וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו 5 צעירים בחשד לפעולות תג מחיר נגד פלסטינים

11.4.2016 / 20:50

בית המשפט התיר לפרסום כי החמישה, בהם שני נערים וחייל, נעצרו בחשד למעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים. אחד מהעצורים הוא בנו של רב מוכר בציונות הדתית. צו איסור פרסום הוצא על שאר פרטי החקירה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

ארבעה צעירים, בהם שני נערים בני 16 ו-17, נעצרו בחשד למעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים – כך הותר היום (שני) לפרסום. אחד הנערים נעצר הבוקר ומעצרו הוארך עד 18 בחודש. שלושת החשודים האחרים נעצרו לפני שישה ימים, ב-5 באפריל. מעצרו של הנער הנוסף הוארך גם הוא עד 18 בחודש. בשעות הערב הותר לפרסום מעצרו של צעיר חמישי, חייל, שהוארך היום בשבעה ימים. צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה. לעצורים נמנעו פגישות עם עורכי דינם.

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה אליאנא דניאלי התירה לפרסום את שמותיהם של שני החשודים הבגירים. האחד הוא דנה שניאור שנעצר בחשד להצתת רכב של פלסטיני. הוא חשוד גם בעבירות של קשירת קשר לפשע וחברות בהתאגדות אסורה ומעצרו הוארך עד 14 באפריל. חשוד בגיר אחר, פנחס שנדורפי, חשוד בעבירות ביטחון נגד פלסטינים ומעצרו הוארך עד 18 באפריל לצורכי חקירה.

פנחס שנדורפי הוא בנו של הרב יגאל שנדרופי מההתנחלות נחליאל וראש הישיבה בה. שנדרופי נחשב לאחד הרבנים המוכרים ביהודה ושומרון וכמי שחתום על עצומות מחאה שהביעו תמיכה בעצורים המנהליים מהימין הקיצוני. בנו שנעצר, פנחס, סירב פקודה ב-2012 לפנות מאחז ביצהר בעוד אביו הביע תמיכה במעשיו. "זה החינוך שקיבל", אמר אז אביו לוואלה! NEWS בעקבות המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בגולן: "פועלים בעשרות התקפות כדי למנוע מחיזבאללה נשק"
עוד לא נפרדת מהרכב: ענבל אור קיבלה ארכה להפקדת הג'יפ היוקרתי
העברת בסיסי צה"ל מהמרכז יוצאת לדרך; 8,000 דונם יפונו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תג מחיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד חי הבר מארגון חוננו, המייצג את אחד הנערים החשודים, מסר בתום דיון הארכת מעצר כי "המשטרה ממחזרת חקירות והחשודים נחקרים על אירועים שחלקם נחקרו עליהם כבר בעבר, אירועים שלגביהם לא הייתה שום ראיה והם שוחררו".

לדבריו, "לצערנו מדובר בסבב מעצרים נוסף, לחלקם שלישי במספר, לגבי אותם אירועים ישנים. לא ברור למה המשטרה ממשיכה לנהוג כפי שהיא נהגה באירוע של דומא, שאני מקבל כאן תחושה של שידור חוזר. ומפזרת עננה גם לפני עורכי הדין והמשפחות וגם בעיני הציבור". עורך הדין הבר הלין על מניעת פגישה עם מרשו ואמר: "אני בטוח שכמו החקירות הקודמות, גם זו תסתיים והחשודים ישוחררו בלא כלום".

ח"כ איציק שמולי, יו"ר השדולה בכנסת נגד תג מחיר, הגיב על מעצר הנערים ואמר: "ישראל חייבת לעקור מתוכה את הנגע הזה של טרור יהודי שמופנה כנגד חפים מפשע בגלל אג'נדה פוליטית. המענה חייב להיות ברור ואגרסיבי מצד המדינה ללא שמץ של הבנה או סלחנות לנסיבות".

(עדכון ראשון: 18:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully