וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה עקב תיעוד מעצרו של צעיר ממוצא אתיופי: "נגיש תלונה למח"ש"

6.3.2016 / 13:35

לאחר שחרורו של אליהו דרסה למעצר בית, משפחתו הבהירה כי "לא תוותר" על תלונה נגד השוטר שתועד דורך את נשקו בעת המעצר, בגן ציבורי בבאר יעקב. פרקליטו: "התיעוד החזותי יגרום למח"ש לקבל את ההחלטה הנכונה, בניגוד לפעמים קודמות"

ספק 500

מעצרו של אליהו דרסו, צעיר בן 19 ממוצא אתיופי, אתמול (שבת) לפנות בוקר בגן ציבורי בבאר יעקב, לאחר שהתקבלו תלונות על רעש מהמקום, עורר סערה בעקבות תיעוד המקרה, שבו נראה אחד משוטרי הסיור של תחנת משטרת רמלה דורך את אקדחו בניסיון לעצור אותו. דרסו, שנעצר בחשד לתקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שוחרר אמש למעצר בית בניגוד לבקשת המשטרה, וכעת משפחתו מתכוונת להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים בגין תקיפתו של הצעיר ומניעת מפגש עם עורך דין. "אנחנו הולכים להגיש תלונה במח"ש אנחנו לא נוותר על זה", סיפרה אמו אלמיטו בשיחה עם וואלה! NEWS.

עו"ד דימה ברנשטיין, המייצג את דרסו מטעם הסניגוריה הציבורית, טען במהלך הדיון בהארכת מעצרו שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון: "יש לי כאן עדים שצילמו את האירוע. רואים שהוא לא התנגד להתלוות לשוטרים". לדבריו, "החקירה מבחינת המשטרה הסתיימה, הוא מסר עדות". עו"ד ברנשטיין הוסיף כי דרסו משרת בצה"ל במחנה ביל"ו. "אני רוצה שהוא יחזור לבסיס", הבהיר, "הוא לא הולך לשבש את הליכי החקירה".

עוד בוואלה! NEWS:
ערר על סגירת חקירת מותו של יוסף סלמסה הוגש לפרקליט המדינה
"בוא ננסה מדברת עברית": הפרסומת השנויה במחלוקת של קופת חולים מכבי
הפגנת מחאה של ערביי ישראל בחיפה: "חזקים יותר מהגזענות שלכם"

הפגנת יוצאי אתיופיה מול ביתו של המפכ"ל רוני אלשיך, 5 במרץ 2016. פייסבוק, צילום מסך
"נבוא להפגין עד שנקבל תשובות על כל מה שקורה לנערים שלנו". מפגינים מחוץ לביתו של המפכ"ל אלשיך, אתמול/צילום מסך, פייסבוק

"ביקשנו מכל אלה שהיו באירוע לבוא ולתת עדות במשטרה, כולל הקלטות שהם עשו בטלפונים הניידים שלהם המתעדים את האירוע", הוסיף ברנשטיין בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו באופן עצמאי נגיש תלונה במח"ש על אלימות שוטרים כלפי החשוד. אני מקווה שהתיעוד החזותי שקיים בתיק יגרום למח"ש לקבל את ההחלטה הנכונה הפעם, בניגוד לפעמים קודמות".

הוא סיפר כי "השכנים הזמינו משטרה, כנראה על מטרד רעש. היו כמה נערים בשכונה. המשטרה הגיעה ולטענת החשוד התסיסה את האווירה, לקחה את החשוד, שהוא חייל סדיר ללא כל עבר פלילי, ומשכה אותו ללא כל סיבה בין כל האנשים שהיו שם, למרות שהוא הסכים להתלוות ולהגיע לתחנת המשטרה".

"משום מה, המשטרה נהגה בו באלימות, וגם באלה שהיו מסביבו וניסו לברר את סיבת מעצרו", הוסיף סנגורו של דרסו. "המשטרה אזקה את החשוד באלימות, ובשלב כלשהו - אנחנו לא ראינו כל סיבה לכך - אחד השוטרים הוציא נשק ודרך לכיוון האנשים שהיו שם". כמו כן, עו"ד ברנשטיין הוסיף כי דרסו טוען שהוכה על ידי השוטרים שעצרו אותו בדרך לתחנת המשטרה.

התפרעות נערים אתיופים בבאר יעקב. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
"איזה מסר זה מעביר, שאפשר להתנגד ככה מול שוטרים?". הניידת שהותקפה לדברי המשטרה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרת ישראל

לטענת המשטרה, החייל התנגד לתת טביעות אצבעות. "איזה מסר זה מעביר, שאפשר להתנגד ככה מול שוטרים?", טען התובע המשטרתי במהלך הדיון. לטענת השוטרים המעורבים במעצרו, חלק מהצעירים בגן הציבורי היו שתויים, ויידו אבנים לעבר הכוח וניפצו את שמשת הניידת. לדבריהם, כשניסו לעצור את החשוד הם הותקפו, ובשלב זה, מפקד המשמרת, קצין בדרגת פקד, שלף את אקדחו, דרך אותו וכיוון אותו לעבר כמה מהצעירים. איום השוטר הביא לפיזור ההתקהלות ולהשלמת המעצר.

"המקרה דומה אחד לאחד למקרה של יוסף סלמסה, רק שכאן הוא מתועד"

בתום הדיון בבית המשפט, כ-20 פעילים מקהילת יוצאי אתיופיה הפגינו מול ביתו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך בגבעת שמואל. "נסענו לביקור בית, על זה ששוטר דרך את הנשק, על כל סגירת התיקים, על כל מה שאנחנו סופגים במשך שנים", סיפר גנטו מנגיסטו, אחד מהמפגינים. "המפכ"ל צריך להתרגל למציאות חדשה, שיבואו מפגינים להפגין לו מחוץ לבית עד שהוא ייתן לנו תשובות על כל מה שקורה לנערים שלנו".

"המקרה דומה אחד לאחד למקרה של יוסף סלמסה, רק שכאן הוא מתועד", הסביר מנגיסטו. "ישבו חבר'ה בגינה, השכנים התלוננו על רעש, השוטרים הגיעו ומפה הכול הידרדר. הם רצו לעצור את החייל והוא התלווה אליהם למכונית תוך שהוא אזוק ושואל על מה הוא עצור, ואז מגיע הרגע שבו שוטר שולף את הנשק עם כדור בקנה ומכוון אותו אל הנערים".

לדבריו, "לא מדובר בצעירים שעשו פיגוע, שרצחו מישהו, זה פשוט הזוי. השוטר רצה לשמור על הבחור שלא יברח לשום מקום והצמיד לו טייזר לגב. רואים את זה בסרטון. לא מספיק שהוא דרך עליו אקדח עם כדור בקנה? לאן הגענו?". מנגיסטו הוסיף: "זה עצוב להגיד את זה, אבל כל יום מגיע סיפור אחר ואת לא יודעת איך לאכול את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully