וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אמור לשכוח שאני ערבי?": ח"כ בהלול במתקפה חריפה על הרצוג

20.4.2016 / 15:15

כמה חברי סיעתו של יו"ר האופוזיציה יצאו נגד אמירתו על כך שעל המפלגה "לא לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים". ח"כ מרגלית קרא "להפסיק להגיב לימין ולערוך שיח משלנו". ח"כ בהלול תקף: "פגיעה אנושה ביחסי יהודים-ערבים". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ספג היום (רביעי) ביקורת מתוך סיעתו בעקבות דבריו אתמול בפני פעילים באשקלון, שלפיהם על מפלגתו "לשנות את מצב המדינה מבלי לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים". ח"כ אראל מרגלית, הנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של הרצוג בתוך המחנה הציוני, התנער מהדברים: "אני מעריך את הרצוג, אך זו אמירה שטוב שלא הייתה נאמרת", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

"העבודה היא מפלגה מאוד מקובלת במגזר הערבי, הם חלק מהמשפחה", הוסיף ח"כ מרגלית. הוא הפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה בנימין נתניהו בטענה שהוא מנסה "לשסות אותנו אחד בשני". "נתניהו הוא זה שאמר שהערבים רצים לקלפיות. לא נסייע לו במילים דומות", אמר מרגלית. "בואו נפסיק להגיב לימין ונערוך שיח משלנו. נתניהו הכניס אותנו לבונקר כלכלי, מנטלי וביטחוני. בוא נצא מהבונקר למתקפה. אנחנו צריכים לקחת את המדינה מהימין הקיצוני, גם עם הימין המתון".

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: אחד האחראים למחדל במוקד 100 בזמן חטיפת הנערים יקודם
"ניסו לשחזר את דומא": נחשף תא טרור יהודי שביצע פיגועים נגד פלסטינים
יכול להיות שזה נגמר? הניצחונות של טראמפ וקלינטון עשויים להכריע את המרוץ

חברי הכנסת יצחק הרצוג ואראל מרגלית בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
"אמירה שטוב שלא הייתה נאמרת". אראל מרגלית ויצחק הרצוג/ניב אהרונסון

חברו לסיעה ח"כ זוהיר בהלול אמר כי מדובר ב"רגע אומלל ועצוב" במפלגה, וכי האמירה פגעה בחמישית מאוכלוסיית ישראל. "חבל שהאיש הזה, שיצר לא מעט סטנדרטים, שאיתו נסקה המפלגה מ-14 מנדטים ל-25, מנסה לקרוץ למתלהמים בימין", אמר ח"כ בהלול בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אני אמור להבליג ולהשתחוות כדי שידרכו עליי? אני אמור לשכוח שאני ערבי?". לדבריו, הוא הצטרף לפוליטיקה כדי להתייצב מול הזרם נגד המגזר הערבי. "זאת מפלגה שכרתה הסכמי שלום, אבל עכשיו היא קורצת לימין ולמנהיגים שרוצים לקחת אותנו למחוזות אחרים".

לדברי ח"כ בהלול, אם הרצוג לא יתנצל על דבריו, הוא ישלם על כך בבוא העת. "זו פגיעה אנושה במרקם היחסים בין יהודים וערבים". הוא התייחס לאפשרות שהרצוג התכוון בדבריו לפלסטינים ולא לערביי ישראל, ואמר: "גם אם הרצוג התייחס לפלסטינים, הם לא מוקצים מחמת מיאוס ואתה אמור לחיות איתם לנצח נצחים". על הרצוג עצמו אמר חבר הכנסת כי הוא "כושל גם בלשונו וגם במנהיגותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"הרצוג מנסה לקרוץ למתלהמים בימין". ח"כ בהלול/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב לדבריו של יו"ר האופוזיציה ואמר: "הרצוג מוכיח לנו שוב ושוב שהוא אינו מנהיג, ולמען האמת כבר מזמן היה צריך להתפטר מראשות האופוזיציה. הוא הפך לחקיין זול וחיוור של נתניהו. דווקא בימים קשים כאלה חייבים להציג אלטרנטיבה אמיתית ואמיצה לשלטון השנאה של נתניהו והימין . אלטרנטיבה של פתרון מדיני צודק, של שוויון ודמוקרטיה ושל מאבק משותף על העתיד של כולנו".

יו"ר המחנה הציוני התייחס בדבריו לסקרים שמהם עולה כי מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד צוברת קולות על חשבון המחנה הציוני. "לפיד לוקח לנו היום יותר קולות כי בין היתר הוא נע יותר ימינה מאיתנו בתודעה הלאומית. מה זה ימין? אנחנו לא נהיה ימין". עם זאת הסביר כי הוא ומפלגתו צריכים להבין כיצד להיכנס ללבבות הציבור. "איך לעשות שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה או מבלי לתת תחושה, שאני נתקל בה בפגישות אינספור עם הציבור הישראלי, שאנחנו אוהבי ערבים".

לאחר שהתבטאותו של ח"כ הרצוג עוררה סערה, הוא צייץ הבוקר בטוויטר בנושא. גם הפעם הוא לא נסוג מדבריו השנויים במחלוקת, אלא שב וחיזק אותם: "שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי. אם הם רוצים שיו"ר המחנה הציוני יעדיף אינטרסים של הפלסטינים, יש לי מסר בשבילכם: שייחשבו מסלול מחדש", כתב הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully