וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של דפנה מאיר באו"ם: "בלב כואב אנו באים לבקש הבנה"

19.4.2016 / 0:35

בעלה ובתה של ההרוגה מפיגוע הדקירה בעתניאל בתחילת השנה נכחו בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם. השגריר דנון פנה למקבילו הפלסטיני: "האם תהיה מוכן לגנות ברגע זה טרור נגד ישראלים חפים מפשע?"

עריכה: שניר דבוש

"בלב כואב ומדמם אנו באים לבקש את הבנת הקהילה הבינלאומית" – כך אמרו אתמול (שני) נתן ורננה מאיר, בעלה ובתה של דפנה מאיר, שנהרגה בפיגוע דקירה בפתח ביתה בהתנחלות עתניאל בחודש ינואר. השניים הגיעו למטה האו"ם בניו יורק, ונכחו בישיבה של מועצת הביטחון בנוגע למצב בישראל וברשות הפלסטינית. "קשה להביע במילים את הכאב העצום, את הקושי, את הגעגוע", אמרו השניים לפני תחילת הישיבה.

במהלך הדיון, פנה שגריר ישראל באו"ם דני דנון למקבילו הפלסטיני ריאד מנסור, וקרא: "מאחר והמועצה לא שואלת את השאלות הקשות, אני אעשה זאת. האם תהיה מוכן לגנות ברגע זה טרור נגד ישראלים חפים מפשע?". בתגובה, אמר מנסור כי הוא מגנה "רצח של חפים מפשע, כולל פלסטינים".

עוד בוואלה! NEWS:
הנהג מירושלים משחזר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס'"
גרמניה נגד נתניהו: "דבריו על רמת הגולן מנוגדים לדין הבינלאומי"
ראש ממשלת ירדן: לא נציב מצלמות אבטחה בהר הבית

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"שורש הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו קשה להבנה". דנון/AP, אי-פי

דנון המשיך וטען כי מנסור מסרב לגנות את הטרור. "אתה לא יכול להגיד את זה", קרא. "משפט אחד. בוש לך. במקום לגנות את הטרור אתה מעודד אותו". לפני כן טען דנון כי "שורש הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו קשה להבנה. אנחנו מעולם לא ויתרנו על המטרה של שלום. ביום שבו ההנהגה הפלסטינית תדחה את הטרור ואת האלימות ותאמץ דו קיום ושיתוף פעולה, זה היום שבו יהיה שלום".

במקביל, מזכ"ל האו"ם באן קי מון מסר כי הוא "מגנה את כל המתקפות ללא סייג. לא יכולה להיות הצדקה לדקירות, פיגועי דריסה, ירי, הסתה לאלימות או האדרה של רוצחים". הוא התייחס לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ש"דחה את האלימות ואת הטרור באופן תקיף", וקרא לשני הצדדים לנקוט צעדים נוספים להפגת המתיחות.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully