וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבור ישראל": עיריית בית שמש פרסמה הודעת תמיכה בחייל - עם פרטיו

28.3.2016 / 8:05

העירייה פרסמה באתרה הרשמי הזמנה להפגנת תמיכה בלוחם עם תמונותו ושמו המלא, למרות שהדבר אסור על פי החוק. "כולם מוזמנים, בשבילנו אתה הגיבור הלאומי", נכתב בה. העירייה: "העצרת מאורגנת על ידי נבחרי ציבור ועובדים"

צילום: "בצלם", עריכה: מתן חדד

(בסרטון: תיעוד לאחר הירי בחברון: פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל ניגש ללחוץ את ידו של החייל)

עיריית בית שמש פרסמה מודעה ובה קראה לתושביה לבוא ולתמוך בחייל שתועד יורה למוות במחבל, בעודו שוכב פצוע על הארץ. המודעה ראתה אור אתמול (ראשון) באתר העירייה וכללה את פרטיו המזהים של הלוחם מחטיבת כפיר - שמו ותמונתו הגלויה - על אף צו איסור הפרסום הגורף שמוטל על פרטיו.

הקריאה לתמיכה פורסמה במבזקים של אתר העירייה. "בית שמש במפגן תמיכה לשחרורו של גיבור ישראל. מחר 28 במרץ בשעה 18:00 בצומת ביג (כביש 38), כולם מוזמנים, בשבילנו אתה הגיבור הלאומי", נכתב.

מהעירייה נמסר בתגובה: "העצרת מאורגנת על ידי נבחרי ציבור ועובדים. העירייה אינה מתערבת בסוגיות ציבוריות ארציות".

לקריאה נוספת:
יהודה גליק על סערת החייל היורה: "לא אהבתי שהפכו אותו לגיבור לאומי"
חייל קושר שרוכים, מתנחל נוגע במחבל: הרגעים שקדמו לירי בחברון
אמו של החייל היורה ליעלון: "גם אתה וידאת הריגה במחבל ולא הפקירו אותך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גיבור ישראל". מודעת התמיכה בחייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) מתחה ביקורת על פרסום המודעה וטענה כי "ההחלטה של עיריית בית שמש לקחת חלק פעיל במאבק נגד צה"ל, מפקדיו והקוד האתי והערכי שלו, היא החלטה שאין לעבור עליה לסדר היום".

נחמיאס ורבין אף הפצירה בשר הפנים אריה "לקרוא לסדר את ראש העירייה, להתערב בהתנהלותו המזיקה והפרובוקטיבית באופן מידי ולמנוע מהרשויות המקומיות לפעול נגד צה"ל. המקרה של ירי החייל במחבל המנוטרל מחייב בדיקה מעמיקה ועלינו לתת רוח גבית למערכת הצבאית ולרמטכ"ל ולחקירה מלאה של הדברים. כספי ציבור אינם הפקר למאוויים פוליטיים וראש עירייה אינו יכול להמריד כנגד הרמטכ"ל וצבא ההגנה לישראל!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתו טוענת שקיבל איומים על חייו. החייל החשוד בירי במחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסומה של המודעה מקבל משנה תוקף לאור העובדה כי לטענת משפחתו, הוא קיבל איומים על חייו לאחר פרסום התיעוד הקשה. לטענת אביו ועורך דינו של הלוחם, מספר הטלפון של האב פורסם בכמה עמודי פייסבוק פלסטיניים, חלקם מזוהים עם חמאס, וברשת החברתית פורסמו תמונותיו של החייל החשוד כשעליהם נכתב "מבוקש".

בשל האיומים ביקשה המשטרה להעביר את מקום מסיבת העיתונאים שערכה שלשום משפחת החייל. לדברי גורם המקורב למשפחה, האיומים גורמים להם לחשש מאוד גדול ולפחד שמי מהם יפגע בעקבות פרסום הסרטון, ובעקבות "משפט השדה" שהחייל עובר לטענתם מאז שהחלה הפרשה. לטענתם, מדובר בחייל מצטיין. "במקום שיקבל הוקרה על דאגתו לשלום חבריו החיילים וכוחות הרפואה שהיו במקום, הוא הופך לאויב ושופטים אותו", טענו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשפחה טוענת כי החייל עבר "משפט שדה" והתקבלו איומים על חייו. תיעוד הירי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פורסם תיעוד חדש מזירת הירי ובו נראה החייל לוחץ את ידו של פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, זמן קצר לאחר התקרית הקטלנית והשנויה במחלוקת. "אם הייתי יודע שהחייל הוא זה שהרג את המחבל – הייתי גם מנשק אותו וגם מחבק אותו", אמר מרזל בעקבות פרסום הסרטון של "בצלם". לדבריו, "כל מי שהורג מחבל, מגיע לו צל"ש".

בתיעוד נראה מרזל ניגש לחייל ולוחץ את ידו, בעוד זה טופח בתגובה על ידו. ברקע נראה פינוי גופת המחבל מזירת הפיגוע. לדברי מרזל, הוא הגיע למקום כדי "לחזק את החיילים הגיבורים", ולא הכיר קודם לכן את החייל החשוד ברצח. "אני אוהב את כל החיילים, ולוחץ ידיים לכולם, ולא מתכוון להתנצל על זה", מסר.

הלוחם החשוד ברצח נצפה מסייע לאחד החיילים שנפצעו בפיגוע, בטרם ירה בראשו של עבד אל-פתאח א-שריף. לפי פרקליטו של החייל, הוא סבר שעל גופו של המחבל יש חגורת נפץ. עם זאת, לפי גורם צבאי רשמי, מפקדים שהיו בזירה כבר וידאו שהוא אינו נושא עליו מטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully