וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאל "זומם להחריב את ההתיישבות": החל המאבק נגד פינוי עמונה

21.4.2016 / 9:25

שעון החול של המאחז אוזל ומטה המאבק נגד פינויו פרסם סרטון המאשים ארגוני השמאל בהובלה ל"התנתקות שקטה". מסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מאששים את טענות המתנחלים שהממשלה תמכה במאחז

ספק 500

פסק הדין שקבע בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ בדצמבר 2014 לפיו מאחז עמונה יפונה תוך שנתיים עתיד להתבצע בדצמבר הקרוב. לקראת התאריך הגורלי יוצא היום (חמישי) מטה המאבק של המאחז בקמפיין חדש בניסיון למנוע את הפינוי. התושבים טוענים כי במשך שנים תמכה הממשלה בפיתוח תשתיות של המאחז, "והיום המדינה אומרת, 'סליחה, טעינו, תתקפלו'. הקרקע לא של המדינה ואתם אשמים שלא בדקתם", אומר אביחי בוארון, ראש מטה המאבק.

מסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מאששים את טענתם להעברת מיליוני שקלים בשנים 2003-2001 למאחז.

בסרטון מאיים שהפיק מטה המאבק תחת זכותרת "ההתנתקות 2: דממת הדחפורים" משווה הקריין בין תכנית ההתנתקות של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון להחלטה לפינוי עמונה. "לפני כעשור תקפו כוחות ההרס במלוא עוצמתם ובשאון מחריד ששיתק אומה שלמה. הם הרסו אלפי חיים". ברקע מוקרנות מראות מפינוי גוש קטיף בליווי מוזיקה מאיימת. "עכשיו האיום נע בין הצללים זומם ומתכנן להחריב את ההתיישבות כולה. הפעם ההרס יגיע בשקט". לצד מילים אלו מופיעות דמויותיהם של מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר ושופטי בית המשפט העליון.

בהמשך הסרטון מוצגות הכתוביות הבאות: "ארגוני השמאל באמצעות בג"ץ מובילים אותנו אל עבר ההתנתקות השקטה. אם הממשלה לא תפעל עכשיו, ב-26 בדצמבר עמונה תיחרב ומיד אחריה אלפי בתים נוספים הנמצאים במעמד משפטי זהה". האצבע המאשימה העולה מן הסרטון מופנית נגד ארגוני השמאל ובית המשפט העליון.

עוד באותו נושא:
הסערה הבאה? חוק שיכשיר מאחזים יועלה לוועדת החקיקה
הבניינים נבנו בצורה לא חוקית, בג"ץ הורה לא פעם להרוס אותם| פרשנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזכ"ל שלום עכשיו אופנהיימר בסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף שנת 2014 פסק בית המשפט העליון לאחר הליך משפטי ממושך כי בתי המתנחלים בעמונה שנבנו על קרקע פרטית פלסטינית הרשומה בטאבו ייהרסו. לאחר שהצהרות פוליטיקאים וארגונים מהימין להסדרת המאחז לא נשאו פרי ואף שעל השולחן עומדת הצעה לבניית המאחז במיקום חדש, פונים המתנגדים לחלופה לטקטיקה שונה.

התושבים לא ינסו עוד לטעון שהאדמות נרכשו בחלקן אלא ינסו לערער את עמדתם של שאר המתנחלים ולהזהירם כי גם בתיהם נמצא בסכנה. מטה המאבק מסתמך על כך שכאלפיים בתים ברחבי הגדה נמצאים באותו סטטוס של בתי עמונה ולאחר שהסכר ייפרץ, לדבריהם, גם בתים אלו יהיו בסכנה. הכוונה היא לבתים בהתנחלויות פסגות, כוכב השחר, כפר תפוח, הר ברכה, נווה דניאל, אדם, נווה צוף, נוקדים ועוד 19 התנחלויות, חלקן ותיקות, שייהרסו להגדרתם בשל העובדה שגם הם נבנו על אדמות פלסטיניות פרטיות.

בנוסף לכך, מציינים במטה המאבק כי לנוכח העובדה שבימים אלו מבצע צוות "קו כחול" של המנהל האזרחי, לתיחום אדמות מדינה באזור יהודה ושומרון, בדיקה מחודשת של גבולות ההתנחלויות ובדיקתו מעלה כי יותר מאלפיים בתים נוספים הוחרגו אל מחוץ לשטח שמותר לבנות בו וגם הם לדבריהם נמצאים בסכנת הריסה אם תאפשר הממשלה את מימושו של פסק דין בג"ץ בנוגע לעמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנחלות נוקדים והקו הכחול שמחריג את אדמות היישוב הלא חוקיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקמפיין מנסים להפחיד את המתנחלים תוך שימוש במונח "דממת הדחפורים", העומדים בשקט "כדי להרוס בתים רבים ביהודה ושומרון". ראש מטה המאבק של עמונה אביחי בוארון מסביר כי "המאבק של עמונה הוא לא מאבק של 40 משפחות ומאתיים ילדים. זהו מאבק על ההתיישבות כולה ועל התודעה הישראלית".

בוארון טוען עוד כי עו"ד מיכאל ספרד, בא-כוחם של העותרים מהשמאל, אמר בעבר כי "אחרי שעמונה תפונה יפונו עוד יישובים". לפי בוארון, ספרד אמר כי אחרי האולפנה ומגרון יהיו עוד פינויים "לא של מאחזים אלא של יישובים שלמים". הוא הוסיף כי "צריך להתכונן לזה". כעת נראה כי התושבים לא מזלזלים בהצהרות אלה. במטה מסבירים כי הם מודעים לכך שמעמדם המשפטי של עוד מאות מבנים ברחבי יהודה ושומרון, שכונות שלמות בהתנחלויות ותיקות כמו בית אל ועפרה, לוט בערפל והוא ינוצל, לטענתו, על ידי ארגוני השמאל ביום שלאחר תקדים עמונה.

בוארון טוען כי לא ייתכן שהמדינה, ששלחה את המתנחלים ליישב את האדמות ופיתחה את המקום, תפנה עורף לתושבים ותפנה אותם. "לפני 20 שנה המדינה קראה ל-40 משפחות, אז זוגות צעירים, לבוא ולהקים שכונה נוספת ביישוב עופרה. המדינה השקיעה מיליונים, הכשירה עשרות מגרשים לבנייה כולל יציקת יסודות לבתים, הניחה תשתיות קו מתח גבוה, ביוב, קו מים של מקורות, מעונות וגנים ומעל הכול סיפרה שהקרקע שלה. הזוגות באו, ילדו 200 ילדים, אכלו חצץ 20 שנה והיום המדינה אומרת, 'סליחה, טעינו, תתקפלו'. הקרקע לא של המדינה ואתם אשמים שלא בדקתם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העברת כספים לעמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסמכים שהגיעו לוואלה! NEWS מוכיחים את מעורבות המדינה בפיתוח עמונה וקידום התכניות במקום. על פי המסמכים, בשנת 2001 אישר משרד השיכון העברה של 1.8 מיליון שקלים עבור פיתוח המקום. שנה לאחר מכן אישר המשרד העברה של יותר משני מיליון שקלים וב-2003 600 מיליון שקלים, וזו רשימה חלקית. כמו כן, פרוטוקולים של מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי מעידים כי דנו בתכניות שונות של המאחז ובקידומן.

במטה המאבק מבטיחים כי הקמפיין ילך ויגבר, ובניגוד למאבקים קודמים, הם נערכים "להנחית מכות נוספות וחזקות יותר בכדי שמנהיגי מדינת ישראל יבינו שאנחנו בחיים לא נצא מכאן. אנחנו תושבי עמונה בהחלט מצפים משרי הליכוד והבית היהודי לעשות כל מה שאפשר ומה שאי אפשר כדי למנוע את ההרס הזה. אם הם לא מסוגלים לעשות את זה אחרי שקיבלו מנדט מהעם לנהל את המדינה, אם הם לא מסוגלים לנהל מדיניות ימנית לאומית התיישבותית שיפרקו את הממשלה. אם הם יציבו אולטימטום - הסדרה או ממשלה - אין לי ספק שהיישוב יוסדר והממשלה לא תיפול".

מארגון יש דין, שמייצג את בעלי הקרקעות הפלסטינים בעתירה לפינוי עמונה, נמסר בתגובה כי עמונה הוא "מאחז בלתי מורשה שנולד בחטא, תוך גזל קרקעות מתמשך של תושבי הכפרים הפלסטיניים סילוואד, עין יברוד וטייבה. בג"ץ הבהיר בפסק דינו כי מדובר בבנייה בלתי חוקית על אדמות פלסטיניות פרטיות מוסדרות, שמהווה פגיעה בזכויותיהם של התושבים הפלסטינים, שכבר קרוב לשני עשורים אינם יכולים להתפרנס מאדמתם. ראוי שהמדינה, שבעבר עשתה כל מאמץ להתחמק מהתחייבויותיה לפנות את המאחז, תבהיר כבר עכשיו שהיא תכבד את פסק הדין ואת שלטון החוק, ולא תיכנע ללחצים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully