וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמך שחושף: האם העד המפתיע בפרשת תאיר ראדה "בישל" את גרסתו?

27.3.2016 / 16:30

א"ח העיד כי בת זוגו לשעבר היא שרצחה את הנערה בת ה-13 והתוודתה על כך לפניו. עם זאת, קובץ שנמצא במחשבו, ובו מעין "טיוטה" של הגרסה שמסר למשטרה, עשוי לחזק את טענת בת הזוג, שלפיה הוא מנסה להרוס את חייה כדי לנקום בה על שנפרדה ממנו

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

(בית המשפט העליון דחה את ערעורו של רומן זדורוב, דצמבר 2015)

במחשבו של א"ח, שהתראיין לסדרה "צל של אמת" על רצח הנערה תאיר ראדה וסיפר כי חברתו לשעבר התוודתה בפניו כי היא הרוצחת, נמצא קובץ וורד, מעין "טיוטה" של הגרסה שמסר בחקירתו, הכולל פרטים שהשתנו מאוחר יותר. בבדיקת המשטרה במחשבו האישי של א"ח נמצאו גם מאות מסרונים, תמונות של סקס אלים עם חברתו שצילם, ואיומים כלפיה על כך שלא תזכה להגשים את חלומה ולצאת מהארץ. כל זאת לאחר שהחליטה להיפרד ממנו לאחר עשר שנות זוגיות.

כמעט עשור אחרי הרצח של תאיר ראדה בת ה-13, ושלושה חודשים אחרי שבית המשפט העליון דחה את ערעורו של רומן זדורוב שהורשע ברצח, נחשפה אתמול במסגרת הסדרה "צל של אמת" עדותו של א"ח, הטוען כי בת זוגו לשעבר, א"ק, היא שרצחה את הנערה וסיפרה לו על כך. "הכול היה מאוד מתוכנן אצלה", טען. "כשהיא נכנסה לבית הספר היא כרכה חתיכת בד מסביב לחזה שלה בניסיון לשטח אותו. היא לבשה דגמ"ח בז' שלי ומעל כל זה היא לבשה סריג שחור. היא הייתה עם פאה ששימשה אותנו באחד מחגי הפורים שלפני, כובע קסקט ותיק ג'נספורט גדול שבתוכו היו כפפות סיליקון פשוטות של ניקיונות, סכין הציד שנרכשה לפני כן ב'ריקושט' וסט של בגדים להחלפה. היא נכנסה לבית ספר, הלכה ישר לשירותים, וחיכתה בתא קרוב לשעתיים. כשהיא שמעה שנכנסה מישהי לבד – היא יצאה מהתא עם הסכין שלופה ביד".

"היא תפסה את תאיר בחולצה ומשכה אותה אל תוך התא", המשיך ותיאר א"ח. "אני מניח שהיה ביניהן עוד מאבק כלשהו בתוך התא אחרי זה, אבל מבחינת תאיר זה כבר היה אבוד. היא סיפרה שכשהיא התחילה להפשיט את תאיר נכנסו בנות. אחת מהן דפקה לה בדלת של אותו תא וא"ק אמרה שתפוס, תוך כדי שהיא התחילה לסתום את החריץ שמתחת לדלת בשירותים כדי שדם לא יצא החוצה. כשהיא שמעה שכבר אין אף אחד בשירותים היא פשוט עברה לתא השני וברחה משם. כשהיא הגיעה הביתה היא נכנסה להתקלח, ואיך שהיא יצאה מהמקלחת היא הרימה אליי טלפון בזמן שהייתי בעבודה. היא סיפרה שהיא לא יכולה לשכוח את הריח של הדם".

עוד על רצח תאיר ראדה:
כחודשיים אחרי שהורשע: רומן זדורוב ביקש דיון נוסף מהעליון
מאות הפגינו בתל אביב למען רומן זדורוב: "היה טרף קל"
המשטרה: "הקצינים בחקירת רצח תאיר ראדה עוברים מסע הכפשות ואיומים"

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
"היא סיפרה שהיא לא יכולה לשכוח את הריח של הדם". תאיר ראדה/ג'יני

ב-2012 אושפזה א"ק במחלקה סגורה במוסד פסיכיאטרי. מהסדרה עולה כי גם חברתה לחדר, שכבר אינה בין החיים, שמעה ממנה על המעשה. בבקשה שהגישו עורכי דינו של זדורוב, אלקנה לייסט ואיתי הרמלין מהסנגוריה הציבורית, להגשת ראיות חדשות לבית המשפט העליון, הם סיפרו כי בעת הכנת נימוקי הערעור פנה אליהם עו"ד ירון פורר בשם א"ח, וביקש להביא לידיעתם כי מי שהייתה בת זוגו באותה עת התוודתה בפניו כי היא שרצחה את ראדה. בעת הרצח היו השניים תושבי קצרין, ובת הזוג, שהייתה אז כבת 20, למדה בעברה בבית הספר "נופי גולן" שבו אירע הרצח. עוד סיפר א"ח כי בת הזוג האמורה, אף על פי שמעולם לא טופלה או אובחנה, סבלה מהפרעה שכללה רצון עז להריח דם אדם, לחתוך אנשים ולהוציא את איבריהם הפנימיים.

הסניגוריה פנתה באופן מידי לפרקליטות המדינה בבקשה לפתוח בחקירה דחופה. המשטרה אכן פתחה חקירה כזו. א"ח הוזמן למסור עדות וגולל את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. בת הזוג נעצרה כחשודה והכחישה את הדברים מכול וכול. במהלך החקירה התברר כי עדותו של א"ח בנוגע להפרעה שבה לוקה בת הזוג היא נכונה. בת הזוג נעצרה כאשר ניסתה לתקוף אדם שהיה עמה בקשר באמצעות בקבוק שבור. היא אף ניסתה לנשוך חתיכת בשר מגרונו של שוטר שהשתתף במעצרה. היא הודתה בחקירת המשטרה כי יש לה תאווה לדם אדם, לחיתוך אנשים ולהוצאת איבריהם הפנימיים. בעקבות זאת היא נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית, נמצא כי אינה כשירה לעמוד לדין וההליכים נגדה הופסקו.

צל של אמת מי רצח את תאיר ראדה.
"תפסה את תאיר בחולצה ומשכה אותה אל תוך התא"

הסנגוריה סברה כי המשטרה לא הצליחה להפריך את עדותו של א"ח, וכי נפלו פגמים בחקירה שנערכה, ועל כן ביקשה לזמן את א"ח ואת א"ק להעיד במשפט. הפרקליטות טענה בתגובתה כי חקרה את תלונתו של א"ח וזימנה את א"ק לחקירה. בחקירתה היא סיפרה כי לאחר שנפרדה מא"ח לאחר עשר שנים, הוא מאיים להרוס את חייה, שולח לה מסרונים בעלי אופי מאיים והוא אף העלה לפייסבוק תמונות עירום שלה.

כמו כן, התברר כי עוד בטרם פנייתו של א"ח לסנגוריה, הגישה א"ק תלונה במשטרה בגין האירועים האלה, ובה טענה כי בשנים שבהן הייתה במערכת יחסים עם א"ח הוא נהג בה באלימות קשה, וכן תיארה שני מקרים שבהם אנס אותה וביצע בה מעשי סדום. בהמשך ביטלה את התלונה כי סברה, לטענתה, כי א"ח השלים עם הפרידה. היא שוחררה בתנאים מגבילים, ובמקביל נפתחה חקירה נגדו בחשד לאונס, למעשה סדום, לאלימות, למסירת הודעות כוזבות, לאיומים, לפגיעה בפרטיות ולעבירות מחשב.

"לא נמצאו טביעות אצבע שלה או DNA בבית הספר"

החקירה בענייניה של א"ק נמשכה עד שנשללה גרסתו של א"ח. "גרסתו של א"ח נחקרה עד תום. תוצאות החקירה הן כי מלבד גרסתו, העומדת מול הכחשתה של א"ק, אין כל ראיה עקיפה או ישירה הקושרת את א"ק לרצח ודבריו לא תאמו לממצאים שנאספו בזירה", כתבה הפרקליטות. "יש להדגיש כי בניגוד לטענה שעלתה כי לא"ק דחף לחתוך את מעיהם של אנשים ולהיכנס לתוכם, ובניגוד לגרסה שמסר א"ח לא נמצאו כל חתך על בטנה של המנוחה או כל סימני שיניים או DNA בגרונה. בבית הספר לא נמצאו טביעות אצבע שלה או DNA". כמו כן, טענו בפרקליטות כי תאוותה של א"ק לדם, אין בה בלבד כדי להוכיח את מעורבותה של א"ק ברצח.

בפרקליטות טענו עוד כי בחקירה הובהר שהסכין שנטען כי עשתה בה שימוש הוחרמה ממנה בידי המשטרה כחצי שנה קודם לכן ולא הוכחה הטענה כי רכשה סכין נוספת. נוסף על כך, הסיפור על הדרך שבה ביצעה א"ק לכאורה את הרצח לא היה הגיוני לטענת הפרקליטות. לדברי א"ח, היא יצאה לבית הספר כשהיא לבושה בבגדי גבר וכשפאה לראשה, נכנסה לבית הספר, רצחה את ראדה ויצאה מבלי שאיש יבחין בה. לטענת הפרקליטות, הסיכוי שאיש מבאי בית הספר לא הבחין בה נראה קלוש.

עוד צוינה העובדה שא"ח לא סיפר לאיש על טענתו כי א"ק התוודתה בפניו על הרצח במשך שש שנים ועד לפרידה הבעייתית ביניהם, והרגע שבו נודע לו כי היא נמצאת בקשר עם חברו. הוא המשיך לחיות עמה בתקופה זו כרגיל עד שנפרדו מיוזמתה, מה שמחליש את טענתו שפחד ממנה. "מדובר בגרסה כבושה (גרסה שאדם לא מסר אלא שמר לעצמו עד לשלב מאוחר יותר – ג"ג) ללא הסבר, שנמסרה בנסיבות שבהן קיים מניע חזק להעללה ולאחר שהפרטים הכלולים בה כבר נמסרו בהרחבה בכלי התקשורת ואינם מוכמנים", נכתב בתגובת הפרקליטות לבקשה. בית המשפט העליון התעלם מעדותו של א"ח בהכרעתו ודחה את הערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully