וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: איראן שיגרה טילים בליסטיים ממתקנים תת-קרקעיים

8.3.2016 / 10:37

משמרות המהפכה ערכו ניסוי בטילים במסגרת תרגיל שמתקיים ברחבי המדינה. לפי סוכנות הידיעות איסנ"א, הניסוי נועד "להראות את כוח ההרתעה של איראן ואת יכולתה לעמוד בפני כל איום שנשקף לה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משמרות המהפכה של איראן שיגרו טילים בליסטיים ממתקנים תת-קרקעיים במסגרת תרגיל צבאי שמתקיים היום ברחבי המדינה - כך דיווחה הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות איסנ"א. בחודש אוקטובר ערכה טהראן ניסוי בליסטי שגרר סנקציות מצד ארצות הברית בחודש ינואר האחרון.

לפי הדיווח, הניסוי נועד "להראות את כוח ההרתעה של איראן ואת יכולתה של הרפובליקה האסלאמית לעמוד בפני כל איום שנשקף למהפכה, למדינה ולריבונותה של המדינה". זאת הפעם הראשונה שבה מדווח כי טהראן משגרת טילים מתוך מאגר תת-קרקעי.

ב-17 בינואר, יום אחרי יישום הסכם הגרעין בין המעצמות לטהראן, השיתה וושינגטון עיצומים על 11 חברות ואזרחים הקשורים לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן שעליה מוטלים הגבלות לפי החלטות של מועצת ביטחון של האו"ם. הסנקציות החדשות עוכבו במשך שבועיים כדי לאפשר את המשא ומתן לעסקת חילופי השבויים שהושלמה שעות לפני ההכרזה בווינה על עמידתה של איראן בתנאי העסקה שנחתמה בווינה לצמצום תכנית הגרעין שלה.

האו"ם טען כי הניסוי הפר את החלטה 1929 של מועצת הביטחון, שאוסרת על איראן לפתח טילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. תוקפה פג עם יישום הסכם הגרעין בינואר, אך החלטה חדשה קראה לטהראן שלא לעסוק בפיתוח התכנית.

לקריאה נוספת בנושא
משחתות, מטוסי קרב - ו"אימת ציי המערב": רשימת הקניות של איראן מרוסיה
התכנית למתקפת סייבר באיראן: כך התכוננה ארה"ב לכישלון שיחות הגרעין

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
שיגור הטיל "עימאד" בחודש אוקטובר/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully