וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החייל היורה ליעלון: "גם אתה וידאת הריגה במחבל ולא הפקירו אותך"

27.3.2016 / 0:28

במכתב לשר הביטחון, הזכירה אמו של הלוחם מחטיבת כפיר את חיסולו של אבו ג'יהאד, בעת שפיקד יעלון על סיירת מטכ"ל. היא גם סיפרה על הקשיים שחוותה משפחתה מאז האירוע, שבגינו חשוד בנה ברצח. "מחבל הפך לחסיד אומות עולם. השתגענו?"

צילום: באדיבות בצלם, עריכה: גדי וינסטוק ושניר דבוש

אמו של הלוחם מחטיבת כפיר, שירה למוות במחבל שהיה שרוע על הכביש בחברון וחשוד ברצח, פנתה אתמול (ראשון) לשר הביטחון משה יעלון, והשוותה בין הירי של בנה לטענות עדי ראייה לווידוא ההריגה של הטרוריסט אבו ג'יהאד. חיסול זה נעשה ב-1988 על ידי לוחמי סיירת מטכ"ל בעת שפיקד יעלון על היחידה. "תחזיר לנו את הילד ואת חיינו. תזכור ואל תשכח שעמדת במקומו של בני, בחדרו של אבו ג'יהאד וידאת הריגה מול טרוריסט נתעב ומרצח. גם בני עמד ביום חמישי מול מחבל מרצח, אך היוצרות התהפכו והטרוריסט שהגיע לרצוח הפך לחסיד אומות העולם ובני הפך למרצח. השתגענו?", כתבה האם.

האם פתחה בתיאור הימים האחרונים שעוברים על משפחתה. "מיום חמישי חיי נעצרו והפכו ליום אחד ארוך, כואב, מתיש ומתמשך. כל כך ארוך, שהמכות שבו מגיעות ללא הרף ולא נותנות מנוחה. ימים ללא שינה, ימים שבהם הלילה הופך ליום והיום ללילה. ימים שבהם נדמה שאני נשפטת לחובה ולא לזכות, ועל מה? על זה שסמכתי על המערכת ושלחתי את בני לשמור על המדינה", כתבה.

עוד באותו נושא:
יעלון: "שרים וח"כים מנהלים מסע שיסוי והסתה נגד צה"ל והרמטכ"ל"
חייל קושר שרוכים, מתנחל נוגע במחבל: הרגעים שקדמו לירי בחברון
בנט: "לא לחרוץ את דין החייל מחברון"; נתניהו: "אל תטיף לי מוסר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפקרתם אותו", כתבה האם. החייל החשוד ברצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני האימא של החייל ששלחתם למשימה להגן על אזרחי המדינה - והפקרתם אותו", המשיכה האם, "אימא ששלחה את הבן שלה לשמור על המדינה, והמערכת משיבה לו אש ומשתיקה את קולו. אני האימא של הילד שכל חייו הבוגרים הקדיש למדינה, שחלם לשרת אותה ומצא את עצמו נבגד על ידי המערכת".

האם ביקשה מיעלון "להשיב לבננו את האמון במערכת ולא תשכח מי הוא באמת המפגע. בני מצא את עצמו בסיטואציה מורכבת ואני בטוחה שכל רצונו היה למנוע אסון גדול מתוך תחושת סיכון שליוותה אותו ברגע קבלת ההחלטה. אל תשלח ידך אל בנו, עמוד לצדו. הוא לא רק הילד שלי הוא הילד של כולנו אינו שונה מילדים רבים שגדלים במדינת ישראל ומשתוקקים להגיע לרגע שיתגייסו לצבא וישמרו על אזרחי המדינה, עליי ועליך".

בסיום המכתב ביקשה האם משר הביטחון שהתנהלותו מפרשת אבו ג'יהאד תעמוד לזכותו של בנה. "אני פונה אליך בתקווה שתשמע את קולי שהולך ונחלש, את קולו של בני הזועק אליך ממרתפי המעצר ומבקש שזכרונך מימיך כמפקד הסיירת ישוב אליך ויעמוד לזכותו היום, כפי שעמדו לזכותך כשהגנת על ביטחון ישראל", חתמה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully