וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ נגד משפחת הרב הראשי יוסף: כוחה בתחום הכשרות יוגבל

21.3.2016 / 9:15

על פי הפסיקה, חברי מועצת הרבנות הראשית שקשורים לגופי כשרות פרטיים לא יוכלו להשתתף בדיונים העוסקים בשיבוץ צוותי שחיטה בחו"ל. בין אותם חברים מצוי הרב יצחק יוסף, שבני משפחתו מנהלים את אחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
בני משפחתו מנהלים את אחד מגופי הכשרות הגדולים בישראל. הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

בג"ץ פסק ביום רביעי האחרון כי חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל שיש להם קשר לגופי הכשרות הפרטיים, המכונים "בד"צים", לא יוכלו להשתתף בדיונים העוסקים בשיבוץ של צוותי שחיטה בחו"ל. החלטתה זו של השופטים אליקים רובינשטיין, יצחק עמית ועוזי פוגלמן כוונה ככל הנראה לרב הראשי הספרדי יצחק יוסף ולאחיו הרב אברהם יוסף, בניו של הרב עובדיה יוסף, שמצויים לכאורה בניגוד עניינים בנושא. זאת משום שאת בד"ץ בית יוסף - אחד מגופי הכשרות הגדולים בישראל - מנהלים בני משפחתם.

הרבנות הראשית לישראל מפקחת על השחיטה והכשרות של הבשר המיובא לארץ בהתאם לחוק הבשר, האוסר ייבוא בשר שאינו כשר לישראל. לצורך זה, מחלקת שחיטה חו"ל הפועלת מטעם הרבנות עורכת בחינות ובדיקות ומסמיכה שוחטים וצוותי שחיטה. ראשי הצוותים העובדים בחו"ל מעבירים לרבנות הראשית לישראל דוחות שבועיים מפורטים על אופן וכמות השחיטה שביצעו, על רמת הכשרות, על הכמויות שנפסלו ועל משקלן. דוחות אלה מאפשרים למחלקה לעקוב אחר מלאי הבשר המיובא לארץ מכל מפעל ומפעל ולאתר בשר שאינו כשר.

עוד בוואלה! NEWS:
נרתמים, תומכים – ולא מדברים על ישראל: יהודי טורקיה חוששים מהטרור
לראשונה זה 88 שנה: נשיא ארצות הברית הגיע לביקור היסטורי בקובה
הגבר שנורה למוות בראשון לציון: איש העסקים דורון שוסטר

הרב יהודה דרעי, הרב הראשי של העיר באר שבע וחבר ברבנות הראשית. עומר מירון
מחותן עם משפחת יוסף. הרב הראשי של באר שבע, יהודה דרעי/עומר מירון

לפני יותר משנה אישרה מועצת הרבנות הראשית קריטריונים חדשים לשיבוץ צוותים שיצאו לשחיטה בחו"ל. לפי הקריטריונים, הצוותים ייקבעו לפי תוכנה אוטומטית בצורה כזו שאנשי הרבנות הראשית לא יפעילו שיקול דעת בבחירתם. מי שראה בכך "התערבות בוטה" הם גופי הכשרות הפרטיים, היבואנים וחברות נוספות שהחליטו להיאבק בה. הם הגישו עתירה לבג"ץ ובהחלטה שניתנה אז נקבע כי הקריטריונים ייבחנו שוב כשנה לאחר שאושרו.

ביום רביעי שעבר קבע בג"ץ כי הרבנות תקבל ארכה נוספת לבחינת קריטריונים חדשים, אך עם זאת גם הצהירה כי "חברי מועצה שיש להם קשר לבד"צים לפי קביעת היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, לא יוכלו להשתתף בדיון". ההחלטה ניתנה מאחר שרבנים החברים במועצת הרבנות הראשית עלולים לנסות להקל את הקריטריונים המשפיעים על גופי כשרות שיש להם קשר אליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרב אברהם יוסף בראיון לרדיו קול חי. רדיו קול חי,
לא יוכל להשתתף בדיונים . הרב אברהם יוסף/רדיו קול חי

גורם ברבנות הסביר כי ההחלטה מחייבת כעת את הרבנות הראשית לבחון מי הרבנים שקשורים לגופי כשרות פרטיים כדי למנוע מהם להשתתף או להצביע על קריטריונים חדשים בשל הימצאותם בניגוד עניינים לכאורה. לדבריו, "הנושא ייבדק בימים הקרובים ומי שיימצא קשור לגוף כשרות פרטי לא יוכל להשתתף בדיונים". לפיכך, נוכחותו של הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע ואחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בדיונים אלה עלולה גם היא ליצור בעיה, בשל העובדה כי הוא מחותן עם משפחת יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully