וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל בגבול; חיל האוויר תקף ברצועה

פצצות מרגמה נורו לעבר חיילים שעסקו בפעילות ליד גדר המערכת, לא היו נפגעים. בתגובה, תקף חיל האוויר יעדים בדרום הרצועה. הפלסטינים: "הושגה רגיעה עם ישראל בתיווך מצרים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חיל האוויר תקף הבוקר (שישי) יעדים של חמאס ברצועת עזה, לאחר שנורו שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית בסמוך לגדר המערכת, בדרום הרצועה. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לכוחות. הפלסטינים דיווחו שעמדה של הג'יהאד האסלאמי נפגעה ממזרח לחאן יונס. כמו כן, הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר דרום רצועת עזה.

לקראת הצהריים דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי הושגה הסכמה על רגיעה ברצועת עזה באמצעות תיווך מצרי, שתחל בשעה 12:00. לפי הדיווח, הוחלט כי המצב בשטח יתנהל על פי הסכם הפסקת האש שהושג לאחר מבצע "צוק איתן".

אתמול ירה חמאס פצצות מרגמה לעבר החיילים בגבול לאחר שנחשף בשעות הבוקר כי הכוחות גילו מנהרה התקפית מדרום לרצועה. בתגובה ירו טנקים של צה"ל לעבר מוקדים חשודים. בהמשך, חיל האוויר תקף יעדים באזור רפיח וחאן יונס. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כתוצאה מכך, נהרגה אישה אחת ונפצעו שניים נוספים. הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס היום בעקבות האירועים.

עוד באותו נושא:
הותר לפרסום: ישראל עצרה פעיל חמאס שחשף מידע על רשת מנהרות
בפעם השנייה ביממה: חיל האוויר תקף תשתיות טרור ברצועת עזה
פצצות המרגמה הפכו את שעון החול: החלה הספירה לאחור למבצע הבא

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
"נחשף כבר במהלך צוק איתן". פיר המנהרה שאותר/דובר צה"ל

אמש הגיבה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, להסלמה ברצועה ולחשיפת המנהרות, ומסרה כי כל הפירים שנחשפו למעשה אותרו כבר במהלך מבצע "צוק איתן". כמו כן, הארגון התייחס לדיווחים בישראל על דוח חמור של מבקר המדינה על התנהלות ההנהגה במבצע, וטען כי "השקרים (על חשיפת המנהרות) נועדו לשפר את תדמיתם של נתניהו ושר הביטחון שלו לאחר דוח מבקר המדינה המאשים אותם בשקר ובהסתרת העובדות".

לפי הודעת הארגון, "האויב הציוני, בהנהגתו הצבאית והמדינית, עדיין משחק בגורל האזור, ומשווק שקרים לחברה שלו ולגורמים אזוריים ובינלאומיים, שניסו במהלך הימים האחרונים להכיל את המצב. הוא מנסה להציג ניצחונות דמיוניים ושקריים". הארגון ציין כי במנהרה שנחשפה "נעשה שימוש בפעולת החדירה אל מעבר לקווי האויב בתאריך ב-17 ביולי 2014 - מה שהוביל באותו היום לגילויה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טנקים סמוך לגבול רצועת עזה. מאי 2016. AP
חיילי צה"ל בסמוך לגבול הרצועה, שלשום/AP

אחר הצהריים פרסם דובר צה"ל תיעוד מתוך המנהרה, שבו ניתן לראות את עבודות החיילים למציאת הפיר והחפירות באזור. בין היתר, עבדו החיילים בכלים הנדסיים שסייעו לבחון במלואה את המנהרה, שבעומק של 28 מטרים, בזהירות המרבית.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, התייחס אתמול להסלמה והבהיר כי אין כל הסכם בין ישראל לחמאס, בניגוד לדיווחים שלשום ולפיהם בכיר הארגון, מוסא אבו מרזוק, הודיע על חידוש הרגיעה. "הצבא ימשיך משימותיו נגד פעילות החמאס המפירות את הריבונות הישראלית על ידי בניית מנהרות בתוך גבולות ישראל", אמר.

קצין בכיר בצה"ל ציין כי איתור המנהרה הגיע "בעקבות מאמץ טכנולוגי, מודיעיני ומבצעי. ייקח לנו זמן ללמוד אותה ולהבין אותה. בהחלט מדובר בהצלחה. מדובר במנהרה שחדרה לשטח ישראל והפרה את הריבונות". לדבריו, "מוקדם מדי לקבוע אם מדובר בפיר יציאה או בנקודות עלייה של המנהרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר בשמי דרום הרצועה לאחר תקיפת צה"ל באזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירי הפצמ"רים והידיעה על חשיפת מנהרה נוספת ערערו את שגרתם של תושבי האזור. "ישנו פחד, בלבול, חששות וחרדות. הילדים שלנו במצב לא פשוט. עוד לילה קשה עבר עלינו", סיפר שרון קלדרון, תושב קיבוץ סופה הסמוך לרצועה. בימים האחרונים, חודש ירי פצצות מרגמה מכיוון הרצועה וצה"ל מגיב הן מהאוויר והן בירי ארטילרי. "זו מן תחושה של תסכול. אנחנו מדברים על המנהרות הרבה זמן והשתיקו אותנו, ועכשיו זה מתפוצץ בפנים. תודה שיש את צה"ל שמחפש ומוצא, מצד שני - לך תדע כמה מנהרות עוד יש".

אייל ברנדיס, תושב אחד היישובים הסמוכים למקום חשיפת המנהרה, דווקא רגוע יותר. "היישובים סומכים לחלוטין על כוחות הביטחון שעושים את עבודתם. אין חששות, החיים כרגיל, כולנו בשגרה", אמר.

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני בירך מוקדם יותר על חשיפת המנהרה. "אין לי ספק שגילויה המקדים של המנהרה הנוספת הוא הוכחה נוספת לפריצת הדרך המבצעית והטכנולוגית של הצבא בהתמודדות עם איום המנהרות", אמר. "אני מברך את צה"ל ואת מערכת הביטחון שהעמידו את הסוגיה בראש סדר העדיפויות. מאז 'צוק איתן' אנו עדים לפעילות האינטנסיבית של הצבא לסיכול האיום והיום אנחנו רואים את התוצאות של אותה פעילות מאומצת עם גילוי ונטרול המנהרה הנוספת".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully