וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי דחה את בקשת בן אליעזר לעיכוב ההליכים נגדו

19.4.2016 / 16:13

אביחי מנדלבליט לא מצא כי יש במצבו הרפואי של השר לשעבר, שבו הוא אינו מקל ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשתו כדי להצדיק את עיכוב ההליכים פליליים. משפחתו מסרה: "נשקפת סכנה ממשית לחייו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS על מצבו הרפואי של בן אליעזר, בחודש שעבר)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (שלישי) לדחות את בקשתו של השר לשעבר בנימין בן אליעזר לעיכוב ההליכים הפליליים נגדו. לפי הודעת משרדו, מנדלבליט בחן את מכלול נסיבות העניין, לרבות חומרת המעשים המיוחסים לבן אליעזר, נסיבות ביצועם והאינטרס הציבורי בקיום ההליך. בתום הבחינה היועץ לא מצא כי יש במצבו הרפואי, שבו הוא אינו מקל ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשתו כדי להצדיק את עיכוב ההליכים פליליים במקרה זה. הודעה על ההחלטה נמסרה לבאי כוחו של בן אליעזר וכן לבית המשפט.

השר לשעבר אושפז זה תקופה בבית החולים אסף הרופא בשל סיבוכים רפואיים והידרדרות במצבו. לנוכח מצבו הקשה הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעכב את ההליכים נגדו. אולם הוא דחה היום את הבקשה.

משפחתו של בן אליעזר מסרה בתגובה להחלטת היועץ: "בימים האחרונים חלה הידרדרות נוספת במצבו הבריאותי של פואד והבוקר, עוד בטרם התקבלה החלטת היועץ, הורו רופאיו על אשפוזו המידי. צחוק הגורל שדווקא ביום זה החליט היועץ המשפטי את מה שהחליט. פואד צפוי לעבור כבר מחר ניתוח לא פשוט, ונשקפת סכנה ממשית לחייו. בשלב הזה אנו מתפללים לשלומו של פואד ורק לאחר שיעבור את הניתוח נתפנה לבחון את החלטת היועץ ואת המשמעויות שלה".

עוד באותו נושא:
"אירועים שלמים נשכחו ממני": גרסת בנימין בן אליעזר לאישום בשוחד
הנאשם במתן שוחד לבן אליעזר: "הכסף היה לדירה שתתאים למצבו הבריאותי"
בן אליעזר מבקש לדחות את התגובה לבית המשפט בגלל מצבו הרפואי

הצבעה שנייה בבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
בן אליעזר/נועם מושקוביץ

במענה לכתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות של קבלת שוחד, כתבו עורכי דינו יעקב וינרוט, עמית חדד ונעה מילשטיין כי "הוא סובל מטראומה גופנית ונפשית קשה כאשר נפל למשכב". לדבריהם, "הוא היה מצוי שמונה ימים במצב תרדמת, תלוי בין חיים ומוות, מאז ישנה הידרדרות מתמדת במצבו הבריאותי והקוגניטיבי, זיכרונו נפגע, ואירועים שלמים נשכחו ממנו".

כתב האישום הוגש בדצמבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שטענותיו נדחו בשימוע. כתב האישום כלל חמש פרשות שבהן היה מעורב לכאורה שר הביטחון לשעבר, שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

מכתב האישום עולה כי בעת שכיהן בן אליעזר כחבר כנסת וכשר בין השנים 2007 ו-2014, הוא דרש וקיבל סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן. כתב האישום תיאר כיצד המיר בן אליעזר המיר, ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים שהחזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully