונים ניתנו לו כהלוואות מהוריו. על טענת עורכי דינו של פרץ שאין לשלוח אותו למאסר כי זה יפגע בחיילים שבפניהם הוא מופיע, אמרה השופטת כי הטענה "מעוררת תחושת אי-נוחות".

השופטת ציינה עוד כי פרץ לא לקח אחריות על מעשיו גם לאחר הרשעתו. "גרסתו של הנאשם אינה מוסיפה להתרשמותי הלא חיובית", אמרה. לדבריה, יש להביא בחשבון את אופי המעשים והתמשכותם לאורך השנים. "יש לזקוף את תרומתו החברתית של הנאשם לזכותו, עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שעצם העלמת המס היא לקיחת כסף מהציבור".

מכתב האישום שהוגש נגד פרץ עולה כי בין השנים 2005 ל-2009 הגיש הזמר דוחות כוזבים לפקיד השומה, ובהם השמיט הכנסות בגובה של כ-5.2 מיליון שקלים. כמו כן, הוא הגיש למנהל המכס והמע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקלים. פרץ אף הואשם תחילה בכך שאיים על אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש – כיום עד המדינה נגדו. ואולם, לקראת סוף שלב ההוכחות חזרה בה הפרקליטות מאישום זה לאחר שקיבלה את הטענה כי אין מדובר באיומים, אלא בסגנון הדיבור של פרץ.

ב-2002 סיכמו פרץ ויעיש כי יחלקו ביניהם את ההכנסות מהופעותיו של פרץ, ממכירת דיסקים, מרינגטונים ומהופעות בטלוויזיה וברדיו. השניים סיכמו כי פרץ יקבל 50% מהרווחים מהופעותיו, לאחר תשלומים לנגנים, לזמרות ליווי, להסעות ולשירותי הגברה. כמו כן, סוכם כי פרץ יקבל גם 50% מההכנסות האחרות.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully