וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראית המנהרה ההתקפית שחשף צה"ל בעוטף עזה

18.4.2016 / 19:25

צה"ל פרסם תיעוד של המנהרה שנחשפה, בעומק 40 מטרים, בגבול הרצועה. לדברי חמאס, מדובר במנהרה ישנה ששימשה אותו במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. נתניהו הבהיר לאחר הגילוי כי לישראל טכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בסוגיה

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (שני) תיעוד של המנהרה שהתגלתה באזור שבין כרם שלום לחולית, בעומק של 40 מטרים. לטענת חמאס, מדובר במנהרה ישנה שנעשה בה שימוש במבצע ב-2014. "חמאס איבד נכס, הוא מורתע", אמרו היום בצה"ל. לפי דובר צה"ל, מנהרת הטרור ההתקפית אותרה במאמץ מבצעי ומודיעיני והיא נוטרלה באופן מבוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר כי מדינת ישראל פיתחה טכנולוגיה חדשה לטיפול באיום המנהרות מרצועת עזה, המהווה "פריצת דרך ייחודית" בנושא. נתניהו הוסיף: "אני חושב שתושבי עוטף עזה יכולים להיות רגועים, ואם הם יהיו רגועים, אז גם תושבי עזה עצמה יוכלו להיות רגועים. אני בטוח שהחמאס יודע ומבין היטב שאנחנו נגיב בעוצמה רבה אם נותקף. ההיערכות שלנו בנושא הזה היא מאוד שיטתית, אנחנו משקיעים בזה הון עתק. אנחנו מייצרים סוג של הגנה ויכולת סיכול שאינם קיימים בשום מקום אחר בעולם – ובדקנו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
קצין בכיר: "חמאס בשקט, אך אנחנו ערוכים לכל פרשנות שלו"
בצל חשיפת המנהרה: "ישראל שמה יד על פעיל ביחידת המנהרות של חמאס"
קריסת מנהרות מסתורית ולחץ מצרי: למרות הקשיים - חמאס ממשיך לחפור

פיר מנהרה שנחשפה בדרום הרצועה, אפריל 2016. דובר צה"ל
פיר המנהרה/דובר צה"ל
פיר מנהרה שנחשפה בדרום הרצועה, אפריל 2016. דובר צה"ל
תיעוד מתוך המנהרה/דובר צה"ל

המנהרה נחשפה לאחר תקופה ארוכה שבצה"ל בשיתוף עם שב"כ נקטו מאמצים אגרסיביים והשתמשו בטכנולוגיות שונות, כשהיעד הוא סיכול של כל מנהרה חוצה, מיגון של כל הרצועה. בצה"ל מזהים כי חמאס מורתע ונמצא במצוקה, ולא מזהים רצון לעימות וגילוי המנהרה מהווה אובדן נכס של חמאס. בשבועות האחרונים מתנהל בין צה"ל לראשי המועצות קשר שוטף כדי לא לייצר לחץ מיותר.

רשת החדשות הפלסטינית "זמאן פרס" דיווחה כי לפי ההערכות הישראליות, חפירת המנהרה שהתגלתה נמשכה לפחות שנתיים. מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, אמר היום: "חשיפת המנהרה בימים האחרונים היא תוצאה של עבודה ממושכת, נחישות ומיומנות של כוחותינו. צה"ל ימשיך וינקוט את כלל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול כל ניסיון לפגיעה בתושבי מדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully