וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ירדן: לא נציב מצלמות אבטחה בהר הבית

בהודעה רשמית שפורסמה בכלי התקשורת הבהיר עבדאללה א-נסור כי הפרויקט, שנועד "לתעד הפרות ישראליות" במתחם מסגד אל-אקצא "עורר התנגדות" בקרב הפלסטינים. "ירדן תישאר בחזית ההגנה על המקומות הקדושים"

צלמים זמניים מורשים

(סרטון פלסטיני: ישראל חופרת מתחת למסגד אל-אקצא)

ראש ממשלת ירדן עבדאללה א-נסור הכריז היום (שני) על ההחלטה להפסיק לקדם את פרויקט הצבת מצלמות האבטחה במתחם הר הבית – כך דווח בסוכנות הידיעות הממשלתית "פטרה". בהצהרה רשמית שפורסמה בכלי התקשורת הירדניים, א-נסור הבהיר כי המטרה הראשונית של הצעד הייתה לנטר אחר "ההפרות החוזרות ונשנות" מצד ישראל במתחם ולתעד אותן.

ראש הממשלה ציין כי ישראל התנגדה ליוזמה הירדנית בתחילה, והוסיף כי ההכרזה על הכוונה להציב מצלמות "עוררה התנגדות" גם בקרב הפלסטינים. "אנחנו מכבדים את הדעות של אחינו בפלסטין ובירושלים בפרט", מסר א-נסור, וציין כי הכוונה להתקין מצלמות נתפסה כפוגעת בריבונות הפלסטינית.

"אין עוד הסכמה על פרויקט זה, ולכן החלטנו להפסיק התקנה נוספת של מצלמות", סיכם ראש הממשלה. עד כה, לא הותקנו בפועל מצלמות אבטחה במתחם. א-נסור הבהיר בדבריו כי עמאן "תמיד תישאר בחזית ההגנה על פלסטין, אדמותיה, אנשיה ומקומותיה הקדושים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ליועמ"ש: בחן קריאת זחאלקה למנוע ביקור יהודים בהר הבית
"פרובוקציה חמורה": חרדים נגד החתונה היהודית בהר הבית
ח"כ זחאלקה: יש לעצור עליית יהודים להר הבית "בכל דרך אפשרית"

הר הבית בירושלים, 8 אפריל 2016. רויטרס
"אין עוד הסכמה על פרויקט זה". מתחם הר הבית/רויטרס

לפני כחודש, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם שר החוץ של ירדן נאסר ג'ודה, ודן עמו בהצבת מצלמות המעקב בהר הבית. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הפגישה, שנערכה בלשכתו של אבו אמזן שברמאללה, עסקה בנושא המצלמות ובדרכים נוספות ל"שמירה על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא מפני פגיעותיה של ישראל".

בחודש אוקטובר האחרון הסכימו ישראל וירדן, בתיווך שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, להציב מצלמות שיתעדו את המתרחש בהר הבית, במטרה להביא להרגעת הרוחות בירושלים. בחודש מרץ הכריזה הממשלה בירדן כי תתקין 55 מצלמות מעקב בהר הבית.

עמאן, האמונה על שמירה על האתרים הקדושים במזרח ירושלים, אמרה כי תקים "מרכז שליטה" לניהול מעקב במשך כל שעות היממה. לפי שר הווקף של ירדן, האייל עבד אל-חפיז דאוד, התמונות מהמצלמות יפורסמו ברשת, זאת על מנת "לתעד את ההפרות והאלימות הישראלית".

ראש ממשלת ירדן עבדאללה א-נסור ואבו מאזן, רמאללה, אפריל 2014. AP
ראש הממשלה א-נסור ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, רמאללה, אפריל 2014/AP

עוד בחודש אוקטובר מסרו גורמים ישראלים וירדנים כי מצלמות המעקב יותקנו "תוך כמה ימים". השר עבד אל-חפיז דאוד הביע אז ביקורת על כוונת ישראל להתקין בעצמה את המצלמות, וטען בדברים שאמר לעיתון הירדני "א-דסתור" כי הפעולה לא בתחום אחריותה.

לדבריו, "התקנת המצלמות חייבת להיעשות תחת פיקוח של הווקף האיסלאמי. הממלכה ההאשמית היא בעלת המשמורת על המקומות הקדושים בירושלים, והכיבוש הישראלי לא צריך להתערב". עבד אל-חאפז הבהיר כי "הווקף הירדני ימשיך במשימת ההתקנה של המצלמות, והן יפעלו בכל שעות היממה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully