וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בקרב בדואים בצה"ל: צו הריסה הוצא לביתו של קצין גששים בכיר

10.3.2016 / 16:40

בעוד כחודשיים יצטרך רב סרן חבאס אל-אעטראש להרוס את ביתו, ומשפחתו תישאר ללא קורת גג. עורך דינו פנה לשר הביטחון בבקשה למנוע את הריסת הבית. "הוא נקרע בין שמירה על משפחתו לבין ביטחון המדינה"

פינוי כפר בדואי - חדשות מקומיות. מערכת וואלה!
אל-אעטראש יישא בהוצאות ההריסה. כפר בדואי/מערכת וואלה!

בעוד כחודשיים יצטרך חבאס אל-אעטראש, רב סרן בשירות סדיר וקצין הגששים הראשי של חטיבת שגיא בפיקוד דרום, להרוס את ביתו בפזורה הבדואית שבנגב. כתוצאה מכך, הוא ובני משפחתו יישארו ללא קורת גג, זאת בעקבות צו הריסה שהוצא לביתו. חבאס מצא את הצו שהודבק על פתח ביתו לפני כחודש, והיה אמור להיכנס לתוקף כמה ימים לאחר מכן.

עורך דינו של חבאס, עמי נחמני, פנה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע שהוציא צו מניעה זמני המעכב את הריסת הבית. במקביל, לפני כשבועיים הגיע לפשרה עם הוועדה לתכנון ולבנייה במחוז הדרום אשר קבעה כי על אל-עטראש להרוס את ביתו בעצמו. אם לא יעשה זאת, פקחי מנהל מקרקעי ישראל יגיעו למקום ויהרסו את הבית בעצמם, ואל-אעטראש יישא בהוצאות ההריסה.

עוד בוואלה! NEWS:
חייל של הקצין האמריקני שנרצח ביפו: "נפל קורבן לטרור שבו לחם"
"מלאך ששיחק אותה בן אדם": משפחת איש השב"כ שנהרג מתקשה לעכל
ירי השוטרים - וההמולה: כתב וואלה! NEWS תיעד את רגעי חיסול המחבלים

גשש באזור רצועת עזה, מאי 2014. איליה יפימוביץ', GettyImages
גשש ברצועת עזה, מאי 2014/GettyImages, איליה יפימוביץ'

המקרה של אל-אעטראש עורר סערה בקרב חיילים ומפקדים בדואים המשרתים בצה"ל. עו"ד נחמני, אלוף משנה (במיל'), פנה בבקשה דחופה לשר הביטחון, משה יעלון, כדי למנוע את הריסת הבית. "תפקידם ופעילותם של הלוחמים הבדואים כל כך חשובים עד שהם נאלצים לנטוש את משפחותיהם, את בני ביתם, ולשהות (מחוץ לביתם – י"י) 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, למען פעילות מבצעית.

"והנה, כאשר לוחמים אמיצים אלו אשר מקריבים את חייהם למען המדינה ולביטחון אזרחיה ותושביה, במקביל אותה מדינה אשר בידה האחת 'מנצלת' את כישוריהם, את מסירותם, אמינותם, נאמנותם ונכונותם להתייצב לדגל, בידה האחרת שהינה חלק בלתי נפרד מאותו הגוף ממש, הופכת את חייהם של הלוחמים הבדואים לבלתי נסבלים, עת היא הורסת בתיהם ומשאירה אותם ואת בני משפחתם תחת כיפת השמיים, חשופים לפגעי מזג האוויר ללא קורת גג", הוסיף נחמני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

משרד האוצר: "אכיפת הדין במדינת ישראל נעשית באפן שוויוני והגון"

לדבריו של נחמני, ידי השופטים כבולות בגלל החוק, והדבר מצריך התערבות של הדרגים המקצועיים במשרד הביטחון. "רשויות התכנון עושות דין עצמי כאוות נפשן כאשר בתי המשפט מביטים בעיניהם המשתאות, מלאות פליאה ואינם יכולים לעשות דבר לנוכח מצוותו התמוהה של המחוקק הראשי", כתב נחמני, המייצג חייל נוסף מהמגזר הבדואי, אשר הוגש נגדו כתב אישום בגין בנייה בלתי חוקית. גם ביתו צפוי להיהרס בקרוב על ידי המדינה.

"רב סרן חבאס אל-עאראש הוא קצין מצטיין ומעורך בפיקוד הדרום, והוא הגיע כאשר עיניו כביות", מסר עו"ד נחמני. "הוא מרגיש מאוכזב ומתוסכל מהתנהלות המדינה ועכשיו הוא יישאר ללא קורת גג. הוא נקרע בין שני העולמות, בין שמירה על משפחתו לבין ביטחון המדינה".

ממשרד האוצר, אשר אמון על ועדות התכנון והבנייה, נמסר בתגובה: "אכיפת הדין במדינת ישראל נעשית באופן שוויוני והגון, ללא הבדל בין אזרח לאזרח, בהתאם לחוקי צווי ההריסה המנהליים. הצווים מוצאים נגד מבנים שטרם אוכלסו, הם מוצאים נגד מבנה ולא נגד אדם כאשר זהותו אינה ידועה. על מנת לבלום את תופעת הבנייה הבלתי חוקית ניתן דגש מרכזי בעצירת הבנייה החדשה, מעל לצורך בשני המקרים המדוברים, הבונים הרסו את ביתם בעצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully