וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה האחרונה מתימן: 17 יהודים הובאו באישון ליל לישראל

21.3.2016 / 9:05

במבצע חשאי של הסוכנות היהודית, הובאו העולים האחרונים מתימן וחתמו את גל העלייה מן המדינה. בצנעא הבירה בחרו להישאר 50 יהודים במתחם סגור בסמוך לשגרירות ארצות הברית. "רגע משמעותי בהיסטוריה של העלייה לישראל"

צילום: באדיבות הסוכנות היהודית, עריכה: יאיר דניאל

17 יהודים מתימן הועלו לישראל הלילה (שני) במבצע חשאי מטעם הסוכנות היהודית, שחתם את גל העלייה מן המדינה. רובם הגיעו מהערים צנעא וריידא, וכעת נותרו בתימן כ-50 יהודים בסך הכול, רובם נמצאים במתחם סגור בסמוך לשגרירות ארצות הברית בבירה. לפי הודעת הסוכנות, הם בחרו להישאר במדינה ללא תשתית קהילתית וארגונית.

"בכך, אנו מכריזים על סיום מבצע העלייה מתימן", הודיע היום (שני) אבי מאיר, נציג הסוכנות היהודית. הפעילות להבאת היהודים לישראל הואצה בשנים האחרונות, לאחר שמצבם של הורע בעקבות המלחמה במדינה וחלה עליית מדרגה בתקיפות אנטישמיות נגד אנשי הקהילה. בסך הכול, הועלו יותר מ-200 יהודים מכמה מבצעי עלייה בסיוע הסוכנות היהודית. מאז קום המדינה, עלו לישראל יותר מ-51 אלף יהודים, רובם במבצע "מרבד הקסמים" בשנים 1949-1950.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נרתמים, תומכים – ולא מדברים על ישראל: יהודי טורקיה חוששים מהטרור
"הפכתם את כולנו לעבריינים": קצינים זועמים על רפורמת השאלונים של אלשיך
לראשונה זה 88 שנה: נשיא ארצות הברית הגיע לביקור היסטורי בקובה

עולים יהודים מתימן שעלו במסגרת מבצע 'מקצה תימן', נמל התעופה בן גוריון. 20 במרץ 2016. אריאל די פורטו  - הסוכנות היהודית, מערכת וואלה! NEWS
הגיעו בשלום. היהודים שנחתו הלילה מתימן/מערכת וואלה! NEWS, אריאל די פורטו - הסוכנות היהודית
עולים יהודים מתימן שעלו במסגרת מבצע 'מקצה תימן', נמל התעופה בן גוריון. 20 במרץ 2016. אריאל די פורטו  - הסוכנות היהודית, מערכת וואלה! NEWS
ספר התורה שהובא מתימן/מערכת וואלה! NEWS, אריאל די פורטו - הסוכנות היהודית

בין העולים הגיע גם הרב השוחט של הקהילה ועמו ספר תורה בן יותר מ-500 שנה. אבי המשפחה שהגיעה מצנעא, הוא בנו של אהרון זינדאני, שנרצח על רקע אנטישמי בשנת 2012. לאחר הרצח, העלתה הסוכנות היהודית את אשתו וילדיו לישראל והביאה את גופתו לקבורה בארץ.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי "זהו רגע משמעותי ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל ושל העלייה ארצה". לדבריו, "מאז מבצע 'מרבד הקסמים' ועד היום סייעה הסוכנות היהודית להבאת יהדות תימן הביתה לישראל. השבוע הבאנו משימה זאת לסיומה. פרק זה בהיסטוריה של אחת הקהילות העתיקות בעם היהודי בא אל סיומו, אך תרומתה הייחודית של יהדות תימן בת האלפיים שנה תמשיך כאן במדינת ישראל".

עולים יהודים מתימן שעלו במסגרת מבצע 'מקצה תימן', נמל התעופה בן גוריון. 20 במרץ 2016. אריאל די פורטו  - הסוכנות היהודית, מערכת וואלה! NEWS
"רגע משמעותי בהיסטוריה של ישראל". הגעת היהודים מתימן, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, אריאל די פורטו - הסוכנות היהודית

בשנת 2013 הועלו 17 יהודים נוספים מתימן כחלק ממבצע מורכב שהחל שנתיים קודם לכן. במסגרת המבצע עלו ארצה ארבעה הורים מתימן, שאוחדו עם ילדיהם שעלו במקביל מארגנטינה. באוגוסט 2011, הגיעו הילדים לארגנטינה לאחר שחסידי סאטמר שכנעו קבוצה של 30 יהודים מתימן להגיע ללונדון, עם הבטחה שיוכרו כפליטים. רק לאחר שיצאו מתימן נודע לחברי הקבוצה שכניסתם ללונדון לא תתאפשר והם הובאו על ידי החסידים לארגנטינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עליית יהודי תימן, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחיתת הילדים בשנת 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully