וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה הקציצה המסכנה עשתה לליצמן?": סערה בעקבות המתקפה על מקדונלדס

דב גיל-הר

13.4.2016 / 13:25

"על זה רוצים לעשות מלחמה?", קבלה עובדת המרכז לתזונה באיכילוב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בתגובה לקריאת שר הבריאות להימנע מרשת מקדונלדס. בכיר במשרד הבריאות הגן עליו: "יש אסטרטגיה להביא לשינוי, וצריך להשתמש גם בסמלים"

עריכה: ניר חן

"זה פשוט מזעזע אותי. לוקחים את הדבר הקטן ומעבירים את זה לכלל, על זה רוצים לעשות מלחמה?" – כך טענה היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אולגה רז, מהמרכז לתזונה בבית החולים איכילוב בתל אביב, בתגובה לדבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שקרא אתמול "לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד" ויצא נגד רשת מקדונלדס. לדבריה, "באוכל ביתי יש את הבשר הכי שמן ותפוח אדמה טבול בשמן, מגירות מלאות בוופלים ועוגיות".

"מה הקציצה המסכנה הזאת עשתה לשר הבריאות?", הוסיפה רז. "הוא לא ראה אותה אף פעם. בן אדם שאוכל פעם בשבועיים בחוץ, זה מה שיגרום לו להשמנה?". היא הסבירה כי "דווקא באוכל ביתי" לא קיימת מודעות לתזונה נכונה. "תפתחו מקררים ותראו משקאות ממותקים", הבהירה, "תתחילו לחנך את הילדים ולעשות שיעורי תזונה בבית ספר".

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה תוך יומיים: מקורבו של השר דרעי נחקר במשטרה
"בנות 65 מאחורי וילון": בנו של זאבי זועם על הטענה שאביו תקף מינית
אחרי שנה וחצי, המורשע ברצח האנס שלו עדיין ממתין להכרעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מקדונלד'ס הוא סמל, ואנחנו מדברים על כלל המזון המהיר והמעובד". ליצמן/מערכת וואלה, צילום מסך

האחראי על בריאות הציבור במשרד הבריאות, איתמר גרוטו, הוסיף: "אני חושב שמקדונלדס הוא סמל, ואנחנו מדברים על כלל המזון המהיר והמעובד. יש פה מאבק על עניין של בריאות. מבחינתו של השר ליצמן זה מהווה סמל, הוא התכוון לשם גנרי. הוא לא מכיר את מקדונלדס, ולא אכל ברשתות אחרות". הוא הבהיר: "יש לנו אסטרטגיה להביא לשינוי, וצריך להשתמש גם בסמלים".

גרוטו הסביר כי ארגון הבריאות העולמי תומך בעמדתו של ליצמן, והוסיף כי "צריך לנקוט אמצעים משמעותיים" בהתמודדות עם רשתות המזון המהיר. לדבריו, "נעשה שיפור באוכל של מקדונלדס, אבל בסופו של יום אנחנו מעדיפים לעודד כיוונים אחרים של אכילה ביתית ופחות מזון מעובד. צריך לשאול מה אוכלים יחד עם מקדונלדס ומה שותים. אמנם אפשרי להחליף לסלט ומים, אבל כמה ילדים עושים את זה?".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שלט של מסעדת מקדונלד'ס. AP
"תתחילו לחנך את הילדים ולעשות שיעורי תזונה בבית ספר". סניף מקדונלד'ס/AP

"גם בבתים אוכלים הרבה אוכל מטוגן", הוסיף. "יש מטרה לצמצם את עניין התזונה הלא נכונה, קודם כול אצל ילדים. נושאים נוספים שנמצאים על הפרק הם המשקאות הקלים והממותקים, מזונות שמכילים תכולה לא טובה והגבלות בנושא שיווק ופרסום, במיוחד לילדים. יש בארץ ובעולם חברות שחתמו על אמנות. המטרה לא שיפסיקו לאכול, אלא שחברות יעשו את האוכל בצורה בריאה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully