וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה: "שר המלחמה" של דאעש נהרג במתקפה בסוריה

שני בכירי הממשל סתמו את הגולל על שאלת מותו של בכיר הארגון, ואישרו כי הוא נהרג בתקיפה האווירית. ההערכה היא כי הוא נפצע קשה ומת מפצעיו כמה ימים לאחר מכן. "הרחקתו משדה הקרב תשפיע על יכולת דאעש לגייס לוחמים"

צלמים זמניים מורשים

שני בכירים בממשל האמריקני אישרו הלילה (שלישי) כי בכיר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו עומר א-שישאני, נהרג במתקפת ארצות הברית בסוריה. לדבריהם, א-שישאני, שמכונה "שר המלחמה" של דאעש, נפצע קשה במתקפה בעיירה א-שדאדי שבאזור חסכה בצפון-מערב סוריה ביום שישי האחרון. לאחר כמה ימים, כך הם מעריכים, הוא מת מפצעיו. יחד עם א-שישאני נהרגו במתקפה האווירית עוד 12 לוחמי הארגון.

אחרי המתקפה היו כמה דיווחים סותרים על אודות מצבו של א-שישאני. תחילה נטען כי הוא נפצע, לאחר מכן דווח כי הוא מת, ואפילו נטען כי הוא נמצא במצב של "מוות קליני". הלילה אישרו הבכירים את מותו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סקר: רוב הפלסטינים מתנגדים לפיגועי דקירה כחלק מהאינתיפאדה
תושב אום אל-פחם שנלחם בשורות המורדים בסוריה נהרג
"חוק האונס" של דאעש: כך מונע הארגון משפחות מין להיכנס להיריון

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
ארה"ב הציעה פרס כספי על מידע שיוביל ללכידתו. א-שישאני/AP

א-שישאני, גיאורגי בן 48, הוא אחד המפקדים הבכירים בארגון וארצות הברית אף הציעה פרס של עד חמישה מיליון דולרים למי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו או לחיסולו. מהפנטגון נמסר לאחר התקיפה ובטרם אושר מותו של א-שישאני כי הוא הוביל כמה מתקפות בסוריה ובעיראק. "הרחקתו משדה הקרב תשפיע על היכולת של דאעש לגייס לוחמים זרים ולתאם מתקפות", אמר אז קצין העיתונות של הפנטגון, פיטר קוק.

א-שישאני שירת בעברו בצבא גיאורגיה והצטרף לדאעש בשנת 2013. הוא שהה רוב הזמן בא-רקה, בירת "המדינה האסלאמית" בסוריה. מוקדם יותר במהלך השנה האחרונה, דווח בכמה מקרים על חיסולו, אולם דיווחים אלה התבררו כלא מבוססים. כמו כן, בחודש דצמבר האחרון דווח כי כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית לקחו בשבי את א-שישאני. על פי דיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות, א-שישאני, נלקח בשבי במהלך פעילות של הצבא האמריקני, שבמהלכה הוצנחו כוחות באזור א-ריאד שמדרום-מערב לכירכוכ, בצפון עיראק. עם זאת, דיווחים אלה התבררו כשגויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully