וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: חוסל "שר המלחמה" של דאעש בתקיפה בסוריה

לטענת הגורמים, אבו עומר א-שישאני חוסל במתקפה אווירית בצפון-מערב סוריה. בעבר דווח בכמה מקרים על חיסולו או על לכידתו, אולם דיווחים אלה התבררו כשגויים. הממשל האמריקני הציע פרס של עד חמישה מיליון דולרים על ראשו

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
הדיווח הנוכחי יתבר כאמיתי? א-שישאני/AP

בכיר ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אבו עומר א-שישאני, גיאורגי בן 29, ככל הנראה נהרג במתקפה אווירית אמריקנית ביום שישי האחרון בעיירה א-שדאדי שבאזור חסכה בצפון-מערב סוריה – כך מסרו גורמים אמריקנים. ארצות הברית הציעה פרס של עד חמישה מיליון דולרים למי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו או לחיסולו של א-שישאני, שנחשב ל"שר המלחמה" של דאעש.

מוקדם יותר במהלך השנה האחרונה, דווח בכמה מקרים על חיסולו של א-שישאני, אולם דיווחים אלה התבררו כלא מבוססים. כמו כן, בחודש דצמבר האחרון דווח כי כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית לקחו בשבי את א-שישאני. על פי דיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות, א-שישאני, נלקח בשבי במהלך פעילות של הצבא האמריקני, שבמהלכה הוצנחו כוחות באזור א-ריאד שמדרום-מערב לכירכוכ, בצפון עיראק. עם זאת, דיווחים אלה התבררו כשגויים.

עוד בוואלה! NEWS:
"דור קטלני חדש": האימונים הצבאיים של הילדים בבתי היתומים של דאעש
תוניסיה: 30 הרוגים במתקפה משולבת של חמושים ליד הגבול עם לוב
אופטימיות זהירה: שבוע להפסקת האש - האלימות בסוריה פחתה ב-90%

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
בדצמבר, דווח כי הוא נלכד בעיראק. א-שישאני/AP

במהלך אותה הפעולה, נהרג בכיר דאעש חוסיין אל-עסאפי נהרג ונעצרו 20 בכירים נוספים. על פי חלק מהדיווחים, השבויים הועברו לעיר סולימניה, שבכורדיסטן העיראקית. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הכורדית "רודאו", המבצע נעשה בשיתוף פעולה עם כוחות כורדיים, ככל הנראה על מנת לשחרר לוחמים של המיליציה הכורדית "פשמרגה" שנלקחו בשבי דאעש. עם זאת, לא נמסר אם אכן שוחררו במבצע לוחמי המיליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully