וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית הנופש בגליל ועד לדירות בבירה: אימפריית הנדל"ן המסתורית של דרעי

31.3.2016 / 0:15

אף שלא הצהיר על הבית המפואר במושב ספסופה שליד מירון בהצהרת ההון שלו, גורמים המעורים בפרטים מספרים שעזר לבתו בקנייתו. הזכויות על הדירות בבניין בירושלים הועברו לאחיו לפני ששב לפוליטיקה - וזה לא הכול. אז מה שייך לשר הפנים ששמו נקשר בפעם השנייה בפרשת שחיתות?

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, אביב אירגז

פרשת השחיתות החדשה ששמו של שר הפנים אריה דרעי נקשר בה הציפה את סוגיית הנדל"ן שבו הוא ובני משפחתו מחזיקים. מבדיקת וואלה! NEWS שנערכה לפני כשנה, עולה כי בחזקתה של משפחת דרעי מספר רב של דירות – חלקן נרכשו בידי דרעי עצמו, חלקן רשומות על שמם של אחיו וחלקן על שמה של בתו, הדסה (דסי) אילוז ובעלה, יצחק. ואולם, רבות מהדירות הוא כלל לא הזכיר בתצהיר שהגיש בטרם הבחירות, בהן בספסופה שבגליל ובשכונות בירושלים.

הבית בספסופה מהווה בית נופש של המשפחה, שלדברי השכנים מגיעה אליו מדי חודש יחד עם הילדים והנכדים. המקום נחשב אטרקטיבי לבני המגזר החרדי בשל קרבתו להר מירון. במהלך שנת 2013, פנו דסי ויצחק למזכירות היישוב כדי לקבל שטח לבניית בית בן כמה קומות. השניים עברו ועדת קבלה, אך בחלוף הזמן הודו שורה של בכירים כי דרעי היה מעורב בבניית הבית וכי סייע לבתו. לדבריהם, בעת משפטו ולאחר שחרורו מהכלא, נהג להגיע למקום ולהתבודד.

אדריכלים ושמאים בכירים העריכו אז כי ערכו של בית מהסוג הזה הוא כשני מיליון שקלים לפחות. ואולם, מתיעוד הקבלנים בשטח עולה כי העבודות נאמדות בסכום גבוה בהרבה – ארבעה מיליון שקלים. תיעוד של קבלן גגות העלה גם כי מי שהיה אחראי על הבנייה הוא דרעי עצמו. ספסופה הוא מושב בשטח עימות, ולכן מי שמבקש לבנות במקום יכול לקבל הנחה שמגיעה ל-70% יותר מבכל מקום אחר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שוב חוזר הניגון: המסע של דרעי בחזרה לפסגה יגיע אל סופו?
מועצת חכמי התורה לדרעי: "תמשיך בעבודת הקודש למען עם ישראל"
החלה בדיקה בפרשת דרעי החדשה: "אענה לכל שאדרש"

ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
בכיר ביישוב: "המנהל לא שואלים שאלות ואותי זה לא מעניין, הם יכולים לבנות". הבית בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

ד', בכיר ביישוב, סיפר כי עלות השטח שהוקצה לטובת בני הזוג אילוז עומדת על כ-130 אלף שקלים בלבד. "את הקרקע מקבלים דרך המזכירות, ברגע שהמנהל (מקרקעי ישראל, י"א) עושה רישום של המגרש. אנחנו אלו שממליצים. ברגע שהעברתי אליהם, הם לא שואלים שאלות ואותי זה לא מעניין יותר. הם יכולים לבנות".

אחד הידידים הקרובים של דרעי באזור הוא דני סיידא, איש ש"ס שמסייע לו במקום. "עזרתי להם (לבני הזוג, י"א) קצת בהתחלה בכל מיני ענייני בירוקרטיה, בעיקר בענייני מזכירות במועצה", סיפר אז סיידא לוואלה! NEWS. על הנוכחות של דרעי במקום בעת בניית הבית, אמר: "הוא אבא שלהם, למה שלא יגיע?". כשנשאל אם דרעי סייע לשניים, אמר: "אוי ואבוי לו אם לא סייע לבת שלו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מסיבת עיתונאים של אריה דרעי בעקבות ההאשמות נגדו. נועם מושקוביץ
"יש סיכוי שאב עוזר לבת, אך אם הבית יהפוך לבית רפאים, יהיו לכך השלכות"/נועם מושקוביץ

מטעמו של דרעי נמסר בתגובה לדברים לפני כשנה כי "העובדות המתוארות אינן נכונות ו/או אינן מדויקות. ובכל מקרה, גברת אילוז היא אדם פרטי ואין לנו כל כוונה להתייחס לענייניה הפרטיים". מאז, הודה דרעי בריאיון כי היה שותף בקניית הבית.

מלבד הבית בספסופה, היה מעורב דרעי ברכישת חמש דירות שנבנות בימים אלה בבניין מספר 48 ברחוב אלקבץ שבשכונת גבעת שאול בירושלים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הקרקע שעליה נבנות הדירות, נקנתה על ידי שר הפנים. ואולם, הזכויות לדירות הועברו לפני כשלוש שנים לאחיו, עו"ד שלמה (מומו) דרעי. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הדבר נעשה משום שדרעי ידע כי ייכנס לפוליטיקה ורצה לשמור מרחק מן הרכישה.

מסמכי הבעלות של הדירות בירושלים

מערכת וואלה!, צילום מסך

דירה נוספת שרשומה על שם משפחת דרעי ממוקמת ברחוב קורדובירו בבירה. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הדירה רשומה על שמו של יעקב דרעי, בנו של אריה. הדירה נקנתה במסגרת קבוצת רכישה שקנתה את הקרקע לפני שנים, כאשר יעקב דרעי היה בעל הדירה והוא זה שקיבל את הקרקע. דירה נוספת ברחוב גרייבסקי בבירה, שייכת לאחיין של דרעי, אבישי.

מטעמו של דרעי נמסר לוואלה! NEWS בעת הבדיקה: "דירה מספר 65 ברחוב גרייבסקי שייכת למר אבישי דרעי, בנו של שלמה, אחיו של מר אריה דרעי. למר אריה דרעי אין ולא היו לו זכויות כלשהן בדירה זו. דירה מס' 16 ברחוב קורדובירו שייכת למר יעקב דרעי, בנו של אריה דרעי. מדובר בדירה שנבנתה על ידי קבוצת רכישה שקנתה את הקרקע במקום לפני שנים רבות. במסגרת זו קיבל מר יעקב דרעי, שהיה חלק מקבוצת הרכישה, זכויות לדירה אחת.

"לגבי רחוב אלקבץ: מר אריה דרעי היה חלק מקבוצת רכישה שקנתה קרקע לפני שנים. זכויותיו של מר אריה דרעי במגרש נמכרו על ידו לאחיו, מר שלמה דרעי, עבורו ועבור ילדיו, לפני כשנתיים. עסקה זו דווחה על פי חוק לרשויות המס והתקבלו בגינה כל אישורי המס הנדרשים לצורך העברת המגרש בטאבו משמם של אריה ויפה דרעי - לשמם של שלמה דרעי וילדיו. רק לאחר המכירה נבנה במקום בניין קטן הכולל חמש דירות, וזאת במסגרת קבוצת רכישה שבנתה במגרש עשרות רבות של דירות מגורים. הבניה בוצעה במימון מלא של מר שלמה דרעי בלבד. לאריה דרעי אין כל זכויות שהן בבניין זה ובאיזו מן הדירות בו. העברת הזכויות בטאבו התעכבה היות וכאמור הבניין נבנה במסגרת קבוצת רכישה ובניית הדירות בפרויקט כולו טרם הושלמה".

(עדכון ראשון: 23:40)

ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
"גברת אילוז היא אדם פרטי". הבריכה בבית בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully